• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Volgens mij zijn er veel problemen met deze mp3cdspelertjes..

een vriend van mij had m, en daar deed de LCD backlight het niet meer goed (knipper knipper). RMA dus.

vanmiddag bij mij: alles werkt, ding aan de lader, en opladen
ff naar een vriend een handleiding halen (holland global had ze niet meer( |:( regel je zaken..))
heel de lcd phuxed up man, regels door elkaar, characters door elkaar, ondersteboven, regels omgedraaid enz.
Nu komt er helemaal nix meer op het scherm. Alleen de BL gaat nog aan. Dit alles terwijl hij 1 uurtje oud was

Ook heb ik op GoT meer mensen gezien met problemen. dus daarom bij deze:
Het grote iRiver IMP350 problemen topic

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Raar hoor... ik heb me speler nu al voor meer dan 30uur gebruikt. :)
Ben nog geen fouten tegen gekomen.

Whatever.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-02 17:57

-Stef-

Slainthe!

Waarschijnlijk een uitwas. Ik heb zowel over de iMP250 als de iMP350 erg weinig klachten gelezen en geloof mij maar dat ik de eerste iMP250 van mp3cdspelers.nl kreeg elk forum gevolgt heb en nog steeds volg.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Die van mij is 1 dagje oud, en nu kreeg ik net een No disc melding. Gister deed hij het nog prima, maar nu heeft hij problemen om de CD te vinden (een CD-RW van 70 min van Nashua) :? En hij moet ook langer laden omdat hij het CDtje niet goed te pakken krijgt...

edit:
In de review van tweakers staat dat dit ligt aan de kwaliteit van je CDtjes, maar het leek me juist dat dit wel goeie CDs waren

edit:
Ik zal de CD wat langzamer branden, en de Firmware uppen naar v2.0, dan zou het wel over moeten zijn lijkt me :7

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Vaag ik heb me iriver 2 imp-250 echt al 2 a 3 keer laten vallen en echt van je denkt "Oh shit, nou die doet ut dus niet meer" en doet ut nogsteeds perfect, nog nooit probs/bugs etc. gehad :)

Misschien maandagmorgen product? ;)

• insan1ty
ik denk het, vandaag omgewisseld en hij doet het weer :)
btw die halve wasknijper op de remote is een beetje gaar ofnie?

• insan1ty
Op vrijdag 12 april 2002 12:02 schreef PolluX het volgende:
Die van mij is 1 dagje oud, en nu kreeg ik net een No disc melding. Gister deed hij het nog prima, maar nu heeft hij problemen om de CD te vinden (een CD-RW van 70 min van Nashua) :? En hij moet ook langer laden omdat hij het CDtje niet goed te pakken krijgt...

edit:
In de review van tweakers staat dat dit ligt aan de kwaliteit van je CDtjes, maar het leek me juist dat dit wel goeie CDs waren

edit:
Ik zal de CD wat langzamer branden, en de Firmware uppen naar v2.0, dan zou het wel over moeten zijn lijkt me :7

ik heb ook nashua 80mins cdrw's :D
bij mij doet ie het nu wel

Verwijderd

problemen??? :?
Ik heb hem nu al een tijdje en heb hem zeker 8 uur per dag aanstaan maar nog helemaal niks mee gehad.
Dus er zijn geen problemen met de iriver imp350

Verwijderd

Ik had 2 weken geleden ineens een zwart scherm op mijn afstandsbediening van de Iriver 250, maar nadat ik de ab eruit had getrokken en er weer in had gestopt deed hij het weer goed. Op het lcd op de speler was gewoon allees goed te lezen (dat is het voordeel van de Iriver 250)

Dit is me nu pas 1 keer gebeurd, terwijl ik de Iriver 250 al vanaf oktober 2001 heb >:) O+ :9~

Verwijderd

na de upgrade naar v2.00 en met een CD-RW van Aopen doet hij het prima, maar met die van Nashua dus minder goed. Het kan ook aan de brand snelheid liggen, maar ik vind het zonde om met een 20X brander op 4X te fikken >:):9

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:46
Gebruik zelf de 80 minuten CD-rw van Nashua zonder problemen. Misschien per ongeluk krassen op laten komen?
Of misschien een keer compleet blanken en dan weer opnieuw branden

• Deddiekoel
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

De mijne werkt perfect, alleen issie gisteren in mijn sporttas wat heen en weer gegooid (denk ik) waardoor het klepje nu los is (een van de veertjes ontbreekt) verder werkt alles als een zonnetje, maar ik wil hem wel laten fixen. Iemand een id waar dit kan?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren wou ik hem op de miniset beneden aansluiten. (Aiwa Aux in)
Nu komt er niet echt veel geluid uit, het volume is zeer laag.

