Wie heeft ervaring met het installeren van een HP LJ 3150 Fax/Scanner/Copier in het netwerk m.b.v. een HP JetDirect? We draaien met een Novell netwerk en de bedoeling is dat iedereen vanaf z'n eigen PC kan faxen. Kan dit en hoe ?
Het makkelijkst is over een TCP/IP poort aan te maken op elke PC naar die JetDirect kaart en dan lokaal de drivers te installeren, dan zou het moeten werken.
IK zou niet weten hoe het via Novell gaat.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik vraag me af of dat gaat werken. Zie hier :
Using HP Jetdirect ports with the HP LaserJet 3150 is not a supported configuration
Klinkt leuk, jammer dat het zo niet werkt.Op donderdag 11 april 2002 17:59 schreef jelmervos het volgende:
Het makkelijkst is over een TCP/IP poort aan te maken op elke PC naar die JetDirect kaart en dan lokaal de drivers te installeren, dan zou het moeten werken.
De software van HP werkt alleen als er een LPT connectie is, anders kan je alleen printen via een jetdirect (500 x is supported)
ik ben best wel bezig geweest om het werkend te krigen op sbs 2000 server, maaruh no go,printen is het enige wat ik voor elkaar krijg
Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen
Verwijderd
Ik kan je vertellen dathet zwaar klote is... Ik heb het een keer op een netwerk moeten installeren en vervolgens onwijs veel tijd kwijt geraakt vanwege de melding: De Com poort voor de fax is bezet...
Dit is ook met een Jet direct kaart gebeurd en HP heeft zelf absoluut geen oplossing hiervoor... Maar ondertusen zitten wij ermee.....
Maar het gekke is..... het heeft wel gewerlt
Dit is ook met een Jet direct kaart gebeurd en HP heeft zelf absoluut geen oplossing hiervoor... Maar ondertusen zitten wij ermee.....
Maar het gekke is..... het heeft wel gewerlt
Waarom werkt dat niet? Heb al vaak genoeg een standaard TCP/IP poort aangemaakt die naar een JetDirect verwijst, werkt perfect.Op zaterdag 13 april 2002 03:48 schreef Roaming het volgende:
[..]
Klinkt leuk, jammer dat het zo niet werkt.
De software van HP werkt alleen als er een LPT connectie is, anders kan je alleen printen via een jetdirect (500 x is supported)
ik ben best wel bezig geweest om het werkend te krigen op sbs 2000 server, maaruh no go,printen is het enige wat ik voor elkaar krijg
edit: ik moet leren lezen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Hoi,
Dit gaat niet werken omdat dit geen netwerkscanner en of fax is, hiervoor heb je echt een scanner fax nodig die een netwerk ondersteunt.
Eric
Dit gaat niet werken omdat dit geen netwerkscanner en of fax is, hiervoor heb je echt een scanner fax nodig die een netwerk ondersteunt.
Eric
Verwijderd
Het zou moeten werken als je een Jetdirect 170 heb. Zeggen ze... Nou, wij zijn ondertussen al een maand bezig. Het gekke is, het heeft gewerkt. Ik heb het nu ook op 1 station werkend zonder probs maar op andere stations is het werkelijk niet aan te krijgen..
Mijn tip, wegflikkeren dat kutapparaat en QP-Fax aanschaffen ofzo
Mijn tip, wegflikkeren dat kutapparaat en QP-Fax aanschaffen ofzo
Verwijderd
tja over faxen gesproken, hoe pak je het aan dan, zonder enige software te kunnen faxen via een modem in een server
(Win2k) de fax service draait leuk op die server, maar je moet er toch wel meer mee kunnen..??
(Win2k) de fax service draait leuk op die server, maar je moet er toch wel meer mee kunnen..??
Verwijderd
En als je nou de printer shared op een server en vervolgens de clients met "NET USE LPT1 \\SERVER\HP3150" een LPT1 verwijzing geeft naar deze printer. Vervolgens de printer zogenaamd lokaal op elke client aan "LPT1" installeert..Op zaterdag 13 april 2002 16:39 schreef Blue Thunder het volgende:
Maar het gekke is..... het heeft wel gewerkt
De data gaat dan door naar de share en komt uit op de printer/fax/copier.
Desnoods koppel je je LPT1 direct naar het IP, maar ik ben bang dat dat echt niet werkt.
Verwijderd
hier werkt het gewoon met een jetdirect 500x
gewoon ff jetsuite op client installen, ps: ik gebruik wel tcp/ip
gewoon ff jetsuite op client installen, ps: ik gebruik wel tcp/ip
Pagina: 1