Toon posts:

Gainward TI4600 @ Iiyama AU4831D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze twee dus aangesloten,maar krijg het alleen werkend via de analoog aansluiting,zodra ik de DVI kabel (die bij de monitor zat) aansluit,verschijnt er op het scherm "no analog signal detected" dat klopt dus,omdat ik die DVI kabel eraan heb gehangen,er zitten twee uitgangen op die videokaart,maar op beiden werkt het niet,kan iemand mij alsjeblieft helpen??

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Uhm, ik heb een AU4831D en krijg één dezer dagen een Gainward ti4600. Ik heb deze uitgekozen vanwege DVI welke 1600x1200 kan weergeven. Ik geloof dat ik van jouw verhaal nu niet echt vrolijk wordt. Kan het nu dus nog niet proberen.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 19:18 schreef hjh.dv het volgende:
Ik heb deze twee dus aangesloten,maar krijg het alleen werkend via de analoog aansluiting,zodra ik de DVI kabel (die bij de monitor zat) aansluit,verschijnt er op het scherm "no analog signal detected" dat klopt dus,omdat ik die DVI kabel eraan heb gehangen,er zitten twee uitgangen op die videokaart,maar op beiden werkt het niet,kan iemand mij alsjeblieft helpen??
Je moet ook ff het video 1 / 2 knopje onderop indrukken om over te schakelen naar het andere videosignaal.

RTFM :Z

Verwijderd

Topicstarter
Hee Zeurkop,hartstikke bedankt,ik zat dus echt te slapen!
Alles loopt nu als een trein.
Stefano,ik heb biosversie: V4.25.00.26.00,en je hoeft je verder geen zorgen te maken,want alles loopt nu perfect.
Dus nu maar hopen dat die kaart snel komt :-)
Cya.

Verwijderd

Topicstarter
PS, 1600x1200 F**king rules op dat scherm!!!

• HenkL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 10:58
Zijn de kleinere fonts nog goed te lezen met de 1600x1200 resolutie ?
Vertel eens wat meer over de lcd !

Ik wil graag ook 1600x1200 vanwege de beeldverhouding 4:3 i.p.v. 4:5 bij de meeste 18 en 19 inch lcd's.

Hoeveel kost ie ? Minpuntjes ?

Groet,

Henk

Henk

Verwijderd

Topicstarter
Hallo henk,
Ik heb de monitor nu ong. 2 weken,en moet je eerlijk zeggen dat ik (nog) "GEEN" minpuntje heb kunnen ontdekken!
Ik zit dit nu te tikken met een res. van 1600x1200 op een afstand van ca. 80 cm,dus dat de fonts goed leesbaar blijven,lijkt me wel duidelijk :-),het is gewoon een prachtig scherm,er zit een MVA Nec/Mitsubishi panel in en dat is gewoon retestrak,niets dan lof,een van de beste aankopen die ik ooit gedaan heb.
Ik heb er ong. 1850 euro voor betaald bij www.sallandautomatisering.nl,het is wel een hoop geld,maar het zeker waard.(vind ik).
Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben,mocht je nog meer willen weten,dan hoor/zie ik het wel.

Greetz.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Puf, ben toch ff blij dat je simpelweg niet de goede input gekozen had.

Ik ben ook zeer te spreken over het scherm, prima reactietijd, geen dode/kapotte pixels en via mijn V8200 reeds prima beeld op 1600x1200. Ik denk dat de DVI ingang daar nog wat aan kan verbeteren en wil ook weer graag gamen op 32bits ipv 16. :)

PS Ook kleine fonts zijn prima te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe,dat is ook toevallig,ik had hem ook aan een v8200 hangen voordat ik de Gainward kocht,dat was inderdaad al mooi,maar op op DVI is hij echt nog 10x mooier hoor.
Het beeld is veel levendiger,en er zit meer diepte in.
Ook is zwart nu echt zwart,en wit echt wit,ik had hier al verschillende topics gelezen waarin ze zeiden dat het niet zoveel uitmaakt digitaal of analoog,maar ik merkte dus wel degelijk verschil.
Als je RTCW of MOHAA speelt,weet je echt niet wat je overkomt zo mooi,loopt gewoon super op 1600x1200 en alles op high :-)
En een 3Dmark2001 SE score van 10897 met de Gainward op standaard snelheden core/ram,is trouwens wel erg lekker over te clocken,er zat alleen geen 3d-bril bij,dat had ik wel verwacht,zal wel een andere uitvoering zijn.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Klinkt goed, ben benieuwd.

