Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

T39m Hoe verbinding maken met laptop over gprs?

Pagina: 1
Acties:

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 22:14
Weet iemand hoe ik met een laptop en gprs verbinding kan
opbouwen naar internet ?

Internetten met 9600 bps is geen enkel probleem

Maar hoe moet ik dat ding duidelijk maken dat ie het gprs netwerk moet gebruiken ?

De telefoon is een Ericsson T39m

En zowel met de serieele kabel als met een bluetooth kaartje is het geen enkel probleem internet op te komen

alleen kan ik ergens vinden hoe ik het gekke ding via gprs naar buiten krijg

Repareren doe je zo.

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 21:58

evol

hello world

Op donderdag 11 april 2002 15:04 schreef Sine het volgende:
Weet iemand hoe ik met een laptop en gprs verbinding kan
opbouwen naar internet ?

Internetten met 9600 bps is geen enkel probleem

Maar hoe moet ik dat ding duidelijk maken dat ie het gprs netwerk moet gebruiken ?

De telefoon is een Ericsson T39m

En zowel met de serieele kabel als met een bluetooth kaartje is het geen enkel probleem internet op te komen

alleen kan ik ergens vinden hoe ik het gekke ding via gprs naar buiten krijg
Ondersteunt je provider (KPN, Vodafone, etc.) het wel? Nog niet allemaal ondersteunen ze GPRS volgens mij...

Move along people. Nothing to see here.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:34

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Van welk netwerk heb je een GPRS-abonnement? Bij de meeste netwerken moet je je PC *99# laten draaien als nummer, maar dan moet je nog wel de goede dingen invullen bij DNS, etc. Dan moet je GPRS-internet werken....
Hier werkt het iig perfect (met BEN)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 22:14
Op donderdag 11 april 2002 15:24 schreef B_O_S_S het volgende:
Van welk netwerk heb je een GPRS-abonnement? Bij de meeste netwerken moet je je PC *99# laten draaien als nummer, maar dan moet je nog wel de goede dingen invullen bij DNS, etc. Dan moet je GPRS-internet werken....
Hier werkt het iig perfect (met BEN)
Ik heb Mijn baas heeft een abonnement bij KPN

nu ben ik dus een enorme n00b als het gaat over gprs en gsm's op zich
ik gebruik zo'n ding enkel om te bellen :P

Nu begrijp ik niet helemaal of bij een GPRS-abonnement meteen KPN je ISP is.

Het naar buiten bellen heb ik tot nu toe gewoon met een oud wish accountje van me gedaan

dus maw moet ik voor GPRS een apparte ISP hebben of kan ik naar elke ISP op het normale telefoon net bellen

ik ging er vanuit dat ik naar ieder nr in het gewone net kon bellen (dus ook inbellen bij klanten van ons)

Repareren doe je zo.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:34

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Nee, je belt in op het GPRS netwerk van KPN zeg maar, en via dat netwerk gaat ook je internetverkeer. Je moet dus niet alsnog inbellen bij een ISP. Dat is KPN in jouw geval.

De instellingen vind je hier en dan even zoeken naar Installeren Internet Everywhere

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 22:39

Hero

Duck power!

Heb je überhaupt wel een GPRS abonnement, trouwens?? Want als je dat niet hebt, kun je ook niet via GPRS internetten. Je kunt het bij je T39 makkelijk zien met het schuifje aan de zijkant. Als je GPRS aan hebt staan wordt daar de status van GPRS vermeld.
Veel succes!!

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

Pagina: 1