-
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 12:50 ]
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 12:50 ]
Daar gaat je zomervakantieOp donderdag 11 april 2002 15:36 schreef -RMW- het volgende:
Dit wil ik gaan doen, voor September een wat betere kennis hebben, aangezien ik aangenomen ben bij Design For Virtual Theatre and Games op de Hogeschool van de Kunsten Utrecht (HKU).
Ik zie de overeenkomst niet helemaal, maar een goede photoshopkennis is voor het maken van textures altijd wel makkelijk jaPentablet of goede photoshop kennis
[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 12:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Op donderdag 11 april 2002 16:22 schreef gladiool het volgende:
voodoo + max is suckie suckie, het is niet anders, als je een beetje serieus bent moet je een goeie openGL kaart kopen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
de meest rampzalige kaart die je voor 3d kan gebruiken is een voodoo kaart (sorry.Op donderdag 11 april 2002 19:30 schreef Oogst het volgende:
[..]
Gaan we beledigen?
zeker. een wacom is het uiteinde, je moet dat ding echt hebben om te driedeeen(ook in max..) werkt 100x beter als een muis, en voor photoshop is het helemaal relax, want zowieso, als je gaat 3d-en ga je ook textures gebruiken (of je moet alleen maar global ill. renders maken..Is een pentablet of goede Photoshop kennis ook aan te raden? (deze laatste beheers ik een beetje al).
He who drop shit in toilet, have shitty time
prutsers?.. echte 3D artists gebruiken geen max.. maar mayaOp vrijdag 12 april 2002 14:28 schreef CrusaderNoRemorse het volgende:
Tsssss, prutsers
Een echte Maxer gebruikt een SGI Workstation
Verwijderd
Verwijderd
wat een zielig geruzie hierOp vrijdag 12 april 2002 14:57 schreef _Richard het volgende:
[..]
prutsers?.. echte 3D artists gebruiken geen max.. maar maya
max = voor prutsers
(ooohjjee.. wat heb ik nou weer gezegd)
Zo bedoelde ik um niet, het was meer dat het meerendeel van de (proffesionele)(3D)bedrijven in nederland maya gebruiken, dus als je max(er) bent (in NL) dan ben je dus een (meestal) Amateur.. (dat wil niet zeggen dat je het niet kan, je bent er alleen niet als "proffesional" meebezig.. )Op vrijdag 12 april 2002 16:47 schreef A-TOMIC het volgende:
En ohja, wat die Maya/SGI replies betreft. Als je in max niets dope's kan maken kan je het net zo goed niet Maya. En omgekeerd hetzelfde. Dus prutsers zijn die genen die denken dat de software er voor zorgt dat je iets dopes creeren kan. Daar 3d Max/Maya/Lightwave etc. slechts tools zijn...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
github.com/Error323
[ Voor 98% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 12:51 ]
Verwijderd
Hmmm, waar ik nu aan werk zit ik al op op zo'n 400000 faces en het worden er veel meer en met een geforce 2 werkt het nog goed, dus ben ik tevereden, en ik heb het over als je op een budget zit wat geld betreft, nu koop ik liever een snellere proccesor dan een niewe videokaart als je met textures en belichting aan je scene werkt en zeker nu met de GI shaders is het zeer frustrerend voor mij om steeds zo lang te moeten wachten voordat je verder kan.Op zondag 14 april 2002 12:34 schreef Error323 het volgende:
Viewport het MINST belangrijke???????? Man je weet niet wat je zegt :P! Da's het belangrijkste... als jij met 5.000 faces al hapert da's toch kut??? Doe mij maar een supervideokaart op een wat minder snelle pc... want het modellen zelf daar gaat het om.. dat moet echt relaxed gaan... anders is et echt f*cked.
Verwijderd
hier staat de fps nu onderin (meest rechter, wat de andere 4 betekenen weet ik niet Kijk uit of ik ga terug flamenOp vrijdag 12 april 2002 14:57 schreef _Richard het volgende:
[..]
prutsers?.. echte 3D artists gebruiken geen max.. maar maya
max = voor prutsers
(ooohjjee.. wat heb ik nou weer gezegd)
Wanneer ben je een serieuse max-er??Ik ben volgens mij best wel een serieuse MAXer (één van de meer serieusen op GoT in ieder geval)
http://hawvie.deviantart.com/
Ja maar dat ligt meer aan je videokaart dan je processor hoor... textures worden geladen in het geheugen van je videokaart... natuurlijk heeft je processor er ook veel mee temaken maar realtime bewerken vraagt ook ontzettend veel van je videokaart.Op zondag 14 april 2002 17:12 schreef cris77 het volgende:
[..]