Weet iemand hoe de line-out werkt van de iRiver en welke settings ik moet gebruiken van EQ etc. :?

Whatever.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op zondag 14 april 2002 12:06 schreef Deddiekoel het volgende:
De mijne werkt perfect, alleen issie gisteren in mijn sporttas wat heen en weer gegooid (denk ik) waardoor het klepje nu los is (een van de veertjes ontbreekt) verder werkt alles als een zonnetje, maar ik wil hem wel laten fixen. Iemand een id waar dit kan?
Kan iemand dit even bevestigen, want ik heb nl. ook maar 1 veertje! :?
Kunnen de andere eigenaars het even checken?

Check de pic die ik net gemaakt heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/imp350/klep.jpg

Whatever.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Dat is precies zoals het er bij mij uitziet....

KUT, dat betekent dat er iets anders kappo is en dat betekent waarschijnlijk dat er iets is afgebroken...

Hmmm, naar aanleiding van dat plaatje ben ik alles maar eens wat hardhandiger gaan aandrukken en nu lijkt alles weer vast te zitten...zou heel mooi zijn :)

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op zondag 14 april 2002 16:05 schreef meendering het volgende:
Gisteren wou ik hem op de miniset beneden aansluiten. (Aiwa Aux in)
Nu komt er niet echt veel geluid uit, het volume is zeer laag.

Weet iemand hoe de line-out werkt van de iRiver en welke settings ik moet gebruiken van EQ etc. :?
Kweet alleen dat idd die line out ERG slechte kwaliteit is. Net of de EQ juist alles overstemt. Nu moet er natuurlijk een onversterkt signaal uitkomen, maar dan nog is het een brakke zut,als ik mijn stereo het werk laat doen.
Wak wel doe (maar kweenie of dat mag) is mijn koptelefoon aansluiting aansluit, dus een versterkt signaal... Dat klinkt bij mij vaak stukken beter.
Hope it helps...

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 16:36 schreef 456 het volgende:

[..]

Kweet alleen dat idd die line out ERG slechte kwaliteit is. Net of de EQ juist alles overstemt. Nu moet er natuurlijk een onversterkt signaal uitkomen, maar dan nog is het een brakke zut,als ik mijn stereo het werk laat doen.
Wak wel doe (maar kweenie of dat mag) is mijn koptelefoon aansluiting aansluit, dus een versterkt signaal... Dat klinkt bij mij vaak stukken beter.
Hope it helps...
De line-out is er om de aansluiting te maken met andere apparatuur. Het voordeel van een line-out is dat het signaal onversterkt is: De instellingen van de speler moeten er geen invloed op hebben. Bij de Iriver 250 (en de Iriver 350?) is het zo dat de line-out wel wordt beinvoedt door instellingen zoals het volume. Volgens mij kan je je externe apparatuur dus best aan de koptelefoonaansluiting hangen.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kan iemand ff zijn imp350 inspecteren en melden hoeveel veertje men heeft?

Whatever.

• PROnline
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1230089956

Zoals je kan zien, maar één veertje.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 15 april 2002 22:47 schreef PROnline het volgende:
hier komt zo een foto
Leuk! :o

Gelukkig maar.. :9
Dacht al dat ik een veertje kwijt was. :)
Thanx!

Whatever.

• PROnline
wijsneus. Foto moest ik nog maken, maar zo blijft het topic een beetje logisch in volgorde.

Verwijderd

Ik heb probelemen met het afspelen van gekopieerde gewone muziek CDŽs (niet met de MP3 data CD's dus).
Gewoon gekopieerd met Easy Cd ceator 5.0 op 4speed opgenomen. Met verscillende soorten CDŽs (Philips, Imation, Mitsui), terwijl ik ze op 2 andere spelers wel gewoon af kan spelen. De Philip Expanium 501 en DVDspeler (voor thuisgebruik) van Pioneer DV444 spelen deze CDŽs wel gewoon af.
Heeft iemand anders hier ook problemen mee? of een oplossing voor?
Ik gebruik trouwens Firmware 2.02.

• AkroBatik
  • Laatst online: 27-02 23:16

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op maandag 15 april 2002 22:50 schreef meendering het volgende:

[..]

Leuk! :o

Gelukkig maar.. :9
Dacht al dat ik een veertje kwijt was. :)
Thanx!
Mijn imp150 heeft ook maar 1 vestopt veertje. Ben er super tevreden mee en ook geen problemen. Waar kan je trouwens firmware downloaden?

.

Verwijderd

ik heb net me MP350 binnen maar ik krijg dat ding maar niet opgeladen, wat ik ook probeer hij laad niet op.
Lang de stopknop ingedrukt houden, maar ja dan gaat hij uit en krijg ik geen menu optie van charge en uncharge ofzo iets.
met adapter erin speelt hij gewoon af maar opladen hoe ken ik dat dan doen?

