Ik heb alles erin gebouwd en het werkt eindelijk, nu dus het probleem als ik de "snelheid mag uitkiezen" dan kan ik kiezen tussen "manual,1000MHZ en 1600MHZ" aangezien de Athlon 1900+ naar mijn weten een 1.6GHZ is heb ik dus de 1600MHZ aangeklikt, netjes gesaved opnieuw opgestart en dan krijg ik de "hang-error" en moet ie terug naar 1GHZ, hoe krijg ik dat ding weer naar 1.6GHZ ? nieuwe bios drivers downloaden of iets ander? ik vind een "verlies" van 600MHZ wel errug veel.
succes ermee, ik heb daar ook een hele tijd mee lopen pielen (zelfe bord met xp 1700)
ik heb persoonlijk een teringhekel aan via based asus athlon bordjes. het heeft me altijd erg veel tijd gekost om het stabiel te laten draaien als het al draaide uberhaupt. en ik ben zeker niet de 1e de beste op dit gebied.
(ik vind het nogal een rare gedachte dat je bij een nieuw bordje aan bios updates etc zou moeten denken, die zijn toch gewoon bedoeld om niet voorziene problemen te fixen en niet om een half af bord met kunstgrepen stabiel te krijgen naar mijn idee)
de a7a266 vind ik btw wel een goed bordje ondanks de wat tragere ali chipset. deed het bij mij wel altijd goed en in 1 keer.
ik heb persoonlijk een teringhekel aan via based asus athlon bordjes. het heeft me altijd erg veel tijd gekost om het stabiel te laten draaien als het al draaide uberhaupt. en ik ben zeker niet de 1e de beste op dit gebied.
(ik vind het nogal een rare gedachte dat je bij een nieuw bordje aan bios updates etc zou moeten denken, die zijn toch gewoon bedoeld om niet voorziene problemen te fixen en niet om een half af bord met kunstgrepen stabiel te krijgen naar mijn idee)
de a7a266 vind ik btw wel een goed bordje ondanks de wat tragere ali chipset. deed het bij mij wel altijd goed en in 1 keer.
Verwijderd
probeer inderdaad eens je bios te flashen naar 1007,1008.002 gaf bij mij aleen maar ellende em 1007 niet.
welke revisie heb je?
welke revisie heb je?
zet je mobo op jumper free mode en zet alles op auto of default, dan zou alles goed moeten gaan. Mischien ff FSB op 133 zetten (moet soms via jumper)
Op dinsdag 30 april 2002 10:09 schreef Dutchosy het volgende:
Wat dacht je van een Asus A7N266-C
Lekker duidelijk wat je bedoeld, hebben de anderen ook wat aan... NOT.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Hmm waar is de rest gebleven had mijn story er wel ingezet.Op dinsdag 30 april 2002 10:18 schreef Abbadon het volgende:
[..]
![]()
Lekker duidelijk wat je bedoeld, hebben de anderen ook wat aan... NOT.
Ooh wel dan nog maar eens.
Heb je een A7N266-C of alleen maar een A7N266. Heb zelf een A7N266-C met een 415Nvidia chipset erop. Wel mijn tweede dan hij flikte eruit de eerste keer(dat koste mij een Mobo) stom foutje van de fabriek nieuwe moeten halen maar nu loopt hij als een Tiet.
Het Leuke van dit board is dat je een ACR slot hebt met een ACR-A6CH Werkt very nice. Onboard sound. En mijn 1800XP draaid als een trein nu op die mobo. Met op dit moment nog een coolmaster erop maar die word vervangen door een zalman 5500....
Kan alleen maar zeggen ondanks dat mijn Board doorflikte ben ik er toch zeer tevreden mee.
Verwijderd
Heb zelf een A7V266-E met XP1900.
Stond bij de eerst keer opstarten automatisch op 1200.
