Toon posts:

Maxtor of toch IBM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, een bekende topic maar omdat er weining recente info over is maak ik er maar een topic over.

Ik wil een raid configuratie voor me nieuwe systeem samen stellen. Nu heb ik de Asus A7V333 sound/raid, dus een raid kaartje is niet meer nodig.

Nu de hdisks, ik zou dus voor de
2xMaxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133 gaan maar omdat ik nu in 2 topics gelezen heb dat hij slecht presteert begin ik te twijfelen tussen IBM 120GXP en deze.

Ik heb nu al 4 IBM schijven gehad en ze zijn alemaal al dood :r. Hoe zit het met deze disks? Ik kan natuurlijk wel het risico nemen maar ik verlies natuurlijk elke keer mijn data in me raid 0 setup (nee ik wil geen miroring).

Snap het eigenlijk niet echt, ata133 is toch veel sneller dan ata100? Hoe kan het dan dat de IBM disks sneller zijn?

Wat raden jullie mij aan? Mijn budget is 400 euro en ik wil er gewoon minimaal 160 gb voor en raid 0. Andere hdisks kunnen niet met de "race" mee doen of wel?
Seage presteert helemaal niet/of slecht in raid (correct me if I'm wrong).
WD heb ik nog niks over gelezen.

Verder, kan ik de disks zonder cooling in me kast zetten? Ik heb 5 casefans in me dragon tower (casetemp 20c).

Het kan iedergeval niet kwaad, maar op het moment is het geld een beetje op door het aanschaffen van een GF4 Ultra :9~. Dus later kan ik wel 2 cdrom bay hdisk coolers kopen.

Maar kan ik stabiel die hdisks 2 tot 4 maanden zonder extra cooling laten lopen?

Verwijderd

Je hebt met die IBM's gewoon erg veel pech gehad, mijn ervaring is nou juist dat ze betrouwbaar, snel en geruisloos zijn. Over dat laatste, daar is Maxtor juist weer erg goed, die zijn dus zeer stil. Ik zou het risico van een vroegtijdig overlijden van een HD door teveel warmte niet nemen, zeker niet voor die paar tientjes. Ander alternatief is van die onderkoelers gebruiken, ik heb er zelf een van spire met twee 50 mm fans, en dat koelt als een beest.

Seagate is een zeer geromeerd merk, en staat vooral bekend om de hoge snelheid, dus waar je dat verhaal vandaan hebt weet ik niet.

Verder kun je de drives inderdaad ook regelrecht achter zo'n casefan zetten, dat koelt ook erg effectief. En na in gebruikstelling gewoon met de hand voelen of ze warm worden, als de koeling niet genoeg is voel je dat vanzelf, en kun je altijd nog aanvullende maatregelen nemen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Snap het eigenlijk niet echt, ata133 is toch veel sneller dan ata100? Hoe kan het dan dat de IBM disks sneller zijn?
De marketingmensen hebben vat op je gekregen... :)
Het maakt weinig uit, omdat nog geen enkele schijf in de buurt komt van 100MB/s of zelfs maar 66MB/s.
Dus de theoretische bandbreedte die ATA133 biedt wordt niet aangesproken, tenzij je dus een heleboel schijven in RAID hebt draaien (minimaal 3, anders haal je de 100 MB/s nog niet)

Ikzelf heb de Maxtor's in RAID en het valt me eerlijk gezegd inderdaad een beetje tegen... :'(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chieftec case, dus in de hdiskbays zitten ook casefans in. Dus dat moet dan voldoende zijn, zo niet koop ik er wel wat bij.

Dus die maxtor's vallen tegen? Nog mensen die wel tevreden zijn met de nieuwe maxtors :)?

Geluid is geen probleem :P Mijn cpu cooler maakt toch al een herrie en ben er wel aangewent :) Me muziek staat toch altijd super hard en deze comp staat niet op me kamer ;).

Dus toch wel voor die ibm's gaan? Of krijg ik dan weer 'pech'? Want na 4 kapotte disks vertrouw je die ibm's echt niet meer.. :(

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Mijn IBM is op sterven na dood. Ik heb vanmiddag een nieuwe Maxtor gehaald en die ga ik zo inbouwen en dan data van mijn IBM overzetten.

Verwijderd

Ik heb tot nu toe goeie ervaringen met mijn IBM's.
Ze zijn vet snel! Ik heb er tweemaal een GXP60 in van 60 gig.
Worden wel een beetje warm. :)
Maar verder kan ik je de IBM's aanraden.
Met maxtor heb ik geen ervaringen.

