Toon posts:

Winroute Packet filter instellen zodat...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al wat topic's zijn geweest over packet filtering binnen winroute 4.1 maar ik heb daar geen oplossing kunnen vinden dus vandaar.

Ik draai winroute 4.1 om het internet te delen. Nu is het probleem dat iedereen in het netwerk gebruik kan maken van het internet. Ik wou dit voorkomen door poort 80 te blocken voor bepaalde ip's binnen mijn netwerk. Maar als ik dan vanaf dat ip probeer te internetten dan werkt het internet toch nog. Als ik "any port" invul bij winroute dan kan diegene niet internetten maar dan kan ik ook geen files meer sharen enz. met dat ip...

Het lijkt wel of dat hij internet pagina's via een andere poort ophaald binnen het netwerk :? Kan dat?

Iemand een idee hoe ik dit moet instellen binnen winroute.

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Je kunt het op 2 manieren doen; Inkomend op de interface van je lokale netwerk, of uitgaand op de interface van je internet.

De regel zal in beide gevallen zijn :
Protocol :TCP
bron: ieder adres doel: ieder adres
Poort: elke poort poort: 80

Voorkeur heeft de eerste methode.

Succes!

edit:
oh en dan wel natuurlijk deny of drop aanzetten bij deze regel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu dus ingesteld via de eerste methode.

en heb bij source adres het ip ingevuld waar packetjes via poort 80 niet heen mogen en het werkt! *D

THNX!

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Ja foutje van mij, je moet inderdaad bij source-adres het ip-adres ingeven van de client die je wilt blocken, anders block je alle clients ;)

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Wat zijn adres groupen toch handig :)

Rampen bak 2004

Verwijderd

Op vrijdag 12 april 2002 10:28 schreef Millennium het volgende:
Wat zijn adres groupen toch handig :)
jep, dat heb ik hier ook :)
Gewoon de poort helemaal geblokt, alleen het groepje INTERNET hier toegang tot gegeven :)
Pagina: 1