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

later > Eerst ff op play drukken..... paar seconde de stop knop ingedrukt houden. Tada! ;)

Whatever.

Verwijderd

Op zaterdag 13 juli 2002 22:06 schreef meendering het volgende:
later > Eerst ff op play drukken..... paar seconde de stop knop ingedrukt houden. Tada! ;)
Hij zegt zelf dat dat niet werkt...
Op zaterdag 13 juli 2002 21:33 schreef later het volgende:
Lang de stopknop ingedrukt houden, maar ja dan gaat hij uit en krijg ik geen menu optie van charge en uncharge ofzo iets.
Zitten de batterijen er ook in? Zo ja, zie je dan als je via de adapter afspeelt een icoontje in je venster dat aangeeft dat je ook via de adapter afspeelt. Als dat zo is dan zou het drukken op de stopknop moeten leiden tot een menu: charge, discharge&charge, quit. Dat dit niet zo is komt waarschijnlijk doordat hij toch niet via de adapter speelt.

Verwijderd

nou... sinds vandaag heb ik deze IMP350 dus ook... ik helemaal happy , totdat ik erachter kwam dat ie geen cds wou lezen :(... wel doet de tuner het. Als ik hem ook openmaak zie je dat de cd ook gewoon opspint. Nou heb ik met een met een puntig voorwerp de "beveiliging" uitgezet (zodat de cd gewoon opspint met het klepje open) en wat zie ik? de laser wil niet bewegen > kan cd niet lezen :(

RMA gemaild en uitgelegd, gaat morgen terug op de bus...

[wordt vervolgd]

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 01:21
Dat is wel een bekend probleem. Je moet even proberen de lens naar het midden te verschuiven. Daarna zal het wel (weer) werken. Is mij in een half jaar één keer overkomen.

Verwijderd

Ik heb met mijn IMP150 dat de netadapter vaak geen goeie aansluiting maakt. Het gaat soms tijden goed en dan valt de speler weer telkens zomaar uit.
Ik heb hier al over gemailt. Dat ik hem niet terug durf te sturen want als die het bij hen wel doet moet ik niet alleen de verzendkosten betalen maar ook de gemaakte kosten voor het onderzoeken.

Als die zich net zo gedraagt als bij mij zou het wel eens kunnen dat ze hem een paar weken moeten houden en elke dag onderzoeken om het probleem te vinden.
Ik heb (nog) geen antwoord gehad op het mailtje waarin ik dit probleem omschreef. (Al twee weken gelden gemailt naar mp3 cd speler)

En natuurlijk die line out....zou dat een 2e koptelefoon aansluiting zijn?

Verwijderd

Ik heb vandaag me IMP-350 binnen gehad maar er zat een horizontale streep door de afstandsbediening dus die gaat terug gestuurd worden. Maar nu wilde ik ff firmware 2.02 erop zetten dus ik gedownload uitgepakt upgrade geklikt, kwam de .hex file eruit, ik die cd erin krijg ik heel ff loading en dan de melding NO DISC :S dus ik krijg die firmware er niet op hoor...

En jah ik heb de type 1 dus de 8 mb versie. Wie kan mij hier ff uithelpen??

Verwijderd

arnem_ schreef op 05 september 2002 @ 17:09:
Dat is wel een bekend probleem. Je moet even proberen de lens naar het midden te verschuiven. Daarna zal het wel (weer) werken. Is mij in een half jaar één keer overkomen.
ik heb dit niet geprobeerd, en ga ik ook niet proberen.. ze zoeken het zelf maar uit ;) ... ik heb hem dus teruggestuurd en ben benieuwd naar wat ze voor oplossing geven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2002 @ 19:59:
....

En natuurlijk die line out....zou dat een 2e koptelefoon aansluiting zijn?
ja dat is een soort koptelefoon aansluiting, bij me zus dr diskman tenmiste wel, daar kan je iets op aansluiten, alleen de uitgang blijft constant qua volume, die is niet instelbaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2002 @ 20:44:
[...]

ja dat is een soort koptelefoon aansluiting, bij me zus dr diskman tenmiste wel, daar kan je iets op aansluiten, alleen de uitgang blijft constant qua volume, die is niet instelbaar.
Dat is bij de imp-150 van mij dus niet het geval. (Bij mijn oude discman wel.) Als ik hem aansluit op mijn stereo dan moet ik het volume van de cdmp3 speler helemaal open zetten wil ik een normaal volume krijgen uit mijn stereo. Het volume is dus wel degelijk via de speler instelbaar, net als dat je de koptelefoon aansluiting had aangesloten.

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand nog belang bij een tweede handsje? Ik heb me SlimX in de aanbieding, mail me maar voor info. ;)

Whatever.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 05:18:
[...]

