Toon posts:

Extreem wazige problemen met PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd extreem wazige problemen met mijn pc. Het is een heel verhaal dus ik zal het chronologisch vertellen.

Mijn computer is nu bijna een jaar oud. De configuratie is als volgt:
Athlon 1333 Mhz
Asus A7m266 met 512 mb DDR
Asus V7700 Geforce 2 Pro/deluxe
Maxtor 30 Gb 7200 rpm
en nog wat andere zooi die niet van belang is...
Dit alles draait op WinXP pro ENGLISH

In den beginnen was ik erg tevreden over mijn computer. WinXP kwam er na een volledige format in november op en draaide prima. Na verloop van tijd kreeg ik echter steeds meer problemen.

Het meest in het oog springende probleem was het feit dat de resolutie bij het opstarten soms om onverklaarbare redenen naar 640x480 in 4 bits kleur terugsprong. Ik kon dit dan niet meer terugzetten naar 1024x768 in 32 bits. Pas na meermalen opnieuw opstarten kwam de normale resolutie weer terug.
Een minder vaak voorkomend probleem was dat tijdens het starte van winxp (na het zwarte scherm met winxp logo) opeens de computer heel kort een blauw scherm liet zien en daarna opnieuw opstartte. Het leek dan wel of de elektriciteit eruit gerukt werd ofzo en dan weer hersteld werd. Na een aantal keer deed hij dan ook weer normaal.

Om dit alles te verhelpen heb ik besloten om alles weer eens leeg te halen en opnieuw te beginnen, aangezien ik dacht dat er ergens een corrupte file zat ofzo. Kheb al mijn muziek e.d. op een andere partitie gezet en toen format C: waarna winxp er weer op ging. Dit ging allemaal prima. Toen ik echter ging testen of alles weer normaal deed bleek dat niet het geval te zijn. Het probleem dat ik hierboven noemde (van het korte blauwe scherm enzo) bleek er nog steeds te zijn, maar nu veel vaker. Er was geen mogelijkheid meer om in windows te komen, elke keer dat ik opnieuw opstartte bleef hij hangen en begon hij weer opnieuw.
Wanhopig heb ik nogmaals Winxp geinstalleerd. Bovenstaand probleem lijkt nu verdwenen te zijn, maar er zijn weer andere voor in de plaats gekomen. Af en toe valt de computer om onverklaarbare redenen uit terwijl ik zit te werken. Ook krijg ik af en toe de melding dat mijn user profile corrupted is (maar niet altijd).
Dat het een software probleem is lijkt mij uitgesloten. In het begin heb ik nooit problemen met deze windows gehad, de cd is niet beschadigd ofzo dus daar kan het niet aan liggen. De vraag is echter wat het wel is. Ik kan helaas mijn computer niet open gaan maken, want dan gaat me garantie niet meer door. Als ik hem terug naar de winkel ga brengen ben ik hem weer voor weken kwijt, zeker als ze niet weten wat het probleem is. Daarom hoop ik dat iemand enig idee heeft wat hier aan de hand is, zodat ik die mensen in ieder geval een hint kan geven waar het aan kan liggen.

Hoop dat jullie kunnen helpen!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
geheugen of voeding
ik denk eerder geheugen.. :P

maar, je kan bij XP uitzetten dat de pc opnieuw gaat opstarten bij een foutmelding, je krijgt dan "gewoon" een blauw scherm.

Misschien dat je dat eens moet proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, maar dat probleem heb ik dus inmiddels niet meer. Kzou trouwens toch wel graag willen weten waar ik dat kan vinden, vertrouw dat ding niet echt meer...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 18:25 schreef veldmuis het volgende:
geheugen of voeding
ik denk eerder geheugen.. :P

maar, je kan bij XP uitzetten dat de pc opnieuw gaat opstarten bij een foutmelding, je krijgt dan "gewoon" een blauw scherm.

Misschien dat je dat eens moet proberen.
Idd. ff bij Startup & Recovery ergens bij System Settings (windowstoets + pause doe ik altijd) de fucntie 'Automatically reboot' uitzetten, nu krijg je die BSOD.

