Toon posts:

Netwerk met nog geen kabelmodem....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 brandende vragen:

Voor een opdracht moet ik een netwerkje aanleggen van 5 compu's. Later wil men hier ook internet op gaan gebruiken via Chello (aanvraag is onderweg). Kan ik nu alvast een switch nemen (bijv draytek vigor 2200E) om als knooppunt voor het netwerk te gebruiken (dus nog zonder Chello aansluiting!!) ?

Zo ja, zijn er ook draytek uitvoeringen waar ik meer dan 4 compu's opaan kan sluiten? Zo nee, kan ik dan een gewone hub aansluiten op een 4-ports draytek (gecrossed dacht ik) als uitbreiding op het aantal poorten?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Je kan de draytek gebruiken als switch, maar de types die ik ken hebben maar 4 poorten, dus zal je er een switch of hub bij moeten zetten.

zonder de kabel funtioneert de vigor ook wel, dan kan je alvast gebruik maken van de DHCP funtionaliteit en zo

kies er liever een die ook ISDN erbij heeft dan kan je altijd nog uitbellen als de kabel niets doet, die extra kosten zijn voor een bedrijf prima te doen.

succes

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan ook gewoon een 8 port switch kopen en een aparte router, zo kan je makkelijk uitbreiden. En echt extra moeite is het ook niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx. Ik heb even gezocht naar 8 port routers. Ik kwam de SMC barricade/barracuda(?) tegen. Heeft iemand hier ervaring mee?