Toon posts:

[OC] Vulcano 7+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search doorgelopen en wel een aantal keer de vulcano tegen gekomen maar de 7+ heb ik niet veel over gehoord.

Nu is ie al een poosje uit, en ik ben van plan een voor me P4 te kopen, ik heb er goede dingen over gehoord, maar is dit een goede keuze? Ik zoek iets wat stil is en goed koelt, ik heb gezien dat je hem in 3 standen kunt zetten, dus als ik em in de nacht aan laat staan in de LOW stand, maar is dit wel genoeg cooling?

(P.S. voor degene die de P4 coolers kennen, er zit een groene kap overheen met daarin een fan. Nou wou ik die erin houden en de vulcano erbij doen.)

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd naar de prestaties van dit vulkaantje maar dan voor een 1700+

• Bigfoot48
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 13:15
probeer eens te zoeken op www.hardocp.com of www.tomshardware.com daar zal ie vast wel bijstaan

veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Nog niet helemaal zeker maar ik ben bezig met een inkoopaktie op touw te zetten voor alleen maar ThermalTake spullen.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet al dat ik em kan kopen en waar, maar de vraag is meer ja of nee. :?

btw is voor een P4 1800

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Op vrijdag 12 april 2002 14:12 schreef Ussie het volgende:
ja ik weet al dat ik em kan kopen en waar, maar de vraag is meer ja of nee. :?

btw is voor een P4 1800
Laagste stand: L:3000rpm@24 dB(A). Volgens mij is dit goed genoeg om te koelen hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
medium zetten dus >:)

hmm plaatje doet ut niet?
oh toch wel |:( :)

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
op overclockers.com staat er een goede "Heatsink Compairing Database". Daar komt de V7+ VOOR de alpha PAL 8045, totaal nie slecht dus ;)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

De Vulcano 7+ koelt supergoed heb ik gehoord, net zoals de Alpha 8045, maar volgens mijn collega's is de Vulcano nog een stukkie beter qua koeling

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 18:01 schreef Evil_Homer het volgende:
op overclockers.com staat er een goede "Heatsink Compairing Database". Daar komt de V7+ VOOR de alpha PAL 8045, totaal nie slecht dus ;)
hebbie url voor me?

• Wirehead
yup, ik heb een URL ;)
http://www.overclockers.com/articles373/

is in die table met de gele resultaten..
Scrollen dus :+

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
okeej, ik zag iets staan over een enkele "lug" en dat je daarmee erg voorzichtig moest zijn, maar ook dat je er 3 kon aansluiten. Waarom zou je er maar een aansluiten dan?

Citeer:
"A mounting might be an issue, and I would advise some caution with single lug mounting. "

geld dit ook voor P4 gebruikers? sins:
"All told, an impressive package for both Socket A (with caution) and PIV use." :?

beetje onduidelijk voor mij, dus als u mij een en ander zou kunnen uitleggen: graag :)

de hele revieuw is hier te vinden:
http://www.overclockers.com/articles539/

Verwijderd

Tussen High en low is maar 1°C verschil , dus echt een vette koeler .

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 19:35
Ey ussie hier dan effe een Post van THEFRAGGER!!!!

PV opbrengst

• Wirehead
Op zondag 14 april 2002 00:46 schreef Ussie het volgende:
1) Citeer:
"A mounting might be an issue, and I would advise some caution with single lug mounting. "

2) geld dit ook voor P4 gebruikers? sins:
"All told, an impressive package for both Socket A (with caution) and PIV use." :?

beetje onduidelijk voor mij, dus als u mij een en ander zou kunnen uitleggen: graag :)
Tuurlijk kan ik dit uitleggen:
1) De clip hangt maar met een enkele clip vast: d.w.z. bij een SOCKET A-systeem dat je gewoon wat moet oppassen bij het verhuizen voor zware schokken, zodat hij er niet afknalt je cooler.

2) with caution duid op mijn reactie in 1).
Dit is natuurlijk niet zo voor de Pentium IV

• Wirehead
hebbem net gekocht :) temps met digidoc uitgemeten, enneuh, alles met case DICHT hé:
High Fan Speed:
-Idle: 34.2°c
-Load: 36.4°c :o ==> maar 2 graden :o

Medium:
-Idle: 36.1°c
-Load: 38.5°c => nog altijd zeer goed, geluid is ZEER acceptabel nu

Low:
-Idle: 38.6°c
-Load: 42.0°c => "Is this thing on??? :? " kan hem nu gewoon niet meer horen boven m'n PSU-fans :o

enneuh, dit alles op een T-bird 1.4 @ 1.4 @ 1.85 Volt :o

Verwijderd

Topicstarter
hmm niet slecht idd, denk wel dat ik hem ook ga kopen :D

alleen ik kan niet zien hoe mijn temperatuur is want er zit geen een sensor op dat ding van mij |:( :r ;(

ohja nu nog één vraag, blaast hij of zuigt hij ??

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
www.maxpc.nl kan je hem kopen.

Suc6

• Wirehead
he blows :9 hehe

Pagina: 1