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Je hebt gelijk, het is inderdaad een verschil van dag en nacht, vele malen scherper beeld.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Op zaterdag 13 april 2002 07:50 schreef hjh.dv het volgende:
[..]
...er zat alleen geen 3d-bril bij,dat had ik wel verwacht,zal wel een andere uitvoering zijn.
Neuh... tis dezelfde uitvoering... ik ben nu bezig die bril bij de importeur te verhalen... wordt vervolgd! ;)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
1850 euro...
Daar koop ik een hele dikke pc van exclusief monitor. Monitor gaat uiteraard best lang mee voordat ie technisch verouderd is. Maar €1850,- Das toch wel ff slikken lijkt mij.

Wat zijn nu de redenen om zo'n monitor aan te schaffen, als je bedenkt dat je voor €500,- al een leuk 19 crt scherm (18" viewable) hebt van het merk IIyama?

Wat specs:
19" tft (even groot als het zichtbare gedeelte van een 21" crt monitor).
Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.com/product2/AU4831D.jpg:9~ :9~

-Pixel 0.24mm 19 ?TFT color LCD
-1600 x 1200 Resolution
-Space saving Design
-Analog, DVI signal Input
-TCO '99
-90 Dgrees-Rotating screen
-19 "TFT LCD
-Pixel : 0.24mm(H)x0.24mm(V)
-View angle: Horizontal 170 degrees ,Vertical 170 degrees
-Response Time 30ms
-Luminance 200cd/m2
-Contrast Ratio 300:1

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 14:22 schreef wwillem het volgende:
1850 euro...
Daar koop ik een hele dikke pc van exclusief monitor. Monitor gaat uiteraard best lang mee voordat ie technisch verouderd is. Maar €1850,- Das toch wel ff slikken lijkt mij.

Wat zijn nu de redenen om zo'n monitor aan te schaffen, als je bedenkt dat je voor €500,- al een leuk 19 crt scherm (18" viewable) hebt van het merk IIyama?

Wat specs:
19" tft (even groot als het zichtbare gedeelte van een 21" crt monitor).
[afbeelding]:9~ :9~

-Pixel 0.24mm 19 ?TFT color LCD
-1600 x 1200 Resolution
-Space saving Design
-Analog, DVI signal Input
-TCO '99
-90 Dgrees-Rotating screen
-19 "TFT LCD
-Pixel : 0.24mm(H)x0.24mm(V)
-View angle: Horizontal 170 degrees ,Vertical 170 degrees
-Response Time 30ms
-Luminance 200cd/m2
-Contrast Ratio 300:1
issie ook in zwart leverbaar?

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 15:36 schreef canalplus het volgende:

[..]

issie ook in zwart leverbaar?
Tuurlijk.. :)
Bij de plaatselijke verfwinkel.. :+

sorry, ik verveel me.. :P

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:12
heb je echt veel verschil in beeld kawiliteit als je van analoog naar dvi gaat
omdat ik namelijk hier ook een flatpanel (tft) heb en ik krijg over een paar dagen een nieuwe computer en ik wou ook een kaartje met dvi

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk echt heel veel verschil ja,dan wordt pas echt duidelijk waarom hij 1850 Euro kost :-)
Het was een rib uit mijn lijf,maar ik blijf erbij dat de monitor zijn geld dubbel en dwars waard is!
Ik had een 21" IIyama VMP 502,dat was 4,5 jaar geleden voor mij een superscherm,en die koste toen ook Fl 3399,- en hij is nog steeds in perfecte staat,maar dit is veel rustiger,scherper,platter,levendiger,ruimtebesparend en hij is echt super in games/movies,en slecht 0,5 cm kleiner als de VMP 502,kortom naar mijn idee zeker een aanrader!!
Pagina: 1