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 13:15
maxtor zuig 1 hd van 20 gig begon spontaan vlam te vatten!! :( En een andere bleef maar telkens opspinnen van toeren. Ik heb er nu nog 1 de laatste >:) maar die maakt een pokkuh herrie

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik heb nu al een hele tijd een maxtor schijf en nog nooit problemen gehad.
En hij is nog lekker stil ook :)

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-04 10:47

YKW

mobiliteit ten top

Ik had een superlangzame Maxtor 7200 toeren. Viel erg tegen, heb een nieuwe gekregen (was niet normaal), maar die nieuwe maakt veel herrie en is nog niet echt snel :(.
Heb ook twee 7200 rpm IBM's (20 en 40), die zijn supersnel, vrij stil en met koeler gewoon lauw. Met Maxtor heb ik sowiezo niet zo'n goede ervaring omdat er bij mij ook al eens 1 is overleden na 1,5 jaar.

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Tja, misschien toch eens een ander merk proberen.
Ik heb hele goeie ervaringen met WDC.
IBM lees je eigenlijk alleen maar over dat ze veel uitval hebben, en dat ook in de nieuwere types dit probleem zit.
Maxtor is idd bekend omdat hij heel stil is, maar qua prestaties lees ik nu hij tegenvalt.
Ik heb op het moment de WDC1000BB-SE, zeker een aanrader !!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden 3 nieuwe maxtor's gekocht.
En dat zijn mijn laatste paar denk ik. Heel Quantum(en dat is niet echt een compliment)!! Er is niet echt een fabrikant die er boven steekt maar ik zou IBM aan raden. Had er een keer 1 in mijn handen(en pc) en die zag er goed en solide uit. Kan ik van die nieuwe Maxtors niet zeggen.

Maxtor is going down. :(

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik heb dus de nieuwe maxtor, de "l" versie (liquid bearing), en ik ben er tevreden over. Niks te klagen. Met IBM heb ik slechte ervaringen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk dat je IBM's het best in raid 0 kan plaatsen ,die zijn er voor gemaakt zo lijkt het wel.

Maxtors en Seagate's zuigen in raid 0 ,als je van plan bent raid 0 neer te zetten moet je vooral niet één van die 2 merken nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus die maxtors zijn af te raden? Hoop dat die ibms maar niet dood gaan :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 20:54 schreef PsyFlux het volgende: <- uit andere topic!
120GXP schopt kont ja.
je mag 'm wel 300nogwat uur per maand aandoen volgens de specs |:( :(

oftewel die is net zo onbetrouwbaar als de 75GXP en 60GXP, maar nu zetten het ze erbij om niet nog een rechtzaak zoals bij de 75GXP krijgen ivm de betrouwbaarheid van die krengen :{
Dit soort reacties word je ook niet blij van.. Ik weet nou echt niet of ik wel het risico wil nemen...

Silentsnow, hoe bevallen jou maxtor's? Wat voor sisoft score heb je?

Verwijderd

Heb zelf twee maxtor 40 gig schijfjes in raid o staan en ik ben zeer tevreden. Haal een snelheid van 1219 met pcmark en dat heb ik maar weinig gezien bij andere. Zijn tevens stil genoeg voor mij ze komen niet boven mijn orb 3 koeler uit in ieder geval. Heb een 30 gig in mijn oude pc zitten en die draait nu al 3 jaar ongeveer zonder problemen.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 15:00
wat maakt het nou uit, die paar procent meer of minder bij hdd als de HDD simpelweg onbetrouwbaar zijn, ja bij procs maakt het uit, want intel en amd krijgen geen headcrashes krijgen, ik zou meer kijken naar de prijs en het geluid.

Reality beats fiction by far!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:21

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Weet je, er is eigenlijk geen pijl op te trekken, ikzelf werk alleen maar met maxtor, heb er nu 4 gekocht in de afgelopen 3 jaar en ze draaien allemaal nog perfect snel en stil. Ook heb ik eens 5 x maxtor 80 GB 7200 RPM D740x in raid gezien (software raid onder linux) die gewoon 75 mb/s trok.

Voor een test van harde schijf snelheden moet je ff de laatste C'T erop na slaan, hebben ze alle schijven die verkrijgbaar zijn getest. De testwaarde's van de D740X geloof ik zelf niet aangezien ik allebei die hd's heb en ze bij mij toch echt sneller gaan, maar goed.

Succes met de keuze

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders met de maxtor diskjes? Die nieuwe 80gb?

