Toon posts:

zijn laptop insteekdevices gestandaardiseerd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, als in hallo, niet als in greetz

Je kan altijd voor laptops bepaalde toevoegingen kopen, zoals een DVD/CD/CDRW/floppy-apparaat ofzo die je dan aan de voorkant erin kan schuiven. Ik heb geen idee hoe dit systeem heet en dus noem ik het maar insteekdevices.

Mijn vraag is nu, werkt dit systeem hetzelfde voor alle laptops? Ik wil dus graag een DVD aan mijn laptoppie toevoegen, maar straks koop ik een DVD van merk X die alleen in merk Y past en niet in mijn merk Z laptop. Of is dit pure onzin en werkt dit insteeksysteem hetzelfde voor alle fabrikanten?

Als ik bijvoorbeeld op compaq's E500 specs kijk, dan zie ik dat de diskette, batterij en CD speler allemaal een ander formaat hebben, dat is dus niet echt hoopgevend.

• joennie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

joennie

Certified SCRUM Professional

het insteekdevices geval heeft een naam: het is een 'drivebay' geloof ik.

holadijee,
joennie!

Linux aanhanger!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

feest, als je toch een laptop heb, ga je lekker met laptop en al naar de winkel, zeg je tegen de verkoper van:
"Ik wil ff testen of product Y werkt" en dan doet ie dat, als ie het niet doet ga je hem gewoon een eikel vinden.
Dan weet je of het werkt en kan je onlijn bestellen.

Of er een standaard voor is? Denk ut wel, waar is tegenwoordig geen standaard meer voor, maar ja zeker weten doe ik het niet......

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Volgens mij verschilt dat per merk. Mijn Pa heeft een Leo notebook en ik een IBM, maar zijn CDrom past er bij mij niet in.

Ik denk dat als je bij hetzelfde merk (dus niet per se het type) blijft je wel goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even op toshiba gekeken, op deze pagina staat iets als wat ik heb. Ze noemen het dan een SelectBayTM i.p.v. DriveBay. Ik neem aan dat dat betekent dat het allemaal incompatible is? :'(

* Zucht @ laptops *

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ze zijn anders. Kan me niet voorstellen dat mijn dvd-speler, die een beetje rond afloopt, ook in een andere laptop past die wat vierkanter is enzo. Da's allemaal merk, en misschien soms wel typegericht. Maar je kunt toch gewoon een bijbehorende dvd-speler kopen?

Mother, will they like this song?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op donderdag 11 april 2002 16:52 schreef joennie het volgende:
het insteekdevices geval heeft een naam: het is een 'drivebay' geloof ik.

holadijee,
joennie!
Drive-bay, da's toch het gaat waar je een 'insteekdevice' in steekt ? :+

Mother, will they like this song?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Wat ik niet snap, is dat ze bijna allemaal verschillend zijn, maar er toch een Zip-drive bestaat voor laptops en die past vijwel overal...

Bij mijn toshiba werk je met een soort van covers. Je hebt één cover, en als je wil wissellen tussen diskdrive of cd (die een andere vorm hebben) dan hang je gewoon de cover eraan, en pastie wel...

Blog (Linux-related)

Verwijderd

zijn geen standaards voor.

Sony Vaio's willen graag hele platte drives, terwijl mijn Dell de floppy & cd-rom in één uitneembare unit heeft zitten, even groot als een accu, dus die kunnen er twee in :9

Maar elke merk en model heeft zn eigen afmetingen: proberen dus :)
Pagina: 1