CDrom niet op UDMA!?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 11:22
Hij blijft op pio draaien, onder XP tis een LG 52x max.
In bios staat alles op Auto, ik heb ook nog een dvd-speler en een plex 24x10x40 die gaan beide wel op DMA.
Ik vraag dit aangezien ik WEER gezeik heb met leeglopende buffers tijdens branden.
Maakt geen reet uit hoe ik de apparaten aansluit en met welk programma ik fik (of handmatig die buffers aanpas in die desbetreffende fikproggies).
Ligt dit aan die cdrom? volgens mij kan ie de brander gewoon niet bijbenen zo!
graag uw reacties

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:37

JWO

soms zitten er welles jumpers op cdrom voor UDMA mode?

Verwijderd

je moet in apparaatbeheer bij je controllers ff kijken, daar staat meestal op je kanaal waar je CDrom op aangesloten is dat ie alleen maar op PIO mode mag draaien, maibe staat daar ook nog UDMA

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Exact hetzelfde geouwehoer had ik met m'n BTC-dvd-speler (net nieuw). Volgens de winkel was er niets mis mee, maar bij mij was het ook steeds weer op PIO-mode gesprongen. Heb 'm geruild voor een LiteOn en geen problemen meer. Wel vreemd dat hij 't in de winkel WEL deed, maar goed. Ruil maar 's van dvdspeler, is vast je probleem weg.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

[forum=6] -> [forum=21]
Waarom nou HA :?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

1 + 1 is geen 2

De aanwezigheid van andere hardware kan de snelheid van je drive beinvloeden.

post eens je IDE/ATA configuratie hoe de andere drives zitten aangesloten...

Overigens wil Pio-mode in Bios niet altijd alles zeggen, sommige drivers schakelen over naar UDMA in Windows zonder de bijbehorende vinkjes in Configuratie->Systeem->IDE/CDSpeler te zetten.

In sommige readme.txt van chipset-drivers staat zelfs dat GEEN vinkje betekend dat DMA aan staat :?.

Vandaar dat in een andere PC de drive wel UDMA aangeeft, terwijl hij in jouw PC alleen maar PIO aangeeft.
Waarom nou HA
Een CDSpeler is zo erg ingeburgerd >:)

• Pino!
  • Laatst online: 29-01-2018
Op donderdag 11 april 2002 18:44 schreef ScooBY_DoO het volgende:
Hij blijft op pio draaien, onder XP tis een LG 52x max.
In bios staat alles op Auto, ik heb ook nog een dvd-speler en een plex 24x10x40 die gaan beide wel op DMA.
Ik heb precies dezelfde configuratie maar dan zonder DVD en dezelfde problemen.... :'(

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb dit probleem een keer met mijn Pioneer DVD speler gehad...
Je moet ff in apparaatbeher de eerste of tweede controller (waar die aan hangt dus) verwijderen, opnieuw opstarten en tadaa! (bij mij dan ;) )

twitter.com/curly_sanders

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 11-04 21:30
ik heb een aopen cdrom en een aopen writer. De cdrom zit op de primary master, de writer op secondary master. De cdrom draait netjes (multiword) UDMA2, de writer vertikt het :( en blijft stug op pio4 draaien

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Die kun je toch echt bij controllers instellen. Bij mijn vorige install had ik gekloot met drivers en liep mijn brander op PIO. Toen had ik em van UDMA op PIO gezet. Andersom lijkt mij dit ook geen probleem.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 19:17 schreef Dope-E het volgende:
Ik heb dit probleem een keer met mijn Pioneer DVD speler gehad...
Je moet ff in apparaatbeher de eerste of tweede controller (waar die aan hangt dus) verwijderen, opnieuw opstarten en tadaa! (bij mij dan ;) )
Dit is inderdaad zeer waarschijnlijk de juiste oplossing, werkt vaak.

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Op donderdag 11 april 2002 19:20 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Die kun je toch echt bij controllers instellen. Bij mijn vorige install had ik gekloot met drivers en liep mijn brander op PIO. Toen had ik em van UDMA op PIO gezet. Andersom lijkt mij dit ook geen probleem.
Nee, is toch echt WEL een probleem. Je kunt je controller instellen (in WinXP in elk geval) op "UDMA if available" of "PIO mode". Die eerste optie werkt in probleemgevallen niet, want dan blijft hij PIO.

• ScooBY_DoO
Op donderdag 11 april 2002 19:24 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Nee, is toch echt WEL een probleem. Je kunt je controller instellen (in WinXP in elk geval) op "UDMA if available" of "PIO mode". Die eerste optie werkt in probleemgevallen niet, want dan blijft hij PIO.
idd
ide1 = master hd maxtor 40gig 7200rpm DMA
slave dvdspeler Lite-on DMA

ide2 = master plex 24x10x40
slave de LG 52x die dus NIET op DMA wil, heb geen ruk met jumpers te maken,in ander systeem doet ie het wel op DMA

Ik draai XP en kan dus idd alleen aangeven IF available.

Ik zal eens proberen om die 2e ide poort te verwijderen
Bios staat alles op AUTO
Op een KT7a mobo met een TB1000 en 756MB/pc 133 die op cas2/fast draait.

• ScooBY_DoO
Helpt dus geen fuck, ook nieuwe 4-in-1 drivers niet.

Wat een gore **************************ZOOI
Pagina: 1