Toon posts:

Welke grafische kaarten kunnen tegen 89Mhz AGP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie topic, ik zit dus met een oud bx mobo, en wil daar een 133Mhz proc in draaien, het enige probleem dat ik daarbij krijg is dat mijn diamond viper 770 Ultra XL dit denklijk niet gaat slikken omdat de AGP bus @ 89Mhz draait.
Nu zoek ik dus een vervangende grafische kaart, die niet te duur is, eventueel 2e hands die tegen 89Mhz AGP kan.

Ook had ik ooit es gelezen dat een viper 770 Ultra tegen 89Mhz AGP kon met AGP 1x i.p.v. 2x, wat is hiervan waar?
[topic=14253/1/25]
En waardoor komt dat dan dat AGP 1x wel werkt?

Iemand die andere oplossingen heeft die niet al te veel geld kosten?

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Vrijwel alle geforce kaarten vanaf de geforce 1 kunnen bussnelheden tot 100Mhz hebben, enige nadeel dat dan kan optreden is dat je op een gegeven moment texture-tearing krijgt in spellen door oververhitting van je GPU (dit heb ik aan den lijve ondervonden in O.a. quake3).

Anders moet je ff zoeken op de site van anandtech: http://www.anandtech.com , hij heeft hier een keer een review aan gewijd 8-)

suc6

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Op donderdag 11 april 2002 15:47 schreef Jaromir het volgende:
......Ook had ik ooit es gelezen dat een viper 770 Ultra tegen 89Mhz AGP kon met AGP 1x i.p.v. 2x, wat is hiervan waar?
En waardoor komt dat dan dat AGP 1x wel werkt?

.....
Heb op mijn BX al zo'n 2,5 jaar een Matrox G400 op 89MHz draaien. Deze heb ik ook naar AGP x1 geforceerd waardoor hij 100% stabiel is. Met AGP x2 crashed 'ie al vrij snel in 3D. Oorzaak? Ik denk timings o.i.d. Heb er kortstondig een GF3 op gehad, die deed het zonder problemen op AGP x2 @ 89MHz.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan is het denkelijk wel goed dan

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ik heb hier een gforce 2 mx van gainward (golden sample) die het vertikt om op een hogere bussnelheid te lopen. Raar maar waar.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op donderdag 11 april 2002 17:18 schreef D3ton4tor het volgende:
Vrijwel alle geforce kaarten vanaf de geforce 1 kunnen bussnelheden tot 100Mhz hebben, enige nadeel dat dan kan optreden is dat je op een gegeven moment texture-tearing krijgt in spellen door oververhitting van je GPU (dit heb ik aan den lijve ondervonden in O.a. quake3).

Anders moet je ff zoeken op de site van anandtech: http://www.anandtech.com , hij heeft hier een keer een review aan gewijd 8-)

suc6
En weet je toevallig hoe het zit met Radeon kaarten ?
En ls je een 60 mm fan op je kaart heb hoef je niet bang te zijn dat ie overhit raakt.

dikzak

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
zie onder

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 16:57 schreef outlaw het volgende:
Ik heb hier een gforce 2 mx van gainward (golden sample) die het vertikt om op een hogere bussnelheid te lopen. Raar maar waar.
Hoe weet je dat het de GF2MX is die het probleem is ? Hier heb ik een Elsa Gladiac GF2MX, bepaald geen Golden Sample. Op 79 Mhz.

Niet omdat die kaart niet hoger wil, de SCSI kaart en de netwerk kaart gaan moeilijk doen bij meer. Plus dat het een KT7-RAID bord is met een KT133 chipset.

Vaak is ook het geheugen een probleem, als blijkt dat je bij 135 mem klok al problemen krijgt.

Heb je AGPx4 wel uit staan ? Dat gaat meestal mis bij een GF2MX. En als je een VIA chipset hebt, probeer de PCI-Latency op 4,5 of 6 te zetten in de PC bios.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Een voodoo 3 op pci en een tnt op agp werkt zonder problemen dus moet het wel aan de gainward kaart liggen.

Bx mobo's hebben nog geen agp 4 en zullen dat nooit krijgen.

Via en intel = sadomasochisme

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1