Toon posts:

[Winroute] client pc offline na port mapping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met m'n vrienden een potje medal of honor spelen over internet. Als ik een server wil starten moet ik een port mappen in winroute anders werkt het niet. Nadat ik de port heb ingevoerd kunnen ze connecten.

Maar, de client pc hier (van m'n moeder) kan daarna niet meer internetten, totdat ik die port weer weghaal uit winroute.

Het gaat hier om tcp/upd port 12203 voor medal of honor. (en met port 6891 voor msn transfers heb ik hetzelfde probleem).

Weet iemand waar het aan ligt?

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Hoe heb je die portmapping precies gedefinieerd? Screenshotje verduidelijkt het misschien....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 19:37 schreef Poiter het volgende:
Hoe heb je die portmapping precies gedefinieerd? Screenshotje verduidelijkt het misschien....
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/duyss/pix/table.gif

en

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/duyss/pix/portmap.gif

• Poiter
De portmapping zou ik maken naar je interne ip-adres van je server, dus naar 192.168.0.1 , maar het lijkt me eigenlijk sterk dat dit het probleem kan veroorzaken zoals je beschrijft. Maar probeer het eerst maar eens, wie weet ;) Dit zou ik sowieso voor al je portmappings zo doen, dus als je er nog meer hebt die ook veranderen. Heb je ook packet-filter rules gedefinieerd? De client pc werkt wel via NAT en toch niet via de proxy? (btw die portmapping voor MSN heeft waarschijnlijk helemaal geen zin, files ontvangen achter NAT is niet mogelijk, ook niet met een portmapping)

Verwijderd

Topicstarter
Die port voor msn heeft wel degelijk zin want zonder kan ik geen transfers versturen. Ik zal eens proberen om die ports naar het interne ip te sturen.

Maar wat bedoel je precies met packet-filter rules?

• Poiter
Files versturen met MSN vanachter NAT moet volgens mij ook zonder portmapping kunnen, maar ik kan me vergissen (gebruik zelf ICQ).

Packet-filter rules kun je instellen met het icoontje naast die van de portmappings, of via menu -> settings -> advanced -> packet filter. Maar als je dit niet wist dan heb je die waarschijnlijk ook niet ingesteld ;) Hiermee kun je de firewall instellen om verkeer te loggen en te blocken.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok bedankt. Maar aangezien ik het niet ken zal ik het waarschijnlijk ook wel niet nodig hebben. Of zou daar de oplossing in kunnen zitten?

• Poiter
Als je daar niets hebt ingesteld kan dat niet het probleem zijn.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Je destination IP moet idd de lokale ip van de pc waarop je mohaa zit te spelen zijn, anders krijg je een mooie loop :)
Pakketje komt binnen op 62.238.**.** en wordt lekker doorgestuurd naar datzelfde ip, waar het weer wordt doorgestuurd, etc...

Zou je btw je portmappings voor MSN willen posten? Ik krijg het nl echt niet voor elkaar :( alle faq's, ms-sites en andere internetpagina's ten spijt.

Verder is het misschien slimmer om je eigen IP hier NIET te posten :) [naief mode] ik vertrouw alle tweakers [/naief mode] maar je weet maar nooit :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 20:53 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
Je destination IP moet idd de lokale ip van de pc waarop je mohaa zit te spelen zijn, anders krijg je een mooie loop :)
Pakketje komt binnen op 62.238.**.** en wordt lekker doorgestuurd naar datzelfde ip, waar het weer wordt doorgestuurd, etc...
Ja nu je het zegt snap ik wat je bedoelt, maar waarom werkt het dan opeens wel als ik zoals hierboven invul (en zonder dus niet)
Zou je btw je portmappings voor MSN willen posten? Ik krijg het nl echt niet voor elkaar :( alle faq's, ms-sites en andere internetpagina's ten spijt.
Gewoon precies zoals hierboven op het plaatje, maar dan met port 6891.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ja nu je het zegt snap ik wat je bedoelt, maar waarom werkt het dan opeens wel als ik zoals hierboven invul (en zonder dus niet)
Hmm. En als je je lokale ip invult?
Werkt het dan ook? En kan de andere pc dan ook op het net?
Gewoon precies zoals hierboven op het plaatje, maar dan met port 6891.
Op je EXTERNE ip dus? Damn, dat gaat niet bij dial-up :'(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Poiter
Ah, die portmapping voor MSN begrijp ik nu wel dat het werkt. Winroute is zo slim om met die portmapping het verkeer "over NAT heen te tillen", en aangezien dan het ip-adres hetzelfde is als het echte externe ip-adres kan MSN daar mee werken. Dit werkt echter alleen voor de server zelf, en niet voor anderen clients in het netwerk. Voor dial-up zul je dus elke keer dat je een verbinding maakt die portmapping moeten aanpassen naar het ip-adres dat je dan krijgt, dan moet het ook werken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik m'n interne ip invul kan er niemand connecten naar m'n server
Pagina: 1