Toon posts:

Seagate UltraATA 66 fast mode ?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik las op tweakers dat je je HDD in een fast mode kunt zetten.
de seagate barracude 2 scijven ( UltyaATA66)
zouden standaard op langzame/stille mode opereren...
weet iemand hoe je die in fast mode zet ???

Verwijderd

Ik heb een oudere seagate, 8,4 GB. Ik heb daar een klein progej voor gedonload, volgens mij bij de site van seagate. Al weer een tijdje geleden, maar zo heb ik hem op 66 kunnen zetten. (vergeet niet dat je een andere IDE-kabel nodig hebt)

fff zoeken dus op die site.....

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 21:34

jotheman

Was like that when I got here!

volgus mij bedoelt ie dat nie,, denkt dattie utzelfde bedoelt as met die Maxtor schijven, right?
ik houw de post bij want ik hep zelf oowk un baracuda die ik wel in ultra-fast wil zette....

I see dead pixels...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
de barracuda II, is die niet ATA100?
Ik ben ook geintereseerd omdat ik een seagate barracuda ATA66 heb... volgens mij werkt AAM-tweaking daar niet op, maar dat weet ik dus niet zeker.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 23:57
off-topic
Het verschil tussen de Barracuda I en II is dat II namelijk 2mb cache aanboord heeft en de andere maar 512kb, ze zijn allebei udma66. Seagate wil binnenkort wel een barracuda III gaan uitbrengen met udma100 en ik geloof 20gb/platter!!!!
off-topic

Ik ben ook opzoek naar een test bij de barracuda II want de mijne is de stilste harde schijf die ik ooit in mijn systeem heb gehad, dus die kan wel wat sneller.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 21:34

jotheman

Was like that when I got here!

Weetik oowk van barracuda types en wa wat is maar is dur nouw oowk un progje voor om un BarraCuda 1 op ultra-fast te zetten?

I see dead pixels...

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 23:51
Volgens mij heeft aleen Maxtor een proggie om de Automatic Acoustic Management op een andere waarde te zetten....

(bij mij daalde de seektime van 16,2 naar 12,1 ms met een 20,4 GB VL30)
Pagina: 1