Toon posts:

SigmaTel STAC9700 op Packard Bell Houston 3+ MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!
Ik heb hier een Packard Bell pc staan waar normaal als besturingssysteem "windows me" op stond. Nu kan er niets erger zijn dan dit en daarom heb ik nu "windows 98 se" op deze pc gezet. Alles goed en wel, De hele pc werkt perfect
alleen de geluidskaart wil het gewoon niet doen!!!
Het betreft een SigmaTel STAC9700 Codec geluidskaart die geintegreerd is op een Packard Bell Houston 3+ moederbord.
De drivers die op de Packard Bell site staan werken ook niet. Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij kan helpen aan echte info want die zaadstengels bij de Packard Bell adviseren alleen om "windows me" er maar weer terug op te zetten!!!
TNX alvast,

Kobus

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
http://help.nec-computers.com/uk/itemnr/NECFIUP05970100.asp :?

was de eerste hit bij google :)

en ik raad je iig aan om [topic=309815/1/200] te lezen, scheelt veel irritatie :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 11 april 2002 17:28 schreef veldmuis het volgende:
http://help.nec-computers.com/uk/itemnr/NECFIUP05970100.asp :?

was de eerste hit bij google :)

en ik raad je iig aan om [topic=309815/1/200] te lezen, scheelt veel irritatie :)
Dat is idd de driver, maar als die het ook niet doet...

Toevallig gisteren iemand met precies dezelfde issue aan de lijn gekregen (ik werk voor UK/IE, dus tenzij kobus1981 aan de andere kant van het kanaal zat was hij het niet).

Paar dingen:
- Volgorde driver installatie:
Om het helemaal goed te doen moet je in deze volgorde installeren: i810 chipset drivers, i810 VGA drivers, SigmaTel STAC97 drivers, MR2800 modem drivers. Doe je de modem drivers voor de audio, kun je problemen verwachten.
- Als je de modem eruit gehaald hebt gaat het hoogstwaarschijnlijk niet werken (ivm eigenaardigheden GA-6WMM7 mobo en AC'97 protocol). Als je geen (AMR) modem wilt, erin laten zitten en in BIOS uitschakelen.
- Sound kan ook in BIOS aan/uit. Kijk daar ff naar.
- PnP OS setting wil soms invloed hebben op USB & AC'97- moet voor goede werking op 'Yes' staan.

Oslik blyat! Oslik!