Toon posts:

Crosscable netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k ga dalijk hierthuis ff een netwerkje aanleggen tussen 2 computers, zonder switch oid.

nou heb ik 5m crosscable, tussenstukje en 10 m gewone kabel.

moet ik de crosscable in de servercomputer pleuren of mag die ook gewoon in de cliënt zitten? of maakt het helemaal niet uit welke van de 2 uiteinden ik in de server of cliënt zet voor het netwerk ?

dus niet dat dalijk die kabel naar boven wordt aangelegd en dat ik per ongeluk de kabels verkeerd heb aangesloten ;)

specs:

2 x 3com 10/100mb ethernet

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Crosscable is crosskable. Het is maar hoe je het bekijket ;)

Maakt dus niet uit..

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Die crosscable kan je gewoon erin prikken, maakt niet uit aan welke kant.

Ik snap alleen niet helemaal waarom je erbij vermeld dat je ook nog 10 meter gewone kabel hebt.

Na twee keer lezen duidelijk :)

Verwijderd

maakt niet uit....

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 09:15
Gaat inderdaad gewoon werken.

Door een cross- en een gewone kabel te koppelen, wordt het totaal een keer gecrossed, en dat is precies de bedoeling.

-edit-

Ook beide kanten op

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 16:03 schreef Pizzaman het volgende:
Ik snap alleen niet helemaal waarom je erbij vermeld dat je ook nog 10 meter gewone kabel hebt.
ik gebruik altijd een crosscable van 10 cm en de rest met normale kabel. :) Er bestaan ook blokjes die dat doen. Altijd nuttig scheelt je weer stekkertjes knippen als je weer wat anders wilt.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 08:45
2 ethernet kaarten in de server (1 voor netwerk ander voor internet kabel (tenminste als je dat hebt)
1 kaart in de client
crosscable ertussen
klaar
succes
Pagina: 1