Hmmm, waar ik nu aan werk zit ik al op op zo'n 400000 faces en het worden er veel meer en met een geforce 2 werkt het nog goed, dus ben ik tevereden, en ik heb het over als je op een budget zit wat geld betreft, nu koop ik liever een snellere proccesor dan een niewe videokaart als je met textures en belichting aan je scene werkt en zeker nu met de GI shaders is het zeer frustrerend voor mij om steeds zo lang te moeten wachten voordat je verder kan.
github.com/Error323
Verwijderd
er zijn ook geen knopjesOp maandag 15 april 2002 15:29 schreef gladiool het volgende:
sfie, ik heb dat toegevoegd, maar ik zie nix. Ik had ook geen preferences kopje in mijn ini. (ik heb max 4.2)
nou ik iedergeval nietOp zaterdag 13 april 2002 12:02 schreef Oogst het volgende:
Laat ik het zelfs nog erger zeggen: praktisch iedere 3d-modeller hier op Tweakers is amateur. Zoals ikzelf bijvoorbeeld, ik heb nog nooit een rode cent met computer-stuff verdient en zit nog op school. Uitzonderingen daar gelaten is bijna iedere 3d-tweaker amateur.
Verwijderd
Ik heb het over rendersnelheid niet over realtime in je viewpoort ik ben niet totaal debielOp maandag 15 april 2002 14:56 schreef Error323 het volgende:
[..]
Ja maar dat ligt meer aan je videokaart dan je processor hoor... textures worden geladen in het geheugen van je videokaart... natuurlijk heeft je processor er ook veel mee temaken maar realtime bewerken vraagt ook ontzettend veel van je videokaart.
github.com/Error323
Verwijderd
Onzin, in XP werkt max net zo (in)stabiel als in win2k.Op donderdag 11 april 2002 19:07 schreef unteraarsch het volgende:
ik werk zelf al enige tijd met 3dsmax (momenteel R4) onder windows 2000. Dat gaat heerlijk moet ik zeggen.
Nu heb ik ergens gelezen dat 3dsmax en WinXP absoluut niet samengaan. Veel crahses erg instabiel en dat soort meuk.
Dus als het ff kan Win2K....
Ook niet waar, iedere kaart die openGL ondersteuning heeft draait gewoon in hardware openGL mode. Sommige prof. kaarten hebben hun eigen drivers en die werken inderdaad wel erg fijn, maar een normale GeForce in OpenGL mode kan zeker wel meekomen bij normaal 3d MAX gebruik.Verder heb je geen hol aan een normale 3d kaart in 3dsmax, hij doet alles software-matig. Alleen (zoals hierboven vermeld) een professionel OpenGL kaart kan wonderen doen. Maar die dingen zijn echt poep-duur.
Veel opdrachten voor architectenbureau's, laatste tijd alleen wat minder i.v.m. met drukte studie. Meeste opdrachten zijn ERG tijdsgebonden zodat ik (helaas..) meestal geen tijd heb voor trucjes al Brazil en raytracing. Wat weer wel erg leuk is (en waar ik inmiddels een redelijke vaardigheid in heb) is het werken onder een enorme tijdsdruk.Op zaterdag 13 april 2002 12:02 schreef Oogst het volgende:
Laat ik het zelfs nog erger zeggen: praktisch iedere 3d-modeller hier op Tweakers is amateur. Zoals ikzelf bijvoorbeeld, ik heb nog nooit een rode cent met computer-stuff verdient en zit nog op school. Uitzonderingen daar gelaten is bijna iedere 3d-tweaker amateur.
[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 06-06-2003 18:45 ]
de betaler vervuilt
Van alle drawings springt de f1 wagen er wel dik uitOp maandag 15 april 2002 18:19 schreef cris77 het volgende:
Error323 er staat een linkje in mijn profile naar mijn site.
Gladiool, dankzij jouw ben ik geintereseert in V-Ray maar mijn beta demo is verlopen en ik kan niks vinden van een nieuwe versie weet je of die bestaat of opkomst is, er staat niks op de site zover ik het kan zien.
github.com/Error323