Toon posts:

Wat leeft er naast ons...

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Noem het geesten / energie-en, maar er bestaat iets naast ons. Ik heb zelf een aantal keer in mijn leven bijzondere dingen omtrent dit gebied mee gemaakt, en weet dat wat naast ons leeft een bepaalde kracht heeft. Soms beangstigend, soms heel fijn.

Nu vroeg ik mij af of jullie hier ook een mening over hebben, wat hebben mee gemaakt, wat je als fijn hebt ervaren, wat als vervelend.

Ik ben niet opzoek naar stoere verhalen over glaasje draaien of anderzins, want dat vind ik niet getuigen van respect. Zeker niet de manier waarop jongeren dat op feestjes doen, etc. Maar ik ben opzoek naar dingen die je "zomaar" hebt meegemaakt...

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Moeilijk onderwerp..ik zie geen dingen maar voel ze voornamelijk.
Ook kun je rare dingen te weten komen door dingen aan `jezelf` te vragen. In hoeverre dat geesten zijn of een slecht ontwikkeld zintuig weet ik niet maar overeenkomsten met dat gevoel en situaties vind ik moeilijk uit te sluiten. Wat ik wil zeggen is dat ik niet kan zeggen of je contact legt met een ander bewustzijn of met een beeld dat je zelf oproept. Ik ben geestelijk prima stabiel en niet echt zwak begaaft en dan komen die dingen `raar` over. Eigenlijk heb ik hier te weinig kennis over om een duidelijk antwoord op te geven. Noem het maar mijn centjes..;)

Verwijderd

Sinistar.. noem eens wat voorbeelden van wat je hebt meegemaakt...

veel mensen maken dingen mee die vreemd en onverklaarbaar zijn, ze durven er alleen niet over te praten uit angst om belachelijke gemaakt te worden door sceptici en atheïsten

maar als iedereen het verzwijgt komen we (en hun) nooit achter 'de waarheid'

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik dat eens doen dan? ;)

Ik heb een vrij sterke sjamanistische inslag, dat wil zeggen ik houd van de natuur! Vanuit dat oogpunt wordt ik vaak naar bomen toe getrokken, meestal oude eiken en beuken, en merk ik (zie ik ook) hoe zij hun grote groene aura's met mij delen. De eerste keer was dat pretty spooky!

Verder heb ik een tijdlang een "persoon" in mijn slaapkamer gehad, zonder vervelende bedoelingen dacht ik aanvankelijk, maar ik merkte al gauw dat ik niet meer droomde. Ik heb die persoon toen gevraagd weg te gaan... Dat gebeurde.

Ik merk ook vaak de aanwezigheid van mijn bescherm-engel (Volgens iemand die er aardig wat van afweet zou dat de aarts-engel michael zijn...) Als ik het het hardst nodig heb, bijvoorbeeld tijdens sollicitatie gesprekken, etc. Dan voel ik heel duidelijk een hand op mijn schouder.

Maar ik ben heel benieuwd naar wat anderen op dit gebied hebben meegemaakt, en een forum is natuurlijk een heel anoniem ding daarin...

PS: The name is Sinister! Remember that... ;)

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Ik weet dat er mensen zijn met dit soort gevoelens, en ik kan er zelfs nog wel aan relateren (zie mijn ondertitel). Wat ik alleen niet snap is hoe mensen deze gevoelens kunnen aanzien voor zintuigelijke indrukken.

Verwijderd

Topicstarter
Feitelijk beweer jij dus;

Het is een twitch in the brain! Die gozert is gek...

Dat je niet kan begrijpen dat zintuigelijke indrukken tot stand komen is natuurlijk, wat je niet kent beangstigd en sluit je buiten, of je hebt op dat gebied die gave niet. Het is meestal het eerste...

Maar Unicorn, heb je wel eens wat meegemaakt op dit gebied?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Meten is weten.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Aartsengel St.Michael als beschermengel ??

dat zou wel kewl zijn maar het lijkt mij dat het een andere beschermer/begeleider is...
(tenzij je heel belangrijk bent of gaat worden)

St.Michael is niet zomaar de eerste de beste engel.. zijn taak is lucifers Kont schoppen
en niet begeleider van ('gewone' ) mensen

(denk ik zo, maar ik kan het verkeerd hebben)

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik heb zelf nooit iets meegemaakt op dit gebied.
Ik heb vaak wel dingen gezien, bv blauwe "spheren/flitsen" in de lucht die heen en weer schoten, maar dit bleek direct met onweer te maken hebben, omdat ik het weer zag met een andere onweersbui.

