Quake3 met Dual Monitor >> hoe instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
hoi iedereen,

Ik heb eens en pic gezien waarop iemand Quake3 zat te spelen met 2 monitoren. Nu heb ik een dual monitor systeempje gebouwd op basis van een bp6 met een 16 MB TNT
kaartje en een voodoo2 kaartje. w2k draaid als een zonnetje met dual monitor, alleen heb ik geen idee hoe ik quake3 zover krijg. ik denk (hoop) dat het een instelling is in de config.cfg, Google kan me niet echt helpen, vandaar dat ik het ff hier probeer.... iemand ervaring mee?

Greetings en alvast bedankt !! :)

/edit

Reactie op Quakkie:
Ik ben bang dat je gelijk hebt, ik vond het ook al vreemd dat ik niets op google kon vinden, die screen splitter zal het wel zijn geweest, en ja, het scherm op die foto was gewoon extra breed >> bv 2048 x 800 effectief ;)

/edit2

ohhw ja, gewoon 2 monitoren naast elkaar dus.

/edit3

Reactie op vago-naam-o:
Als spectator op een strategisch goed puntje gaan staan met je 2e pc noem ik legaal vals-spelen..... hehe.....

Verwijderd

Hoe moet ik me dat voorstellen?

Dat 'ie het spel verdeeld over twee monitoren? Of zoals een normaal Dual monitor systeem? Ik kan me haast niet voorstellen dat dat mogelijk is. Dan moet Windows dus zelf voor de twee videokaarten de data verdelen... denk het niet.

Ik denk dat hij zo een monitor splitter heeft gebruik, die je vaak ziet voor grotere schermen. Dat je dus een groot beeld ziet over meerdere (televisie) monitoren. btw, waren het monitoren of televisie's? Geef ff een URL anders...

SucceS

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Of hij had natuurlijk 2 puters. FF spelen via internet, een inloggen als spectator en jezelf laten volgen zodat je alles om je heen ziet, en met de ander spelen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Volgens mij kan dat helemaal niet, zo wel dan zou ik graag ook wel willen weten :P

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 18:47

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Dat wilde ik dus ook voor UT :P

Nu ook met Flickr account

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:27
Op donderdag 11 april 2002 17:43 schreef C}{@0$ het volgende:
Of hij had natuurlijk 2 puters. FF spelen via internet, een inloggen als spectator en jezelf laten volgen zodat je alles om je heen ziet, en met de ander spelen.
ja je kan nog handiger doen !! als je nou instelt dat je dat 2e scherm achter je laat kijken ! maar goed lijkt me nog steeds irritant omdat je op 2 tegelijk moet letten.

ik heb een gf4 ti 4400 besteld en daar zit dvi op, schijnt dat je met verloopstukje ook gewoon een 2e monitor aan kan sluiten ! dus zal ik het ook ff proberen, ik ken iemand die ook 2 beeldschermen had, vond het niet leuk hij had namelijk 15 en 17" dus ja das nog lastiger, hij had dan met ghost recon op ene en de map van ghost recon op de andere ! kan volgens mij niet maar hij zei van wel, ik hoor net dat mijn broer 8 P2 complete pc's krijgt ff eentje nemen zit een 14" bij met 17" :? naah ff proeberen dan maar !!

je hoort nog van me

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

mwah als je meer visie wilt hebben en je kan al beetjegoed aimen dan ga je met

cg_thirdperson 1 spelen >:*)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb zelf ook 2 beeldschermen, maar ik ga dat niet proberen omdat die 2e 14" is en achter een s3 virge 2MB hangt.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Jake Blues
  • Laatst online: 20-11-2025

Jake Blues

AKA Jake

Op donderdag 11 april 2002 17:35 schreef ocDaan het volgende:
Ik heb eens en pic gezien waarop iemand Quake3 zat te spelen met 2 monitoren...
Hmmm, ik heb een jaar of wat geleden een stuk (met plaatjes) gelezen hoe dit met 3 schermen voor elkaar te krijgen. Zag er stoer uit. Twee schermen lijkt mij i.v.m. de bullseye lastig spelen.
Volgens mij had die persoon in Windows 'horizontaal uitbreiden' gebruikt en in de q3config.cfg een variabel toegevoegd/aangepast. Zal eens kijken of ik de link kan vinden...

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 21:54
Cheater >:)

Verwijderd

2 monitoren is niet handig, je moet eigenlijk een oneven aantal monitoren hebben. Waarom?

Bij 2 monitoren wordt het beeld verdeeld, en zit je crosshair precies tussen de 2 schermen in... speel niet fijn

[edit]
Volgens mij gaat het ook niet lukken met een Voodoo 2, omdat die officieel niets als 2de videokaart telt

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 04 mei 2002 14:36 schreef Praeth het volgende:
Cheater >:)
Tsja, 't is net zoiets als FOV binnen Q3A. Lijkt mij wel handig een panorama-view :)

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-01 20:04

DFY

Sja...

