Post reporter bij Asus P4S333???

Pagina: 1
Acties:

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 23:58

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Topicstarter
Er hoort een een post reporter te horen te zijn bij het booten.
Ik heb hem aan staan ik de bios maar ik hoor geen stem zeggen "computer now booting from operating system".

Waar hoort het geluid uit te komen? Uit de pc speaker of uit het on-board geluids kaartje?

En nog een probleem, bij apparaatbeheer staat er bij mijn primary ide controller een uitroepteken voor. Daarom gebruiken al mijn schijven Dos-compatible mode. Wat dus erg traag is. Wat kan ik hier aan doen??

Ik kan geen drivers ervoor op de asus cd vinden die bij het mobo zat, en ik heb mn bios al geflashed naar 1005c en dat hielp ook niet.

Heeft iemand een oplossing voor deze problemen?

aahh durka durka durka

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 14:16
Die post message krijg je gewoon op je beeld scherm te zien en er zal echt nix gezegt worden hoor

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 19:55 schreef Bigfoot48 het volgende:
Die post message krijg je gewoon op je beeld scherm te zien en er zal echt nix gezegt worden hoor
Je hoord zeker wel ene stem te horen bij dit mobo, staat in de mnual en ik het het hier op GOT al eens gelezen.

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Iemand hier met dit mobo misschien die hem goed heeft draaien??

aahh durka durka durka

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik dacht dat ie alleen wat ging zeggen als er iets fout was ?? Videokaart niet aanwezig oid... ?

Eat my shorts !

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
kan iemand ff vertelen die dit mobo heeft of je wel die reporter hoort.

aahh durka durka durka

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 14:08
Ik heb de ASUS P4B-266E met post reporter en als je je speakers op het middelste gaatje van de onboard sound zet en aan zet hoor je inderdaad een vrouwenstem:

"Power on Selftest completed computer now booting from operating system!"

Ik zal de andere wavjes even afspelen en vertellen wat ze zeggen.Verdere meldingen kunnen zijn:

System Failed CPU test
CPU fan Failed
System failed memory test
No CPU installed
No floppy disk detected
No IDE harddisk detected
NO Keyboard detected
System failed due to CPU overclocking
CPU temperature too high
System failed VGA test
CPU voltage Out of range.

OK, deze meldingen worden dus ECHT gezegd EN STAAN NIET OP HET SCHERM.
Verder kun je kiezen voor de volgende talen:
Engels frans duits, italiaans spaans japans russisch en nog wat talen.

EN LET OP DIT IS HET ALLERCOOLSTE:
Je kan je eigen 16bit 44,1Khz MONO wavjes opnemen en in de 1Mbit eeprom zetten met het meegeleverde programma WINBOND VOICE EDITOR!
De Wav's worden door het programma gecompressed en dan in de 1 MBit eeprom gezet.

Gezien het grote aantal meldingen is die compressie best wel OK, (je hoort het wel een beetje, want die 44,1Khz word redelijk telefoon achtig. Ik vind het een prachtige feature en wil ook zeker wat custom samples in zetten.

Als je de taal wisselt zet winbond voice editor die nieuwe wavjes in de eeprom en slaat ze op vanaf dat moment klinkt er een zware mannenstem in het duits (echt waar schrok me rot had de speakers hard aan staan: TZEE PEE OE FEHLER ... aaaaaaahhhh....funny! Had ik niet verwacht lage mannenstem in plaats van een aantrekkelijke duitse jongedame (kan dit?)

Nou goed, hopelijk heb ik met deze lange post wat onduidelijkheden uit de weg geruimd, als er vragen zijn of je wilt de wavjes in welke taal dan ook dan hoor ik het wel en mail ik ze.

Ik vind dit echt een hele grappige feature vooral het custom samples plaatsen. Je kunt een keur aan samples bedenken die je er in kan stoppen. "Beam me up scotty!" etc.

Verwijderd

je moet ff jumperen, standaard word die door de line out weergegeven, verzet de jumper naar buzzer en hij word via de speaker weergegeven. Maar geloof mij het word irritant na een tijdje, wel handig !!!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 00:57 schreef yardcure het volgende:
je moet ff jumperen, standaard word die door de line out weergegeven, verzet de jumper naar buzzer en hij word via de speaker weergegeven. Maar geloof mij het word irritant na een tijdje, wel handig !!!
hmm ff checken of die buzzer opti eook op mijn p4s333 zit.

aahh durka durka durka

Verwijderd

Ik vond het zo grappig de 1e keer dat die stem uit boxen schalde, "no floppy drive detected" "now booting from operating system" Ik vind die stem wel handig en leuk..

Maar goed enige probleem op dit bordje is de temp sensor op het moederbord, die kan je ALLEEN in de bios checken, alle meet softwae geeft constant 40c aan, en maar denken 40c best wel veel :)

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 14:08
Je kan ook een Asus Ipanel kopen a 20 EUR, alleen lopen de meningen van bruikbaarheid daarvan uiteen.
Ikzelf vind hem handig, echter Asus gebruikt de ExtSMI lijn om het display te updaten en dat is de Sleep lijn, dus bij elke update gaat je PC heel even in de sleepstand (0,5 sec ofzo) en dan weer eruit. Ik heb dus nu dynamisch updaten uitstaan maar heb wel een hardware mod om dit te fixen.
Dus binnenkort maar eens solderen.
Pagina: 1