internet valt weg bij netwerk?

Pagina: 1
Acties:

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
ik weet niet zeker of het hier thuis hoort maar ik denk het wel..

het volgende is het probleem..

kennissen van me hebben een netwerk, met router
en ze hebben het volgende probleem, als ze ff weg gaan van de pc, en 10 min. later terugkomen ofzo zijn ze automatisch afgemeld op msn..

ik heb zelf dus het gevoel alsof het netwerk de internetverbinding na zoveel minuten van interactiviteit uitschakeld.. kan dat?

of heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

em dat doet msn automatisch (tenminste bij mij) misschien had je ff de search kunne gebruiken *D

Verwijderd

Als de router ook het gateway naar het internet is, dan zal daar een instelling verandert moeten worden.
Sommige routers hebben de mogelijkheid om na een X aantal minuten de verbinding te verbreken. (uit angst voor hackers ofzo :9 )

Daar moet je dus de instellingen veranderen.

• jefje
en kan ik die instelling ergens bekijke?

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

ik heb precies hetzelfde.. maar dan maar met 1 pc achter me router
na een +- 30 min is mijn i-net weg,, msn en icq niet,, maar dan kan i-net explorer opeens geen server meer vinden,,
start ik de pc opnieuw op dan is het weer goed,,

• jefje
hier is het na 5/10 min. dan valt ALLEEN msn weg..

tenminste, ICQ en dergelijke zijn niet geinstalleerd, internet explorer doet het dan geloof ik nog wel, dat zou ik eens moeten kijken..

maar iemand die me kan vertellen waar ik deze settings kan vinden?

Verwijderd

Installeer eens WhatsUp Gold of een andere SNMP utility om je connectivity te checken wat betreft een Internet/netwerk verbinding. Blijkbaar een idle time waar een threshold op staat.
Pagina: 1