40x Brander en 40x Speler, "on the fly" branden?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-04 14:32

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik wil nu een nieuwe brander kopen en zat te denken aan een Plextor 40x, maar nu zat ik aan het volgende te denken:

is een Pioneer 16x/40x DVD snel genoeg om de plextor bij te houden, zodat ik "on the fly" kan branden?

verder PC specs
-AMD Athlon XP 1700+
-ABIT KR7A133
-256DDR PC2100
-Maxtor 40GB 7200RPM ATA133
-Pioneer DVD-116 16x/40x

Gaat het on the fly branden lukken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

on the fly branden zal vast wel lukken, maar reken er wel op dat de burnproof een aantal keer moet ingrijpen, aangezien de drive nooit constant op 40x kan blijven werken.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 16:09 schreef Terw_Dan het volgende:
on the fly branden zal vast wel lukken, maar reken er wel op dat de burnproof een aantal keer moet ingrijpen, aangezien de drive nooit constant op 40x kan blijven werken.
maar als ik bijv. van LG een 52x speler er in hang kan die het wel bij benen? of zeg je maak eerst een image naar je HDD en dan burnen, wat overigens wel zonde is van je snelle writer natuurlijk

Verwijderd

volgens mij moet je cd-rom 4* zo snel zijn om op volle snelheid te branden, dus 160* :)

Stond in een copmuterblad laatst.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 16:11 schreef Snow_King het volgende:

[..]

maar als ik bijv. van LG een 52x speler er in hang kan die het wel bij benen? of zeg je maak eerst een image naar je HDD en dan burnen, wat overigens wel zonde is van je snelle writer natuurlijk
Hij zal nooit, met geen enkele speler, helemaal on-the-fly kunnen branden. De regel is dat je eigenlijk 2-3 keer zo snelle speler moet hebben, dus 8x brander -> 16-24x lezer... Dan zou het niet aan de speler moeten liggen. Di is met een 40x brander natuurlijk niet mogelijk, dus daar heb je em niet voor nodig. het is meer handig voor als je in een keer 1 cd vol met data van je HDD wil fikken in 3 minuten... IMO zijn 40x branders verder onzin, de lead-in en lead uit duurt toch bijna altijd het langst...

Verwijderd

die LG 52 speed komt wel als een van de snelten uit de bus, qua effectieve snelheid dan, maar goed de snelheden 40 en 52 speed worden pas gehaald na een lange tijd, en voor de rest heb je burnproof. Dus met beide moet het wel lukken

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 16:15 schreef Tweak-Metallica te lang om te quoten
dus ik kan net zo goed een 24x fikker nemen?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien lukt het wel met zo'n kenwood 72x treuspeed :P

Verwijderd

wat wil je gaan branden? want bij de meeste dvd/cd spelers, geeft de snelheid alleen DATA lezen aan. Als je OnTheFly muziek wil gaan branden, dan is dit een langzamere snelheid. Dit betekend dus ook dat je brander dan sneller is dan je cd, en daardoor niet volledig OnTheFly kunt branden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

waarom is het zonde om met een snelle brander vanaf je hdd te branden, dan gaat het gewoon goed, zie het probleem niet zo heel erg in moet ik zeggen.
On the fly branden is toch niet echt geweldig moet ik zeggen, images werken stukken makkelijker.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 16:16 schreef Snow_King het volgende:

[..]

dus ik kan net zo goed een 24x fikker nemen?
Als je bijna alleen cd's kopieert, en niet vaak vanaf HDD fikt, zou ik een 24x nemen, en van het geld dat je overhoudt mij op een biertje trakteren :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
zo'n snelle brander brand maar heel even op topsnelheid.

Als jij in Nero oid een buffer aanmaakt van 100MB ofzo, dan zal je de cd prima on the fly kunnen rbanden, op 40x :)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 16:21 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Als je bijna alleen cd's kopieert, en niet vaak vanaf HDD fikt, zou ik een 24x nemen, en van het geld dat je overhoudt mij op een biertje trakteren :P
ik koop gewoon die 24x en trakteer jou wel op een biertje van het geld wat ik over houd!

waar woon je?

Edit: Driebergen! ik in A'foort kom langs en haal een biertje!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

www.cdspeed2000.com staat een tabel met DAE waardes.

Haal gewoon de 24x teac bij eynstein vandaan, de beste 24x brander welke er is :D
I love the drive

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 16:19 schreef -CHiLLeR- het volgende:
wat wil je gaan branden? want bij de meeste dvd/cd spelers, geeft de snelheid alleen DATA lezen aan. Als je OnTheFly muziek wil gaan branden, dan is dit een langzamere snelheid. Dit betekend dus ook dat je brander dan sneller is dan je cd, en daardoor niet volledig OnTheFly kunt branden.
Dat hoeft niet. Mijn Plextor 16/10/40 leest audio net zo snel als data :9. Het vervelende is dat mijn cd/DVD-speler (van het merk MT1316, met dank aan Norrod |:() audio maar op gemiddeld 14 speed leest :(.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 16:06 schreef Snow_King het volgende:
Hallo,

verder PC specs
-AMD Athlon XP 1700+
-ABIT KR7A133
-256DDR PC2100
-Maxtor 40GB 7200RPM ATA133
-Pioneer DVD-116 16x/40x

Gaat het on the fly branden lukken?
uiteraard dient voor on-the-fly kopieren de brander en de lezer (cdrom/dvd) wel op hun eigen kanaal/kabel te hangen, omdat IDE apparaten alleen omstebeurten kunnen werken, en niet gelijktijdig.

Een normaal moederbord heeft 2 kanalen, en als je eentje opvult met cdrom, de ander met de brander, waar laat je dan je harddisk?

Verwijderd

Gebruik een Teac CD-R58S brander en Pioneer DVD-305S speler, beide SCSI en 'On the Fly' is geen enkel probleem. Nog geen CD-rom om zeep geholpen :)
Pagina: 1