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Op vrijdag 12 april 2002 08:12 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Iemand anders met de maxtor diskjes? Die nieuwe 80gb?
Ik heb ze 2 weken geleden de deur uit gedaan ivm geluidsoverlast en traagheid.
Ik ben nu de gelukkige bezitter van de IBM 120GXP :)
Hij is veel sneller en stiller dan m'n Maxtor.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:01
Die vloeibare versie van Maxtor is veel stiller, en echt traag zijn ze ook niet volgens de c't (integendeel). Ik koop alleen nog Maxtor hdd's.

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

Tittysmack

"no comment"

Hey... ik heb een maxor 46 gig 7200rpm en die hoor je niet, hij is ook nog snel, wat wil je nog meer? :)

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Volgens mij gaat het bij de topicstarter niet echt om het geluid. Dan zou ik Western Digital aanraden. Ik lees niet zoveel over het kapot gaan van de nieuwe WD's. (Heb zelf WD1000BB, erg over te spreken, helaas geen raid met WD in actie gezien...)
En anders toch gewoon IBM, koeling in je case is volgens mij prima vor HD's...
Geen maxtor wat mij betreft...

"It certainly appears so..."

• OMX2000
  • Laatst online: 13-04 10:42

OMX2000

By any means necessary...

Maxtors zijn snel en stil... ik heb er nu twee (40 en 60 Gb)... Ik ben bewust NIET voor de IBM gegaan, er zijn veel mensen die er problemen mee hebben gehad, maar waarschijnlijk meer mensen waar hij het goed bij deed. Maar ik wilde het risico niet nemen... Ik zou zeggen koop Maxtor

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Pffff....

mensen geven vaak op grond van de twee of drie hd's die ze gehad hebben advies. Als het nu over geluidsniveau gaat of over snelheid, ok. Maar betrouwbaarheid.... "ik had [net die ene] die 't nie deed na 2 maanden...."

Betrouwbaarheid vraagt statistieken!

Verder kan je bijna alles wat je wil weten op storagereview.com vinden (blijf ik steeds zeggen:)). Hun reliability database is helaas cassiewijlen, toch is t een heel handige site.

• OMX2000
  • Laatst online: 13-04 10:42

OMX2000

By any means necessary...

Nee natuurlijk kun je niet over ervaring spreken als je maar 2 hd's hebt gehad... Maar er zijn gewoon verdacht veel geruchten over IBM. En dan komen ze ook nog eens met het bericht dat je hun harde schijven niet 24 uur per dag moet gebruiken... Lijkt me niet handig...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die lui bij informatique worden denk ik gek van mij :P Want ik blijf me bestelling maar wijzigen.

Ik kan dus kiezen uit:

2x Maxtor 80gb
2x IBM80 GB(120GXP)
2x WD 80GB

Ze zijn alemaal ongeveer even duur. Die ibm's zijn gewoon een risico. Maxtor is te langzaam vooral in raid combinatie, maar ze zijn wel beter te vertrouwen.

Heb nog niemand gezien met wd raid scores/reviews.

Help me :)? Het is toch weer 900 gulden (ik haat die euro troep :P) en dat ik zo lig te twijfelen is ook niet goed. Graag wat advies

Verwijderd

Je moet gewoon een beetje geluk hebben met die dingen.
Ga gewoon op je gevoel af je hebt vast wel een merk in je gedachten, als ie dan kopot gaat heb je niet van had ik toch maar die andere gekocht.
De een roept koop max en de ander ibm daar wordt je ook niet veel wijzer van, toch?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
over de WD heb ik al veel goeds gehoord (wel nog niet in raid) wel is het zo dat de WDC1000BB en de WDC1200BB een andere versie zijn dan de WDC600BB en de WDC800BB (licht andere tech) de 1000 en 1200 zijn een stuk sneller, misschien te overwegen dus als dit erg belangrijk is

van de 1000 en de 1200 bestaan ook BJ edities, dit zijn de beruchte versies met 8MB ipv 2MB cache, alweer een stuk sneller

IBM heb ik geen ervaring mee,
De maxtor D740X heb ik zelf (80GB) ik vind hem wel heel snel eigenlijk (zeer snelle access time, belangrijk in raid toch?), de D740X is eigenlijk een schijf ontworpen door Quantum (overgenomen door maxtor)

zoals je zelf al zegt, de Seagate is snel, maar blijkt niet "compatibel" te zijn met raid0

als je echt speed wilt zou ik toch voor de IBM gaan, maar dan misschien een raid 0+1 nemen (dan wel 4 disks) :)
afhankelijk van wat je belangrijk aan data hebt

iets oudere test, maar toch http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_raid0_ata133/page2.shtml

