Ik heb een MS force feedback wheel, force joy van MS, en een zonder force van MS, en ik heb er dus veel ervaring mee.
De sticks / wheel worden in XP niet automatisch gevonden, je moet em alleen maar ff aansporen, dan issie wel in 2 seconden geinstalleerd (new hardware found) Het stuurtje ligt inderdaad lekker in de hand, en VOELT ook kwalitatief goed aan. Tot zo ver het positieve.
De echte kwaliteit is volgens mij echt bedroevend. Ik had het stuur gekocht toen ie net uit was, hij kostte toen nog 550 gulden. Het pedalen setje ziet er ook wel grappig uit, maar de kabel is veel te kort om praktisch te zijn (wil niet achter mijn bureau)
Ik reed dus achteruit met mijn bureau stoel, over de kabel heen, en ja hoor, kabeltje kapot. Dus ik doormeten hoe ie in elkaar zit, schema gemaakt over pinnetjes, raak ik dat schema kwijt

Ik dacht: geen probleem, ga wel ff naar microsoft. Op de website vond ik geen info, dus ik dacht, bel ff. De ENIGE vraag die ik stelde was: mag ik een schema van het pedalen setje?
helpdesk: "valt ie binnen de garantie tijd?"
Ik: "NEE"
helpdesk: " kan ik u ook niet helpen, ze worden niet gerepareerd, moet u even een nieuwe kopen"

van service hebben ze in ieder geval geen kaas gegeten.
Dus ik dat ding helemaal open maken (ook het stuur)
zit er een miezerig servotje in met tandwieltje en een printje (het lijkt echt nergens op)
Uiteindelijk heb ik em dus weer aan de praat gekregen
In games reageert ie vind ik traag, al heb ik er wel lol mee nog steeds.
Ik begin maar niet over die joysticks
Moraal: voor service / kwaliteit moet je niet bij microsoft zijn, ze laten je barsten ook al is het zoiets simpels