Ik vind het ook moeilijk te geloven dat zoiets bestaat. Vaak denk ik dat die mensen het zien door bv die hersen afwijking.

Ook hoor je veel hoaxen, bv dat meisje die aura's om hoofden zag. Ze hebben het toen stiekem getest en een pop tussen een paar mensen gezet van achteren. En wat een mooi aura die pop had joh !!!

Hierdoor ben ik zeer sceptisch op dit gebied en neem zulk soort verhalen dan ook met een grote korrel zout. Ik wil niet zeggen dat je gek bent ofzo hoor, maar de hersenen zitten nu eenmaal complex in elkaar, zulk soort dingen kunnen nu eenmaal voorkomen.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Crusader
  • Laatst online: 10:41

Crusader

Arc Nature

Wat ik nou best jammer vind is dat sommige mensen alles maar proberen te relateren met de hersenen en wat die hersenen zouden waarnemen. Ik geloof dat er meer is dan wat wij zien en ook geloof ik dat er dingen zijn die niet direct met onze hersenen waargenomen worden, maar min of meer een soort van "geestelijke waarneming". Ik weet er even geen andere woorden voor. En inderdaad vind ik het ook jammer dat er mensen zijn (lees: sceptici) die denken dat iemand een kronkel in zijn kop heeft omdat die persoon dingen waarneemt die niet bewezen kunnen worden. Ik ben zelf iemand die best wel open staat voor buitenzintuiglijke waarnemingen. Als je er open voor staat en niet alles maar bewezen wil hebben, want dat lukt toch niet, dan zul je denk ik meer te weten komen.
Maar om even on-topic te komen, persoonlijk heb ik geen ervaringen met geesten/entiteiten die naast ons leven, maar ik geloof dat ze er zeker wel zijn en dat ook communicatie mogelijk is, op een andere manier dan het gevaarlijke glaasje-draaien.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Agent-X
  • Niet online
Het zal nog wel even duren voordat er een universele mening ontstaat denk ik ;)
Er is wel meer maar waarom zou dat dan niet ook via je hersenen werken ?
Net zoals je constante samenwerking van je bewust en minder bewust bewustzijn..je onderbewuste heeft naar mijn gevoel een aardige link naar dingen waar mensen zich niet bewust van bewust zijn ;)

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Bomen, beuken, hand op schouder, nee. Ik heb dat niet, maar daarom zeg ik niet dat het niet kan.

Persoonlijk heb ik wel iemand in mijn hoofd, aan wie ik in mijn gedachten dingen kan vragen, en hij antwoordt ook nog.

Is het God? Is het dan een slecht ontwikkeld zintuig? Wie zal het zeggen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Om de hersenen zo maar af te schrijven als verklaring vind ik erg voorbarig. Onze hersenen bezitten wellicht mogelijkheden waar geen enkele weet (of weinig dus) van hebben.

Verder, dit is niet flauw bedoeld ofzo, maar zoals jij het hebt over een hand op je schouder als je het moeilijk hebt, doet me een beetje denken aan mensen met een gespleten persoonlijkheid. (Ik wil nu niet zeggen dat jij dit hebt ofzo)

Maar in die mensen worden situatie-afhankelijk personen geactiveerd. Elke persoonlijkheid komt dan boven wanneer zijn/haar eigenschappen het best van pas komen.

Verder moet ik zeggen dat ik moeilijk kan oordelen/verklaren wat jij verder hebt meegemaakt. Ik heb geen rede om te twijfelen dat jij zulke dingen zo ervaren hebt, maar ik kan me er (helaas?) niets bij voorstellen.

Ik denk dat jij zelf het beste met een rationele verklaring vor die verschijnselen kan komen.

• Aaargh!
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik heb nog nooit zoiets gehad en kan me er ook weinig bij voorstellen.
Je zegt dat je een persoon in je kamer had. is dit een gevoel, 'weet' je dat die persoon er is OF zie je 'm letterlijk staan net zoals je b.v. je PC kan zien?
NEways, ik ben van mening dat het een klein bugje in de hersenen is.

om de discussie maar wat verder uit te breiden: bestaat je geest/bewustzijn uit meer dan alleen je hersenen. m.a.w. is er een niet-stoffelijk deel van je bewustzijn. noem 't een ziel ofzo. dit lijkt me n.l. een voorwaarde voor het waarnemen van dingen buiten je zintuigen om.

ik ben zelf van mening dat onze geest/ziel alleen uit de processen in onze hersenen bestaan.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Apoc2 : het lijkt me JUIST voorbarig om het als bovennatuurlijk af te schrijven.

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

dr Sinister.

Even een serieuze reactie, geen hoax :).