Er zijn redelijk wat Multi Monitor Gaming sites te vinden, Hier een hele goeie:
http://mmgw.nitesade.net/

Hier specifiek een site voor Quake 3 en Uneal Tournament:

http://www.planetquake.com/mhg/

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 14:36 schreef Terr het volgende:
[edit]
Volgens mij gaat het ook niet lukken met een Voodoo 2, omdat die officieel niets als 2de videokaart telt
Met sommige Windows 2000 drivers wel (alleen kreeg ik toen wel een heel wazig AA beeld door die kaart)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 04 mei 2002 15:00 schreef DFY het volgende:
...
Hier specifiek een site voor Quake 3 en Uneal Tournament:

http://www.planetquake.com/mhg/
Die bedoel ik. Hoef ik niet meer verder te zoeken :z

Verwijderd

et ziet er niet echt uit alsof je hier beter van gaat gamen. mooi is ook anders

Verwijderd

gaaf! alleen kep 2 verschillende monitoren :D een 17'' en een 14 '' ha dat ziet er zo dus echt niet uit :)

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 18:15 schreef mushroom het volgende:
et ziet er niet echt uit alsof je hier beter van gaat gamen. mooi is ook anders
Maar het is wel leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.planetquake.com/mhg/ut_1.jpg

[edit]
Hier staat ook wat over Quake 3 op meerdere monitoren. Het is wel in Linux gedaan, maar tenzij OpenGL onder Windhoos maar op 1 scherm kan, zou het ook bij jou moeten lukken

Verwijderd

Hehe gaaf. Ga ik ook eens proberen voor de gijn. Ik wis heel niet dat dat kon :)

----------------------------------------------------
Set the screen-resolution to 640x480 in the /etc/Xaccel.ini-file. Install Quake 3 Arena and start it. Change the Video Driver to OpenGL. Then quit Quake 3 and edit your .xsession file in your home directory an change it to the following:
cd /usr/local/games/quake3
./quake3 +set in_dgamouse 0

After that edit the q3config.cfg file in the ~/.q3a/ directory and changed the following:

seta r_customaspect "1"
seta r_customheight "480"
seta r_customwidth "1280"
seta r_fullscreen "1"
seta r_mode "-1"

You can grab my q3config.cfg file here

Finaly start X.
----------------------------------------------
[..]
Then quit Quake 3 and edit your .xsession file in your home directory an change it to the following:
[..]

Wat bedoelen ze met dat .xsession file :?

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:44
Op zaterdag 04 mei 2002 14:35 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb een jaar of wat geleden een stuk (met plaatjes) gelezen hoe dit met 3 schermen voor elkaar te krijgen. Zag er stoer uit. Twee schermen lijkt mij i.v.m. de bullseye lastig spelen.
Volgens mij had die persoon in Windows 'horizontaal uitbreiden' gebruikt en in de q3config.cfg een variabel toegevoegd/aangepast. Zal eens kijken of ik de link kan vinden...
uhm.....crosshair...

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 14:35 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar 2 schermen is wel erg handig voor niet-game gebruik. In het ene scherm zet je Spielerij en in het andere scherm de Huiskamer ofzo :)

Multimon is een erg handig proggie hiervoor.

Die zet een taakbalk in het andere scherm met alleen de proggies erin die op dat scherm draaien EN je kan een proggie van scherm wisselen met een toets (Windhoos-toets + W) bv :)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 05 mei 2002 14:53 schreef Schuey het volgende:
uhm.....crosshair...
Klopt :D

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 14:15
Op zondag 05 mei 2002 14:46 schreef G4s het volgende:
Hehe gaaf. Ga ik ook eens proberen voor de gijn. Ik wis heel niet dat dat kon :)

----------------------------------------------------
Set the screen-resolution to 640x480 in the /etc/Xaccel.ini-file. Install Quake 3 Arena and start it. Change the Video Driver to OpenGL. Then quit Quake 3 and edit your .xsession file in your home directory an change it to the following:
cd /usr/local/games/quake3
./quake3 +set in_dgamouse 0

After that edit the q3config.cfg file in the ~/.q3a/ directory and changed the following:

seta r_customaspect "1"
seta r_customheight "480"
seta r_customwidth "1280"
seta r_fullscreen "1"
seta r_mode "-1"

You can grab my q3config.cfg file here

Finaly start X.
----------------------------------------------
[..]
Then quit Quake 3 and edit your .xsession file in your home directory an change it to the following:
[..]

Wat bedoelen ze met dat .xsession file :?
is van linux. dus je gaat linux installeren? heb nog wel mandrake 8.1 voor je liggen. kom maar halen :)

lijkt me zeer kewl. als het goed werkt ffe ergens 2 elcheapo gf2mx200 pci kaartjes halen :D

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
hmmz zou dit ook met GP3 werken?
das ook nog wel te doen met 2 monitoren ipv oneven aantal

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Zou je met 2 monitoren ook met 1 gewoon zicht net zoals anders en met de ander behind view doen ofzo, dat je ook alles ziet wat er 8ter je gebeurt :7
Dat zou bij UT wel handig zijn >:)
Pagina: 1