Heb hem op manual gezet en de volgende waarden ingesteld,
Cpu multiplier 12x
System/PCI Freq 133/133
System/Sdram Auto
CPU Vcore 1.775
Verder zit er (bij mij) nog een jumper instelling op het bord genaamd PALO-FREQ, (deze zit boven aan het bord rechts boven de geheugen banken) deze 4jumpers moeten allemaal ingesteld worden op 1-2 om aantegeven of je een "oude athlon/duron" gebruikt of een palomino. Als deze jumpers verkeerd staan staat de freq automatish op 100Hz.
Hoop dat je hier wat aan hebt, succes.
Stond bij de eerst keer opstarten automatisch op 1200.
Heb hem op manual gezet en de volgende waarden ingesteld,
Cpu multiplier 12x
System/PCI Freq 133/133
System/Sdram Auto
CPU Vcore 1.775
Verder zit er (bij mij) nog een jumper instelling op het bord genaamd PALO-FREQ, (deze zit boven aan het bord rechts boven de geheugen banken) deze 4jumpers moeten allemaal ingesteld worden op 1-2 om aantegeven of je een "oude athlon/duron" gebruikt of een palomino. Als deze jumpers verkeerd staan staat de freq automatish op 100Hz.
Hoop dat je hier wat aan hebt, succes.
Heb hetzelfde probleem met mijn Asus A7V266-EX + XP1900+
Bij het booten komt vaak het bios naar voren met de melding dat de frequentie niet goed staat en zet hij hem weer op 1200 ipv 1600.
Bij het booten komt vaak het bios naar voren met de melding dat de frequentie niet goed staat en zet hij hem weer op 1200 ipv 1600.
HIER !!! PAK AAN
Aha. Wel, het gaat hier dacht ik over de A7V266 en niet over de A7N266, zijn toch twee behoorlijk verschillende bordenOp dinsdag 30 april 2002 10:34 schreef Dutchosy het volgende:
[..]
Hmm waar is de rest gebleven had mijn story er wel ingezet.
Ooh wel dan nog maar eens.
Heb je een A7N266-C of alleen maar een A7N266. Heb zelf een A7N266-C met een 415Nvidia chipset erop. Wel mijn tweede dan hij flikte eruit de eerste keer(dat koste mij een Mobo) stom foutje van de fabriek nieuwe moeten halen maar nu loopt hij als een Tiet.
Het Leuke van dit board is dat je een ACR slot hebt met een ACR-A6CH Werkt very nice. Onboard sound. En mijn 1800XP draaid als een trein nu op die mobo. Met op dit moment nog een coolmaster erop maar die word vervangen door een zalman 5500....
Kan alleen maar zeggen ondanks dat mijn Board doorflikte ben ik er toch zeer tevreden mee.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik heb ook een Asus a7v266e, en een XP1600+... Heb in het begin veel problemen gehad met dit moederbord... Harden schijf die het niet deed (harde schijf bleek later defect te zijn, dus lag niet echt aan het mobo), geheugen dat het niet deed (had mn 2x256ddr in het 1e en 2e bankje gezet.. het bleek dus dat dat niet werkt, moest in de 2e en 3e bankje
) processor die zizchzelf bij een reboot automatisch terugclockte...
Ik draai nu bios 1005 en die draait als een trein moet ik zeggen! Echt SUPER stabiel, geen rare processor meer die zizchzelf terug wil clocken, etc. Dus probeer misschien zoals eerder gezegd es een wat oudere bios! (de crap die asus uitbrengt en op de frontpage van t.net verschijnt zijn namelijk allemaal BETA versies!)
Ik draai nu bios 1005 en die draait als een trein moet ik zeggen! Echt SUPER stabiel, geen rare processor meer die zizchzelf terug wil clocken, etc. Dus probeer misschien zoals eerder gezegd es een wat oudere bios! (de crap die asus uitbrengt en op de frontpage van t.net verschijnt zijn namelijk allemaal BETA versies!)
Pagina: 1