Op donderdag 11 april 2002 17:26 schreef Dido het volgende:
Je gebruikt als ik het goed begrijp je seed als key voor je encriptie? Lijkt me niet echt veilig om dan te vertrouwen op een ingebouwde functie om je "random" getallen te genereren... Als MS morgen met een update komt waarin de randomgenerator anders werkt komt je je gencrypte bestanden niet meer in...
Klopt grotendeels. Bij de encryptie wordt wel een key gebruikt maar verder leunt hij volledig op de 'feature' van de VB RNG dat hij zonder eerst Randomize aan te roepen altijd dezelfde rij getallen opdreunt.
Als MS dus met een dergelijke update zou komen zijn ze bij het bedrijf waar ik nu zit idd zwaar de kut.
Op donderdag 11 april 2002 17:26 schreef Dido het volgende:
Waarom gebruik je geen zelfstandige encryptiemethode?
Het probleem is dat iemand anders (van een andere instelling) deze in elkaar heeft gezet (of eigenlijk van internet geplukt denk ik, want ik kwam bijna de exacte source code tegen).
Hij is dus al in verschillende programma's in gebruik genomen.
Ik ben nu aan het proberen de encryptie in C te bouwen ipv VB (want hij is zo traag als de ziekte) maar ik kom er dus niet achter wat Randomize precies doet.
De Rnd() functie werkt dus met deze functie die
hier wordt uitgelegd.
formule x1 = ( x0 * a + c ) MOD (2^24)
Als Randomize wordt aangeroepen veranderd de x0 volgens mij, ik weet alleen niet hoe, en ik kan het ook nergens vinden.