Toon posts:

Wat voor onderdeel is dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje wazige topictitel maar ik wist t ff niet anders te formuleren.
Dit onderdeel komt uit een 486-DX2 maar ik weet niet echt wat voor onderdeel dit is.
Dus, wat is dit en kan ik er ook nog iets nuttigs mee?

Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1445541841

en hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2095339362

Ik ga nu ff bikke dus ik reageer strax op eventuele vragen.

Verwijderd

dat is nou een ...... ja hoe heette dt vroeger ook al weer, multi I/O controller of zo :?

Dit is dus uit de tijd dat er op een mainboard geen enkele poort zat, alleen een ISA bus, simm voeten en een proccessor voet.

Op dit kaartje zitten dus 2 serielle poorten, een paralul poort, een game poort, IDE "controller" en een floppy drive controller. Je hebt er dus niets aan tegenwoordig.

Verwijderd

Die kaart die je hebt is een klassieke controllerkaart. Hierop zit je IDE en je FDD aansluiting. De connectoren in de voorkant zijn een parallele poort en een seriele..
dat losse slotje is ook nog seriele poort (8>

Probeer het eens te laten taxeren bij Kunst en Kitch *D
wie weet is het nog geld waard.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 18:21 schreef Fatal_M het volgende:
een hoop geblaat &
Probeer het eens te laten taxeren bij Kunst en Kitch *D
wie weet is het nog geld waard.
ROFL :+

Verwijderd

io controllertje

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:01
LOL :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 18:25 schreef mrneo911nl het volgende:
io controllertje
Indeed... 2 extra seriële poorten en 1 parallele poort, 1x ide en 1xFDD zo te zien en een gamepoort :?

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Hmm nee heb je nix aan. Misschien die jumpertjes er nog af halen. Ik raak die dingen altijd kwijt....

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Verwijderd

ik heb ook nog een stuk of 10 van die dingen. IO controler was de naam volgens mij wel ja.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op donderdag 11 april 2002 18:13 schreef Emphelator het volgende:
Beetje wazige topictitel maar ik wist t ff niet anders te formuleren.
Dit onderdeel komt uit een 486-DX2 maar ik weet niet echt wat voor onderdeel dit is.
Dus, wat is dit en kan ik er ook nog iets nuttigs mee?

Zie hier:
[afbeelding
en hier:
[afbeelding]
Ik ga nu ff bikke dus ik reageer strax op eventuele vragen.
Misschien dat je je camera wat beter moet richten... Maar voor zover ik kan zien is dat een 'toetsenbord'. Daar kun je teksten mee tikken. Kan soms heel makkelijk zijn. Is als vervanging van de pen. Is soms wel eens zonde om je monitor onder de tip-ex te gooien.

En dat andere dingetje is een oud io kaartje... Kan je waarschijnlijk niet eens hd's groter dan 500mb op zetten...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 18:29 schreef Interstice het volgende:
Hmm nee heb je nix aan. Misschien die jumpertjes er nog af halen. Ik raak die dingen altijd kwijt....
Waarom zou hij er niks aan hebben? Wie weet wil hij wel extra parallelle poorten, seriële poorten of IDE-poorten hebben..... (ghehe... even los van de mogelijk maximale capaciteit van eventuele HDD's die erop passen)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 18:33 schreef wfvn het volgende:

[..]

Waarom zou hij er niks aan hebben? Wie weet wil hij wel extra parallelle poorten, seriële poorten of IDE-poorten hebben..... (ghehe... even los van de mogelijk maximale capaciteit van eventuele HDD's die erop passen)
bedoel je dat je die als "add on" IDE controller kan gebruiken? ff ongeacht de max grootte... dus in totaal 8 IDE aansluitingen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Op donderdag 11 april 2002 18:19 schreef Hans_Kazan het volgende:
een paralul poort,
Sorry kon het niet laten... hij blijft leuk ;)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 18:36 schreef ionize het volgende:

[..]

bedoel je dat je die als "add on" IDE controller kan gebruiken?
Met een beetje mazzel wel ja
ff ongeacht de max grootte... dus in totaal 8 IDE aansluitingen?
Ik denk dat je op die kaart 2 extra devices kan aansluiten... ik meen dat de andere rij pinnen voor een FDD is

