MSI K7 pro: 4 rooie LED's

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Hallo,

heb een MSI K7 pro, uitgerust met D-LED. Hij geeft echter alleen 4 rode LED's en doet verder niets.
CPU, RAM, voeding, alles is goed.
Bios heb ik gereset.

Heeft iemand nog wat tips voordat ik het mobo dood verklaar?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb hetzelfde, -> minder dan een maand geleden

[topic=436572/1/25]

d00d :(

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

idd

WWW.RC5.NL

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

ik heb ook hetzelfde moederboard kappot; is denk ik niet meer mee te beginnen als CPU, RAM en voeding goed zijn

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
probeer eens alles uit de kast te halen en op een antistatisch matje te leggen en dan cpu, mem en videokaart er opnieuw instoppen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 10:29

kolderindekop

yeaahhhh

vorigemaand een aangeschaft en na 8 uur klojen inderdaad mb dood veel productie foutjes erg slordig dus terug brengen die zooi. :(

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Gewoon ff je boekje checken... :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
en het leuke is: onze leverancier zegt: kapotte produkten van 8 maanden en ouder terugsturen naar importeur / fabrikant.
msi zegt: wij accepteren alleen rma's van leveranciers.
daar zit je dan.
uiteindelijk heb ik met een brief erbij het kapotte msi bordje toch nog naar de leverancier opgestuurd.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Probleem is dat ik dit mobo niet zelf gekocht heb en ook geen faktuur heb van de leverancier.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:55 schreef smvs het volgende:
en het leuke is: onze leverancier zegt: kapotte produkten van 8 maanden en ouder terugsturen naar importeur / fabrikant.
msi zegt: wij accepteren alleen rma's van leveranciers.
daar zit je dan.
uiteindelijk heb ik met een brief erbij het kapotte msi bordje toch nog naar de leverancier opgestuurd.
Lekkere oplichter is die leverancier zeg!

Verwijderd

in mijn boekej staat als alle led's rood zijn.
je proc kanpot is of niet installed.

heb zelfde mobo

• richard_kraal
4 rooie leds => mobo dood.... cpu is andere code d8 ik, kan niet zien welke zo snel, heb de handleiding hiero niet

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 17:43 schreef richardkraal het volgende:
4 rooie leds => mobo dood.... cpu is andere code d8 ik, kan niet zien welke zo snel, heb de handleiding hiero niet
Nee hoor 4 dleds betekends dooie CPU. Alleen ook in mijn geval betekende het dooie mobo want alles doet het nu wel op een andere mobo. Ik gok dat het MOBO dood is

/me heeft niet erg veel vertrouwens in zijn MSI na 3x een dooie gehad te hebben

Verwijderd

Je plank is gewoon dood... Als je de BIOS verneukt met flashen krijg je hetzelfde effect! Misschien BIOS chip defect? Data in BIOS beschadigd?

Ik gok maar wat. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Als je, je plank niet onder garantie naar MSI kunt sturen zou ik proberen de BIOS eens te laten herprogrammeren met een EPPROMflasher bij een goede computerzaak of electronicazaak. 't blijft een gok natuurlijk. Misschien dat er iemand meekijkt die bij de importeur werkt en mijn gok kan bevestigen?

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Het is gebeurd na een verzending over de post van het mobo... Maar moet et mobo toch opgeven denk ik.
Dan mijn MSI 6167(of wat was et) maar in ere herstellen

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:51 schreef Marv het volgende:
Gewoon ff je boekje checken... :P
Precies :P :) in mijn boekje op pagina 1-12
System Power ON

- The D-LED will hang here if the processor is damaged or not installed properly
Dusss... en bus is geen mus :P misschien nog ff een andere proc proberen voordat je um weggooit :)

• TweakerNummer
  • Niet online
Ik heb ook onwijs veel problemen gehad met een ander MSI mobo. Ik heb al zoveel berichten gezien over kapotte MSI mobo's. Iedere keer weer 4 rooie LED's. Soms helpt uit elkaar halen en in elkaar zetten. Soms doet ie het opeens weer. MSI is voor mij in ieder geval compleet afgeschreven nu.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op donderdag 11 april 2002 22:46 schreef TweakerNummer het volgende:
MSI is voor mij in ieder geval compleet afgeschreven nu.
Zie sig :)

Het is vaak wel net mobo als je de 4 rode leds krijgt. Je hebt vast nog garantie MSI geeft 3 jaar dus dat moet toch op te lossen zijn :)

• richard_kraal
Op donderdag 11 april 2002 22:20 schreef scollon het volgende:

[..]