Verwijderd

Maxtor

Ik heb nou al 3x een maxtor hd laten vallen en ze doen het allemaal nog :D (1x een pc met 2x 30gb maxtor, 1x een 20gb van m'n buro laten vallen en vanmiddag m'n 80gb laten stuiteren (hij stuiterde nog echt ook :P))

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 17:50 schreef Fl3xx het volgende:
Maxtor

Ik heb nou al 3x een maxtor hd laten vallen en ze doen het allemaal nog :D (1x een pc met 2x 30gb maxtor, 1x een 20gb van m'n buro laten vallen en vanmiddag m'n 80gb laten stuiteren (hij stuiterde nog echt ook :P))
Heb je glijmiddel in je handen dan?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op vrijdag 12 april 2002 17:50 schreef Fl3xx het volgende:
Ik heb nou al 3x een maxtor hd laten vallen en ze doen het allemaal nog :D
Ha, iemand die voor de statistiek gaat. Gewoon vaak laten vallen, dan kun je met zekerheid zeggen dat ze robuust zijn :+

Maar, serieus, van de afgelopen paar ontwerpen van IBM is idd gebleken dat t niet toppie was allemaal. Over die WD schijf: het is raar, want op hun site geven ze exact dezelfde seek times voor 80Gb en 120Gb versies, terwijl de platters van die modellen verschillende dichtheden hebben... :? Kijk dit zelf even goed na voor je per ongeluk op grond van een 120Gb-test die 80Gb schijf uitkiest.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd alemaal een moeilijke keuze. Die nieuwe 8mb versie van wd is ook errrug snel. Maar zou 1 120gb versie daarvan sneller zijn dan 2x 80gb maxtor? Lijkt me niet.

Ik heb niet zo veel verstand van raid, en heb het ook nog nooit gedaan. Ik heb de faq wel doorgelezen en raid 0 leek mij het beste, want ik heb niks belangrijks op me comp ik ben een echte gamer :).

Die maxtor's zijn in raid behoorlijk langzaam en ik lees dat ze in winxp in combinatie met via boarden slechter of even goed presteren als single 7200 toeren disks. De ibm's komen boven die 4500 uit in raid (sisoft).

Ik blijf maar twijfelen, en dat is zeker niet goed want daar krijg ik later spijt van. IBM is een beetje een gok spel of je hebt een goede of je hebt een slechte. Eigenlijk neem ik het risico liever niet. Maar ik kan eigenlijk nog geen conclusie trekken over deze nieuwe ibm want hij is nog maar net uit.

Wat is eigenlijk het voordeel van een snelle disk? Er zal wel geen merkbaar verschil zijn tussen de ibm en maxtor. Veel betere 3dmark scores? Sneller bootup? Sneller openen van programma's en games?

Het is ook mogelijk om 1 wd te nemen van 120 gb(die special edition met 8mb buffer) maar dan heb ik 40gb minder. 120gb is wel zat, maar een raid systeempje is waarschijnlijk sneller en als ik dan ook nog 40 gb meer krijg is het ook niet verkeerd.

Ik kom er maar niet uit :( Ik moet toch voor volgende week kiezen.

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Dit is toch een keuze die je zelf moet maken vanwege je specifieke eisen.
Je spreekt jezelf ook tegen (logisch, je twijfelt...): Je wilt geen risico lopen, je wilt je data niet kwijt raken. Anderzijds maakt het je niet ZOOO veel uit, want je bent maar een gamer.
Stel, je acht deze factor wel van groot belang: Neem WD. Als ik de fora lees en kennissen meot geloven dan vallen de IBM's (en tot op zekere hoogte ook Maxtor's) bij bosjes neer. Ik had ook begrepen dat de 120 GXP in dat opzicht niet veel veranderd is tov zijn voorgangers.
Echter, wil je pure performance: Neem IBM. Deze presteert in RAID waarschijnlijk (weet het dus niet zeker!) beter als WD's.
Wil je een stille en slechte RAID: neem Maxtor >:)
Ik denk echter, dat voor een gamer HD performance echt niet zo ontzettend belangrijk is. Je neemt uiteraard geen 5400 RPM schijf, dat is pure onzin. Met een 7200 RPM schijf red je het echter prima. (zeker zo'n WD1000JB of WD12000JB, die met 8 Mb buffer...)
Wil je echter video-editen of een ander zwaar HD-intensieve activiteit uitoefenen, heb je wellicht meer aan een RAID-opstelling. (Of een paar 15K SCSI-schijven >:) )
Samenvattend: Je zult dus ten eerste een afweging moeten maken of je RAID wil of niet (waar ga je het systeem voor gebruiken?)
Denk erom: Back-ups van harde schijven MOETEN ALTIJD GEMAAKT WORDEN!!!

