Diskette "Track 0 bad", hoe kan ik dit oplossen

Pagina: 1
Acties:

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:28
Ik heb een floppy waarvan ik niets meer kan lezen. Ik heb scandisk geprobeerd en deze gaf de melding "Track 0 bad". :'( Hoe krijg ik mijn gegevens nog van deze flop?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

eerste stap: in een andere floppydrive proberen (bijvoorbeeld van een andere PC). Waarom? Niet alle floppydrives zijn gelijk (staan gelijk afgesteld) en daarom zijn soms floppies op de ene PC wel te lezen en op de andere niet (goed).

mocht dat ook niet baten, dan heb je denk ik een probleem (probeer als je slim bent wel meer dan 1 andere floppydrive!), misschien kun je met een programma wat de floppy RAW inleest nog wat data erafhalen (tekst bijvoorbeeld)...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• EvdB
Ik geprobeerd de floppy te lezen op meerdere machines met verschillende Windows versies. NU 2002 en Fix-it konden ook geen redding bieden, dus misschien een van jullie tweakers?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit is geen grap en werkt vaak : blaas hard in de floppy (doe dit niet als je zevert :p ).

• EvdB
Dit is geen grap en werkt vaak : blaas hard in de floppy (doe dit niet als je zevert :p ).
Dit werkt zeker om iemand in de maling te nemen. Moet ik eerst een alcoholtest afnemen om deze flop te lezen? :+

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op donderdag 11 april 2002 16:09 schreef EvdB het volgende:

[..]

Dit werkt zeker om iemand in de maling te nemen. Moet ik eerst een alcoholtest afnemen om deze flop te lezen? :+
Ik weet hoe m'n post klonk, maar het is echt niet om je in de maling te nemen. Ik doe dit vaak (diskettes haperen nu eenmaal vaak) en het werkt prefect.

edit typo edit

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ja en waarom, omdat er vaak een stofje o.i.d. in de behuizing van de disk zit, doe ik toevallig ook nog welles, zo een blaas actie :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:26
Met de magneet erover (let op ijzervijlsel!)

dit cleaned de floppy, dus ook track 0
dit probleem is meestal doordat er iets 'vaags' op track 0 staat.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

thaMini

Tool !!

Is alle data dan ook gecleaned? :+

Be small, act BIG.

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 12:43
Op donderdag 11 april 2002 17:01 schreef thaMini het volgende:
Is alle data dan ook gecleaned? :+
Heel duidelijk, Ja! Ze zeggen ook niet voor niets dat je floppies niet bij een magneet moet bewaren...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Pagina: 1