Dus 2 FDD's en 2HDD's/1HDD+1CDROM/2CDROMS

Zeker weten doe ik het niet, tis nogal oud :+ en weet ik niet hoe de pc erop zal reageren.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

die kan je niet als add-on gebruiken volgens mij, ik moest namelijk altijd 1 van de 2 controllers (onboard, of op dat kaartje) uitschakelen, want anders werkte het boeltje nie.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Oh, die, ja die dingen zijn opzich wel handig :)

ff wat uitleg: een 486 mobo had vaak geen FDD, HDD, paralelle en seriele port controller/aansluiting
Daarom hebben ze die dingen bij elkaar geplakt op een ISA plankje en voila, men had de aansluitingen *D

Ik ben de laatste tijd wel actief met 486's enzo (server, router) en ik moet zeggen dat het wel handig, vooral als je er 2 in een pc dumpt :)

Kwam er vandaag trouwens een hele doos van tegen op me werk tussen wat oude ISA NIC's :P * LeonM had even wat onderdelen nodig voor zijn router >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Op donderdag 11 april 2002 18:45 schreef epsilon het volgende:
die kan je niet als add-on gebruiken volgens mij, ik moest namelijk altijd 1 van de 2 controllers (onboard, of op dat kaartje) uitschakelen, want anders werkte het boeltje nie.
Dat kan wel kloppen omdat ze standaard dezelfde irq's en IO-poorten willen gebruiken..
Als je dat kunt veranderen, dan zou het theoretisch wel moeten werken..

Overigens zijn die dingen wel baggertraag door de isa-bus.. (theoretisch maximaal 8Mb/sec!)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:17

Convoy

g44p

hoe post ik eigenlijk software updates op de meutkrakker :? :?

Verwijderd

Zeker baggertraag... 8 bits man!!

Ik ben bang dat je zandlopertje zal inbranden in je beeldscherm!! ;)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 11 april 2002 18:51 schreef Twynn het volgende:
Dat kan wel kloppen omdat ze standaard dezelfde irq's en IO-poorten willen gebruiken..
Als je dat kunt veranderen, dan zou het theoretisch wel moeten werken..

Overigens zijn die dingen wel baggertraag door de isa-bus.. (theoretisch maximaal 8Mb/sec!)
En geen DMA op de harde schijven vaak, da's dus helemaal hell :) Maar goed, de schijven uit die tijd haalden de 8MByte piek toch niet :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 11 april 2002 18:54 schreef Quakkie het volgende:
Zeker baggertraag... 8 bits man!!
...
Grapjas, 16 bits :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
zo, klaar met vrete.
als ik het zo lees dan heb ik er dus niet zo veel aan (ik hoef eigenlijk geen extra poorten enzo).
Op donderdag 11 april 2002 18:29 schreef Interstice het volgende:
ik heb nog een berg jumpers liggen van de 486 mobo
Op donderdag 11 april 2002 18:32 schreef Banzi het volgende:

[..]

Misschien dat je je camera wat beter moet richten... Maar voor zover ik kan zien is dat een 'toetsenbord'. Daar kun je teksten mee tikken. Kan soms heel makkelijk zijn. Is als vervanging van de pen. Is soms wel eens zonde om je monitor onder de tip-ex te gooien.
ik had ook niet mn toetsenbord als middelpunt maar bedankt voor de tips

tja, wat ik er nou mee ga doen, ik weet t niet maar misschien bewaar ik em wel, wordt 'ie later wat waard ofzo :+

bedankt voor jullie hulp (volgens de FAQ wordt dit niet gewaardeerd maar ja, hoe moet ik jullie anders bedanken :? )

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik waardeer het wel als mensen dat zeggen, je weet dan tenminste dat ze het leuk vinden als je wat gezegt hebt.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Echt klote dat je nergens jumper settings kunt vinden over dit dit soort kaartjes... Daar baal ik echt van! :(

Toen waren beige computers heel gewoon.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 11 april 2002 19:08 schreef computerboer het volgende:
Echt klote dat je nergens jumper settings kunt vinden over dit dit soort kaartjes... Daar baal ik echt van! :(
Ach... als het gaat om de COM en LPT... geen probleem, dan pas je toch lekker de handel van je mobo aan? en laat je die van het kaartje lekker staan zoals 't staat :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 11 april 2002 19:08 schreef computerboer het volgende:
als je uit kunt vinden welk merk het is, moet je ze gewoon mailen. Hoewel het niet op de website staat willen ze je graag wat GIFjes met een kopie van de originele manual sturen (Chicony, Goldstar, ...)

Pagina: 1