Volgens mij ligt 't ook aan 't geheugen (net als muissie net al zei :)), dus waarschijnlijk krijg je een BSOD met een beschijving/foutcode die neerkomt op brak geheugen.

• veldmuis
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 18:29 schreef muvs_nl het volgende:
Thanx, maar dat probleem heb ik dus inmiddels niet meer. Kzou trouwens toch wel graag willen weten waar ik dat kan vinden, vertrouw dat ding niet echt meer...
welk probleem :?
en waar je wat kan vinden :?

ik snap niet echt / echt niet wat je bedoelt :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 18:33 schreef veldmuis het volgende:

[..]

welk probleem :?
en waar je wat kan vinden :?

ik snap niet echt / echt niet wat je bedoelt :P
Sorry, was misschien niet echt duidelijk. Maar wat ik bedoelde is dat de computer nu niet meer blijft hangen tijdens het opstarten, maar andere wazige gebreken vertoont (zie mijn eerste post). En ik vroeg me af waar je in kan stellen dat hij niet automatisch opnieuw opstart. Maar dat heb ik nu gevonden ;)

• veldmuis
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 18:37 schreef muvs_nl het volgende:

[..]

Sorry, was misschien niet echt duidelijk. Maar wat ik bedoelde is dat de computer nu niet meer blijft hangen tijdens het opstarten, maar andere wazige gebreken vertoont (zie mijn eerste post). En ik vroeg me af waar je in kan stellen dat hij niet automatisch opnieuw opstart. Maar dat heb ik nu gevonden ;)
okay, dan denk ik dat je toch moet gaan proberen een ander reepje geheugen erin te prikken, het lijkt me dat het dan over moet zijn :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
gewoon eens een ramtester draaien :)

• veldmuis
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 18:45 schreef catfish het volgende:
gewoon eens een ramtester draaien :)
joah, al kan het dat zo een progje zegt dat het geheugen goed is, terwijl er toch nog "foute" stukken inzitten :)

owja, mocht je een programma zoeken om je geheugen te testen: [search=geheugen testen] :o

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net sysoft sandra memory bench gedraaid, deed het foutloos, had niet echt hoge score, maar dat kan komen omdat er van alles op de achtergrond draait. Heb er verder niet veeel ervaring mee, dus dit waren me scores:
Ram int buffered aEMMX/aSSE bandwith: 1036mb/s
Ram float buffered aEMMX/aSSE bandwith: 1001mb/x
Zijn dat normale scores voor 512mb PC2100 geheugen op een athlon 1333mhz?

Verwijderd

nee te laag

je 4way voor je geheugen staat uit in de bios
je kan deze aan zetten in de bios
of email
white_black_angel@msn.com
en krijg je een software om je 4way aan te zetten in windows zelf. (als het niet in de bios staat)
je moet ook aan zetten read en write around in je bios
anders werkt 4way niet en de viatweak ook niet

product heet viatweak

deze software werkt ook goed met ouwe via chips die 2x agp hebben

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Waarom ga je niet terug met de pc als je zeker weet dat het een hardware probleem is ??
Je zegt zelf dat er nog garantie opzit...

Eat my shorts !

Verwijderd

Topicstarter
Kga er morgen ook mee terug
Bios zit password op wat die kneuzen er op gezet hebben, dus laat het hun lekker uitzoeken. Wou gewoon graag weten wat jullie denken dat het is, zodat ik hun misschien op het goede spoor kan zetten.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Wat? Je komt niet in je eigen BIOS? :?

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Op donderdag 11 april 2002 21:02 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Wat? Je komt niet in je eigen BIOS? :?
Heel gauw resetten dus

Verwijderd

Topicstarter
Kzou graag me bios resetten, maar ik kan me computer niet openmaken want dan is me garantie weg. En bios flashen ben ik niet zo toe geneigd, ben daar niet zo ervaren mee enzo..
Pagina: 1