Plexwriter W2410(T)A --> kan niet overburnen?

Pagina: 1
Acties:

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11-2025

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Expres een Plexfikker gekocht want die zijn het beste (zeggen ze). Zit ik nog steeds met het probleem dat ik niet kan overburnen (blijkbaar).

Tot 5% zou geen probleem moeten zijn maar een bestand van 707 MB (dus 1% overburn) krijg ik met geen mogelijkheid op een 80 minuten-CD.

Het volgende heb ik geprobeerd:
- Nero ge-upgrade naar 5.8.x.x.
- Firmware ook ge-upgrade
- Plextor gebeld, krijg ik het verhaal dat je (officieel) niet kan overburnen want dat kan je brander beschadigen *duh*

Iemand nog tips?

Verwijderd

Moet je niet een vinkje aanzetten die aangeeft dat je gaat overburnen. Anders gaat nero oid blaten dat het niet op de cd past. Volgens mij moet je in nero aangeven dat je wilt gaan overburnen.

K'heb nero niet bij de hand en kan dus niet voor je kijken, maar dit weet iemand anders vast wel

Verwijderd

hier staat een plaatje hoe het moet

ga eerst ff naar file dan options prefenences

btw ik heb een PXW12/10/32

hmm ja html staat uit jammer

plaatje

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

En vergeet niet: DAO (disk at once) te selecteren als brandmethode ;)

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:59
Staat er bij jou trouwens wel Supported bij je brander als je onder Choose Recorder kijkt bij nero? Mijn sony CRX100e kan het dus niet staat daar... :'(

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

test ook eens met cdspeed
bij de extra tests kun je kijken hoeveel er op de cd's past.

www.cdspeed2000.com

• Ippy

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Idd staat er dat overburn supported is bij mijn writer (had ik nog niet gezien, dus dat geeft de burger moed).
DAO stel ik idd altijd in.
Ook de instellingen zoals op het plaatje (voor zover dat nog niet het geval was) boden verder geen uitkomst.
Misschien ligt het dan toch aan de CD's. (That's Write, Imation1-16x en Viking). Ik zal CD-Speed eens proberen.
In ieder geval tot zover bedankt.

• Ippy

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
HET IS GELUKT (bijna dan*)

Als ik ging branden klikte ik op 'File' --> 'New'
waarna ik de wizard doorliep.
Na afloop klikte ik 'File' --> 'Compilation Info' (of ik klikte met rechts op het CD-Label en koos 'Properties') waarna ik de nodige instellingen aanpaste (DAO, 1x speed, Geen multisessie enz.)

Dat blijkt dus niet de goede methode:
De juiste manier is: de wizard NIET gebruiken.
(Dus evt. na 'File' --> 'New' --> Close Wizard kiezen)

Ook nu verschijnt de melding dat de CD niet voldoende ruimte bevat maar tevens verschijnt er een tweede pop-up scherm dat vraagt of je toch door wilt gaan met branden.

Vaag geregeld door Nero. Dat het niet werkt met die wizard.

Ik hoop in ieder geval dat ook anderen hier wat aan hebben.
Een ieder bedankt voor het meedenken.

* Overigens kreeg ik nu een buffer underrun maar in ieder geval begon 'ie met branden en dat is al heel wat.
Pagina: 1