Toon posts:

Wel beeld op de video out, maar geen video.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een Hercules Radeon 8500 LE met tvout.
Ik heb de tvout al ingeschakeld en alles leek perfect te werken.
Direct mijn desktop op de TV etc etc.

Als ik echter video's ga afspelen (divx) dan krijg ik alleen maar zwart beeld op de tv, en wel geluid.

Op mijn pc loopt alles gewoon normaal dus dat kan het probleem niet zijn.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem.
Je moet bij properties even je pc-beeldscherm als secundaire monitor opgeven en je tv als primaire.
Dan krijg je zwart beeld op je monitor en weergave op je tv.

Verwijderd

met mijn geforce moest ik em op kloon zetten ipv 2 desktops :)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je het niet net als bij NVIDIA op zo'n manier klonen dat je En film op je monitor en film op je tv hebt?

Een desktop kan wel gelijktijdig op beiden maar een divx niet?

ik vind het maar vreemd

Verwijderd

JA ik wil ook wel op beide beeld hebben.
Is me ook wel eens per ongeluk gelukt, ik heb het echter nooit structureel voor elkaar gekregen. Als iemand een idee heeft dan wil ik het ook wel ff weten. Die kaart moet het makkelijk kunnen.

Ik heb overigens een Ati Radeon 8500 Retail dus het ligt niet aan je kaart.

Verwijderd

Topicstarter
baal er wel van..

met mijn EL CHEAPO nvidia gf2mx400 kon ik perfect clonen, nu heb ik een veel betere kaart en nu werkt het verdomme niet :(

Verwijderd

probeer eerst even de 2e monitor te disablen

NIET in je devicemanager maar gewoon bij je schermeigenschappen :+

en zoek dan ff op je ATI cdrom in de helpfiles over het klonen :)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:22
Op donderdag 11 april 2002 17:01 schreef Who_da_man het volgende:
baal er wel van..

met mijn EL CHEAPO nvidia gf2mx400 kon ik perfect clonen, nu heb ik een veel betere kaart en nu werkt het verdomme niet :(
Je haalt de woorden uit m'n mond!
Ik heb een paar dagen geleden precies dezelfde upgrade gedaan en ben ook zeer ontevreden over de clone-functie van die 8500.

Bij mijn gf2mx400 (en m'n TNT1 en m'n TNT2)moest ik ooit één keer een vinkje bij 'clone' zetten (gewoon na een windows (re)install), en vanaf dat moment zag het beeld op mijn tv er net zo uit als het beeld op m'n monitor.

Bij die Radeon (die zo geweldig goed op dit onderdeel moest zijn :r ) is het iedere keer een enorm gekloot om gewoon te clonen.
Sterker nog: klonen (ik bedoel dus leterlijk clonen, dus 2 precies gelijke beelden) lukt me helemaal niet met die Radeon als ik een divx afspeel.

Het is altijd gekut met divx. De film is op altijd op één van de twee schermen zwart, en bij de één beeldvullend en bij de ander in een venstertje. daarbij komt ook nog eens dat de beeldverhoudingen van de film ook op de twee schermen verschillen, dus iedere keer moet ik naar m'n tv lopen (andere kamer) om de beeldverhoudingen te bekijken en aan te passen. En wat te denken van het feit dat je je tv als PRIMAIR scherm moet instellen? Dat is zoooo imbeciel, daar heb ik geen woorden voor.

Gewoon één grote aanfluiting dus...

Oh ja, NOG iets: Ik kan niet zeggen dat de beeldkwaliteit van de tv-out van m'n Radeon beter is dan van m'n nvidea's want ik zie GEEN verschil.
(Okay, die nvidea's waren alle van ASUS dus mocht ik ook wel een beetje kwaliteit verwachten)

Ik speel al jaaaaren divx-jes via m'n tv-out op m'n tv, Ik heb vóór deze Radeon vier kaarten gehad met tv-out (3 nvidea's en een voodoo3) en alle konden gewoon letterlijk klonen, nooit enig probleem mee gehad...

By the way: Ik heb geen Hercules maar een club-D Radeon.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
[topic=461695]

Gokje, jullie hebben die kaart nog niet zo lang :7

• The_Holy_Jampot
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:04
is er nou nog steeds geen oplossing om het op beide beelden te krijgen? want ik kan de tv dus niet als primair beeldscherm instellen, dus kan ik nooit een clone-instelling maken waarmee ik en beeld op tv en op het beeldscherm heb en film kan kijken op de tv.

ik heb btw een geforce4 go (ja laptop dus)

edit: ow en zon overlay optie heb ik trouwes niet

[ Voor 9% gewijzigd door The_Holy_Jampot op 08-01-2003 20:35 ]

Pagina: 1