Toon posts:

[MAC] Virtual PC snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit erover te denken een apple aan te schaffen..

alleen nou doet zich voor dat ik een grote Counter Strike addict ben..

helaas is CS er niet in Mac versie, dus zou ik het in Virtual PC voor de Mac moeten draaien,

op zich best te doen met een 700 mhz G4 en een GF2 MX, alleen nou vraag ik me af, is er veel snelheids verlies als ik dit zou doen ?

(of is het gewoon mogelijk te CSen met een voldoende aan resources?)

heeft iemand ervaring hiermee, of met ervaring met Virtual PC in het algemeen, ik zou het graag horen :) thx

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
Ik heb me laten vertellen bij de aankoop van mij G4 867 MHz dat virtual PC daarop ongeveer vergelijkbaar is met een Pentium van 350 MHz, ik weet alleen niet meer of het een II of een III was.
(ik heb dus geen Virtual PC zelf)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 19:59 schreef Broer het volgende:
Ik heb me laten vertellen bij de aankoop van mij G4 867 MHz dat virtual PC daarop ongeveer vergelijkbaar is met een Pentium van 350 MHz, ik weet alleen niet meer of het een II of een III was.
(ik heb dus geen Virtual PC zelf)
hmm daar gaat CS dus neit op draaien dus :{

Verwijderd

ik heb n G4 350 (ja hee, ben scholier, kheb geen geld voor vettere bakken) en ik wou laatst voor de lol ff UT draaien. UT vraagt PII 200 MHz, dus ik denk, oh kan wel ff met VPC versie 4.

Nou als je slideshows interessant vind is het een oplossing. Voor de mensen die ook echt willen gamen kan je beter n pctje erbij houden denk ik.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 11 april 2002 19:59 schreef Broer het volgende:
...
ongeveer vergelijkbaar is met een Pentium van 350 MHz, ik weet alleen niet meer of het een II of een III was.
Het verschil tussen een Pentium II en een Pentium III (de langzame, Katmai) is niet zo groot...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Broer
In some ways, running Virtual PC is better than using a real PC, as long as you're not trying to play games
Dat staat te lezen op http://www.macworld.com/2002/04/reviews/vpc.html
ik zal nog op het forum bij Apple kijken of die wat weten.

• Broer
Dit staat op het forum bij Apple:
Daniel Powers (G4 667MHz/512MB/48GB) zegt:
... It does not emulate 3D hardware. This means that if you want to play windoze games you probably won't be happy...
Hij heeft nog een testje gedaan:
My PB G4 running VPC 5.0 on OSX 10.1.2 -
Finished the calculation in just about 37 minutes. I gave over 350 MB of real memory to the windows emulation.

The same algorithm and dataset were completed in just over 4 minutes running native on a Dell 1.8 GHz PIV with piles of 800 MHz RDRAM.
Uwe Roehm (Powerbook Titanium 667MHz.)zegt:
...Speed - as expected. I am running Windows 2000. Switch off all GUI effects of Windows, and it will do its job quite ok. But don't even think about games or CPU intensive stuff. ...
en
 With this respect, VPC on a 667 TiBook is still ways slower than every 200 MHz PC...
Ik denk dat je geen Mac moet doen als je spellen belangrijk vindt. :(

edit:
Hier staan de discussies: http://discussions.info.apple.com/

Verwijderd

Topicstarter
thx voor de info Broer en Akira, conclusie is dat het dus neit wil :) geen mac voor mij dus :) want CS zal ik er neit voor opgeven :{

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Wat je wel kan proberen is dat je TacticalOps probeert. Das een mod voor UT, en lijkt wel redelijk op CS en heeft ook aan aardige online community.

kleurbleur.nl

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Ik denk dat je het beste een Mac *erbij* kunt nemen, dan als vervanging van een PC...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

eerlijk gezegd spelen wij ook veel CS @ work; en ik heb een G4 667 met 1256 mb ram; maar ik waag me ook niet aan spellen via VPC :)

Nee, VPC word door Connectix ZELF niet eens aangeraden om games mee te spelen...

zat andere spellen anyways.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

als je zo graag CS speelt waarom dan niet een nieuwe pc kopen?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Gooi Linux op je G4 en draai WINE, die emuleert dat wel lijkt me :)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 14 april 2002 11:57 schreef Beathoven het volgende:
Gooi Linux op je G4 en draai WINE, die emuleert dat wel lijkt me :)
nope.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 12:00 schreef chem het volgende:

[..]

nope.
hm, ok.. jammer

Verwijderd

Ik heb een nieuwe imac g4 800 mhz. als ik vpc 5.0 gebruik en windows 98 inst. Loopt het wel maar je moet geen wonderen verwachten. Ik denk dat je het eerder met een 486 kunt vergelijken dan een pentium. Zo traag als dikke st***t.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 14 april 2002 17:53 schreef FJ het volgende:
Ik heb een nieuwe imac g4 800 mhz. als ik vpc 5.0 gebruik en windows 98 inst. Loopt het wel maar je moet geen wonderen verwachten. Ik denk dat je het eerder met een 486 kunt vergelijken dan een pentium. Zo traag als dikke st***t.
hoeveel ram?

is nl. een niet er missen performance vershil. Daarbij is VPC 5.0.2 uit :)

Verwijderd

ik heb 512 mb ram toch redelijk dacht ik...

Verwijderd

als je macOX-X draait kan je dan ook met wine werken (ik denk eht wel he) Nou iig met wine kan je heel goed cs-en heb ik me laten vertellen.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 14 april 2002 18:47 schreef emingee het volgende:
als je macOX-X draait kan je dan ook met wine werken (ik denk eht wel he) Nou iig met wine kan je heel goed cs-en heb ik me laten vertellen.
je kan ook niet lezen wat er in het topic staat?

er is geen non-intel WINE op dit moment.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 20:01 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

hmm daar gaat CS dus neit op draaien dus :{
Volgens mij wel hoor. Half-Life (en CS dus ook want die gebruikt de HL engine) was uitgevonden toen je de bom was met een Pentium MX 200mhz of ergens in die tijd, moet lukken denkt ik.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op maandag 22 april 2002 17:04 schreef Amin het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor. Half-Life (en CS dus ook want die gebruikt de HL engine) was uitgevonden toen je de bom was met een Pentium MX 200mhz of ergens in die tijd, moet lukken denkt ik.
Ja maar cs is al veel zwaarder. En na alle updates enzo draait het niet echt super op zo een langzame bak en zeker niet als de 3d hardware niet ondersteund word want ookal is halflife wel zo oud. zonder 3d kaart wil je dat ook niet echt spelen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1