Nu echt serieus dan. Je beschrijft een aantal ervaringen. Wat mij opvalt is dat de mensen die zoiets ervaren (voorzover ze het ook echt geloven, geen hoax dus: grappenmakers zijn er altijd, en profiteurs ook) deze ervaringen altijd hebben op het moment dat hun hersenen sterk worden gestimuleerd op het emotieniveau. Ik bedoel: op het moment dat ze sterk geluk, angst, onzekerheid, of wat dan ook ervaren.
Op zo'n moment moeten de "hogere" hersenen een manier vinden om hiermee om te gaan. Dit kan door er een verklaring voor te vinden. Een afwijking bij jezelf kan het niet zijn, want je hersenen registreren niets ongewoons aan hun eigen functioneren. Conclusie: er is echt iets. En dit kan van alles zijn, al naar gelang waar de hersenen (in de slaap?) mee te maken gehad hebben, of in een film, verhaal, of gewoon in de verbeelding. Dit hoeft niet bewust te zijn, het hoeft ook niet recent te zijn: de hersenen hebben een geweldig associatievermogen.
Dit is hoe ik dit fenomeen verklaar. Natuurlijk kan ik dat ook weer met mijn theorie (is niet echt van mij, maar goed) verklaren, feit is dat ik jouw waarnemingen niet kan weerleggen.
Maar ik kan ze wel verklaren, zonder dat ik daarvoor onlogische aannames hoef te doen. En dat vind ik het belangrijkste.

Ik zeg dus niet dat je een afwijking hebt. Iedereen verklaart deze verschijnselen op een andere manier, dat is normaal, en als je jouw verklaring (namelijk er is iets) aannemelijker vind dan de mijne (namelijk: het is een manier van de hersenen om met stress om te gaan), moet je dat helemaal zelf weten. Als jij door Michael sollicitatiegesprekken met vertrouwen tegemoet ziet en kan volbrengen, wie ben ik dan om te zeggen dat dat een afwijking is? Ikzelf vind dat in zo'n situatie je concentreren op een tekst heel goed werkt. (Ik gebruik dezelfde "spreuk" als de bene gesserit uit "Dune", die is perfect hiervoor, maar dat maakt verder niet uit: als je je ergens anders op concentreert, ben je er al. Afleiding zorgt ervoor dat de hersenen een moment rust krijgen om de informatie te sorteren) Overigens, ook deze verschijnselen belachelijk maken is gewoon een manier om met ze om te gaan. Want iedereen heeft wel eens dat zijn hersenen niet met de emoties om kunnen gaan. Het is alleen de vraag: hoe ga je ermee om. En dan vind ik een logische in plaats van een etherische verklaring het beste.

Verwijderd

Wat de hersenen betreft: dat is ook nog geen uitgesproken zaak. We gebruiken nog niet eens alles wat we aan hersens hebben. Het is dus wat mij betreft voorbarig om te zeggen dat onverklaarbare zaken hersenspinsels zijn. We weten zelf niet eens hoe hersenen precies werken! En zoals het er nu uitziet gaat dat nog lang niet gebeuren ook.

Verwijderd

Opzich zal toch alles via het brein gaan.
Ook al is het een zogenaamd geestelijke waarneming. Het brein verzamelt alle input die het krijgt.... Anders maak je het niet bewust mee.... Want je denkt erover...
Om te zeggen dat het onzin is, vind ik niet reeel. Ik zeg niet dat ik alles maar geloof, want vaak is er wel een verklaring voor soms rare gebeurtenissen.
Maar er zijn ook dingen, die duidelijk niet verklaard worden.
Zoals in een televisie programma, waar ze met een camera in een huis zaten snachts,
waarbij de cameraman op een gegeven moment begint te vertellen dat ie allemaal aktiviteiten meet, dat er sterk de geur van statische spanning hangt (dikke lucht).
Je ziet ook op de achtergrond enkele lichten aan en uit gaan, en je hoort het antwoord apparaat telkens vooruit en terug spoelen.
Dan is opeens de batterij leeg...die toch echt helemaal vol was.
Verklaar dat maar eens.

Verwijderd

kapotte camera...

je moet niet alles geloven wat je ziet. Zeker niet op tv. Dat is echt zo ongelofelijk makkelijk te manipuleren...

Verwijderd

Topicstarter
Leuk om te zien wat er zoal gepost wordt... en leuk om alle verschillende meningen te zien.

Ik zelf denk niet dat het doel bereikt is van mijn post, maar who gives a shit!

Ik heb weer een hoop meningen kunnen lezen, jammer alleen dat er zo weinig gevoeligen hebben gereageerd

GRTZ
Pagina: 1