Dat is bij de imp-150 van mij dus niet het geval. (Bij mijn oude discman wel.) Als ik hem aansluit op mijn stereo dan moet ik het volume van de cdmp3 speler helemaal open zetten wil ik een normaal volume krijgen uit mijn stereo. Het volume is dus wel degelijk via de speler instelbaar, net als dat je de koptelefoon aansluiting had aangesloten.
Dat is een bekend 'probleem' bij Iriver: ze hebben geen echte line out, de line out die er nu op zit heeft geen 'vast' volume, maar is in te stellen, dus mag je het eigenlijk geen line out noemen.

Verwijderd

Mij lukt het nog steeds niet om de firmware te upgraden :S
ik doe gewoon datacd met nero op mmore cd's die type 1 gedownload uitgepakt die exe geexecute komt die hex file eruit en die heb ik gebrand met nero maar zegt steeds no cd

iemand ie me kan helpen :S

Verwijderd

nou mensen, zoals ik jullie had belooft, het vervolg hoe het afliep met me iriver..
ik had me iriver teruggestuurd, omdat de laserlens vastzat, wat wel meer mensen hadden ( mijne had het al vanaf het begin dat ik hem kreeg, sommige kregen dat na een half jaar ofzo :( )...nou vandaag, na 11 dagen wachten, heb ik een nieuwe terug gehad :D , die perfect werkt :D....

nou een ander probleem :(... ik had de carkit ook meebesteld, maar die werkt nu niet :( wat is het probleem:

onze auto heeft een cassettedeck (duh :D) maar deze gaat automatisch afspelen. maar hij kan de cassette niet afspelen, omdat onze cassettedeck "zoekt" naar de tape in het bandje, om dat vervolgens te spannen en dan af te spelen... maar de cassette van de iriver heeft natuurlijk geen tape in de cassette zitten, als gevolg dat ie de tape ni kan afspelen :( is er een manier om dit te omzeilen? alle suggesties zijn welkom :)

Verwijderd

snapt iemand me probleem of niet?

[plus een klein kickje]

Verwijderd

arg... :(

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Ik heb het dubbelop eigenlijk.

Én m'n speler is stuk én holland global is zeer slecht bereikbaar: per telefoon tot noch toe helemaal niet en per mail zeer moeizaam (eerst 40x verzenden voordat er 1 reply komt...)...
Iemand ook zulke slechte ervaringen hiermee ofzo?

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Weet iemand of de afstandbediening van de nieuwe IMP-400 ook werkt op de IMP-350?

Dat is nl. een stukje koeler en de dopjes schijnen ook beter te zijn...

Verwijderd

Acolyte schreef op 10 January 2003 @ 16:44:
Ik heb het dubbelop eigenlijk.

Én m'n speler is stuk én holland global is zeer slecht bereikbaar: per telefoon tot noch toe helemaal niet en per mail zeer moeizaam (eerst 40x verzenden voordat er 1 reply komt...)...
Iemand ook zulke slechte ervaringen hiermee ofzo?
Ja. Je hoort verschillende ervaringen. Sommigen erg goed, maar ik ben er niet super over te spreken.

Eerder in dit topic schreef ik over een probleem met een soms wel soms niet werkende netadapter. Na een aantal mailtjes heen en weer vroeg ik wat ik het beste kon doen, omdat ik bang was dat ze me onderzoek kosten zouden rekenen als ze het niet konden vinden. Ik heb nooit antwoord gehad op dat mailtje en kreeg ze telefonisch ook niet te pakken. Uiteindelijk heb ik het er maar bijgelaten.

Misschien helpt het om naar dat Belgische nummer te bellen als het Nederlandse niet lukt...

Verwijderd

ik had geen zin om een nieuw topic erover te openen dus vandaar dat ik in dit oude topic verder ga:

Hebben jullie soms ook dat hij zeer slecht leest in het midden van de cd? Ik brand een volle mp3 cd in Nero ( verschilldende modussen geprobeerd ) en dan kan hij vaak de mp3jes die in het "midden"van de cd zijn gebrand niet lezen. Ook maakt het merk cd niet uit, en ook niet of het nou een cd-r is of een cd-rw. Ook heb ik niet veel mp3tjes in de root van de cd. Dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar het probleem blijft :( Hebben meerdere mensen dit probleem?

Verwijderd

/me kicks this topic

owja geen engels :+

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb de 350 ook
denk dat ik wel op 300 uur zit (heb hem HEEL VEEL op)
nooit problemen gehad,totdat vorige week mn remote aan een tafel bleef hangen, dus afstandsbediening heb ik weggeteerd :) verder doet ie het noggewoon, beetje op gevoel kijken waar welk nummer staat.
Pagina: 1