Nee hoor 4 dleds betekends dooie CPU. Alleen ook in mijn geval betekende het dooie mobo want alles doet het nu wel op een andere mobo. Ik gok dat het MOBO dood is

/me heeft niet erg veel vertrouwens in zijn MSI na 3x een dooie gehad te hebben
mijn cpu was gewoon goed, die deed het op een ander mobo direct goed... > conclusie : mobo dood...

4 rooie leds betekent cpu OF mobo dead

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Misschien ff in de handleiding kijken?

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

zelfde hier, ga ik binnenkort opsturen....

http://www.gjpvanwesten.nl

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
4 rooie leds betekent cpu OF mobo dead
exact. die ervaring heb ik ook. ik heb iets teveel ervaring daarmee eigenlijk.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ook gehad, alles eruit, kwastje alles schoonmaken, alle kaarten er goed inprikken, 4 groene.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

bij mij was ook het mobo wijlen, 4x rood is stoppen :(

Verwijderd

ik heb het ook 2 keer gehad

1e keer CPU Dood ,

2e keer was het me brander die het opgegeven had .

ik zou alle ide flatcables eraf halen en idd alles eraf halen wat eraf te halen is dan bios resetten , dan nog rode leds zal het je Cpu of je Ram t wel weezuh ,
hij piept ook niet ?

groeten Dennis

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Vergeet et, dit mobo doet NIETS meer...

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Ik heb met MSI gesproken, op de leverancier lijn , eigenlijk mag dat niet maar ze wilden me wel ff spreken. En die man daar zei dat het een probleem is met de chip op het mobo die de voeding vd proc verzorgt. Zit vlak naast de powerconnector op het mobo en wordt vrij heet, en die is dus gaar. De enige oplossing is het mobo opsturen naar MSI :(

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Damn, ik had een keer zelfde probleem, heb hjet maar verkocht

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Op zaterdag 13 april 2002 12:55 schreef Gerrit83 het volgende:
Ik heb met MSI gesproken, op de leverancier lijn , eigenlijk mag dat niet maar ze wilden me wel ff spreken. En die man daar zei dat het een probleem is met de chip op het mobo die de voeding vd proc verzorgt. Zit vlak naast de powerconnector op het mobo en wordt vrij heet, en die is dus gaar. De enige oplossing is het mobo opsturen naar MSI :(
Aha dat verklaart dus waarm dit bordje eerder problemen geeft met hoger geklokte athlons. Mn athlon 900 draaide hooguit een paar dagen en mn athlon600 draaide er maanden probleemloos op. Maar ik heb al weer een nieuwe ;)

Verwijderd

heb ik ook gehad, ik ging helemaal flippen, dus ik trok alle stekkers eruit en weer erin en toen deed hij het weer!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Hmmm, oververhitting zou wel kunnen.
De fans van de CPU die op dit mobo geinstalleerd was zijn er mee gekapt... CPU nog heel, Fans gesmolten.
Zal het mobo er ook wel door beschadigd zijn...

Verwijderd

Damn hee, ik heb 2 weken geleden hetzelfde gehad. Precies zelfde mobo. Alles al getest behalve andere voeding en proc.
Hij viel bij mij ook zomaar uit. De computer start heel even op (minder dan halve seconde) en gaat dan weer uit. Enige wat ik kan zien is dat niet alle leds rood zijn dus mijn proc waarschijnlijk niet kappot is.
Ik heb nog garantie dus dat is geen probleem, alleen denk ik niet dat ik hetzelfde mobo ervoor terug wil als ik alle geluiden zo hoor.
Owja, als iemand en tip heeft om nog te proberen met mn pc...is het welkom (uit het raam gooien liever niet :))
Pagina: 1