Toon posts:

[OC] Wat beter multipleyer / fsb ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn pc nog lekker overclocken, maar op een fsb van 124 word ie onstabiel (waarom weet ik ook niet!) maar wat is nu beter als ik de clock van 19x naar 20 zet of de fsb gewoon wat omhoog zet (naar 120 ofzoiets)

wat is sneller ?

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 12:06
fsb van 124 zet je pci op 124/3=41.33333mhz, da's veel, blijkbaar te veel voor een pci kaartje?!
Je PC800 kan ook moeilijk liggen doen.
Multi is gelocked, dus kan je niks mee.
Enne, search/faq gelezen? Just in case..... :z :z

Verwijderd

Je mag het natuurlijk altijd proberen >:) maar volgens mij is de multiplier bij pentiums gelockt.

Verwijderd

Topicstarter
ja zeker heb ik die gelezen

Verwijderd

[topic=16935/1/25]

• _Evert_
  • Laatst online: 22-02 12:06
mmm, je hebt samsung pc800 zie ik? Ik heb van iemand anders hier op GoT begrepen dat dat spul soms best wel 133mhz loopt, dus ik zou zeggen: gooi je fsb eens op 133 (dat is dus 533, quad pumped gedoe). dan gaan je pci dividers namelijk naar 4, dus lopen die weer binnen specs...check wel effe of dat inderdaad automagisch gaat bij jou.

En anders....koelen, Vcore omhoog, LN2, etc etc.....the usual hardcore OC stuff :Z

• GreenPictures
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op donderdag 11 april 2002 15:29 schreef _Evert_ het volgende:
mmm, je hebt samsung pc800 zie ik? Ik heb van iemand anders hier op GoT begrepen dat dat spul soms best wel 133mhz loopt, dus ik zou zeggen: gooi je fsb eens op 133 (dat is dus 533, quad pumped gedoe). dan gaan je pci dividers namelijk naar 4, dus lopen die weer binnen specs...check wel effe of dat inderdaad automagisch gaat bij jou.

En anders....koelen, Vcore omhoog, LN2, etc etc.....the usual hardcore OC stuff :Z
ligt eraan welk bord je hebt... bij een P4T-E moet je de wiretrick doen als je de v-core omhoog wil hebben omdat je de 133Mhz met 1/4 divider met de dipswitches moet doen en dan kan je in het bios geen voltage opkrikken.,..

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een MSI850Pro5 met goed overclockende bios maar ik kan nietzoveel overclocken omdat ik gewoon intel cooler gebruik (1900@2130 idle 33 stressed 39)
Pagina: 1