"It certainly appears so..."

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Een snelle disk: ik merk het vooral bij bootup (dat scheelt echt veel ook) en bij openen van programma's. Daarbij gaat het vooral om de seek time.

Een RAID opstelling is juist met seek times niet zo sterk. RAID haalt vooral grote bandbreedtes maar ik weet niet of dat nou relevant is voor gamen. Dus eigenlijk ben je dan beter uit met zo'n WD met 8Mb buffer (wow 8Mb...).

Maar grappig dat je dat nu vraagt. Ik dacht dus: je wil gewoon een RAID setup omdat het cool is. Dat zou ik hebben - "tis niet echt nuttig voor mij maar ik wil t ik wil t ik wil t..." Het antwoord is waarschijnlijk: doe maar gewoon 1 snelle schijf...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tijdens het laden van games is RAID handig, omdat dan vaak grote bestanden geladen worden (als de game slim is).

Verder kun je de gemiddelde service time met RAID ook naar beneden halen.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, bedankt ik ga voor de WD, het schilt me 100 euro en snel zat. 120 gb is zeker genoeg. Ik wil julie alemaal bedanken voor jullie reacties en advies :).

Ik heb nog 1 laatste vraag, kan ik die wd zonder cooling er in zetten?

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04 14:32

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik heb hier een maxtor, ok 5400 RPM maar tis een super schijf! stil, snel zat (server) en draait al 100dagen 24/7 zonder probs!

Verwijderd

ik heb hier een Maxtor D540x 40 gb (5400RPM) heerlijke schijf gewoon :9

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 21:33 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Jongens, bedankt ik ga voor de WD, het schilt me 100 euro en snel zat. 120 gb is zeker genoeg. Ik wil julie alemaal bedanken voor jullie reacties en advies :).

Ik heb nog 1 laatste vraag, kan ik die wd zonder cooling er in zetten?
Ik heb die 100GByte met 8MB cache en heb hem wel in een 5,25" bay gezet met een cooler ervoor. Weetje tenminste zeker dat hij goed gekoeld wordt want hij wordt best warm.
Suc6 !

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 18:45 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Tja, een bekende topic maar omdat er weining recente info over is maak ik er maar een topic over.

Ik wil een raid configuratie voor me nieuwe systeem samen stellen. Nu heb ik de Asus A7V333 sound/raid, dus een raid kaartje is niet meer nodig.

Nu de hdisks, ik zou dus voor de
2xMaxtor DiamondMax Plus D740X 80Gb 7200rpm U-ATA133 gaan maar omdat ik nu in 2 topics gelezen heb dat hij slecht presteert begin ik te twijfelen tussen IBM 120GXP en deze.

Ik heb nu al 4 IBM schijven gehad en ze zijn alemaal al dood :r. Hoe zit het met deze disks? Ik kan natuurlijk wel het risico nemen maar ik verlies natuurlijk elke keer mijn data in me raid 0 setup (nee ik wil geen miroring).

Wat raden jullie mij aan? Mijn budget is 400 euro en ik wil er gewoon minimaal 160 gb voor en raid 0. Andere hdisks kunnen niet met de "race" mee doen of wel?
Seage presteert helemaal niet/of slecht in raid (correct me if I'm wrong).
WD heb ik nog niks over gelezen.

Verder, kan ik de disks zonder cooling in me kast zetten? Ik heb 5 casefans in me dragon tower (casetemp 20c).

Het kan iedergeval niet kwaad, maar op het moment is het geld een beetje op door het aanschaffen van een GF4 Ultra :9~. Dus later kan ik wel 2 cdrom bay hdisk coolers kopen.

Maar kan ik stabiel die hdisks 2 tot 4 maanden zonder extra cooling laten lopen?
casetemp 20c??? dat is het in de huiskamer ook , kan dus niet :)

Verwijderd

Topicstarter
's morgens om 8 uur :) is het bij boven op zolder 11 graden :D. Verwarming moet dan nog aan ;)

Verwijderd

hier draait een maxtor al een 1 jaar 24/7.....no probs met dat ding voor zover :z
eerder had ik wd... was daar ook wel tevreden mee :) doet nu nog steeds dienst in me server ( ook 27/7 >:) )
( nu al 2,5 jaar :P )
Pagina: 1