Toon posts:

Domme Compile vraag... :P

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet effe van iemand uit de klas vragen hoe je een tekstdocument met nullen en enen kan compilen....

als je er een .exe van maakt werkt het niet :(

/me hij beweert een OS te hebben geschreven in nullen en enen

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

welke taal?
als je nullen-en-enen hebt geschreven dan zullen dit in feite bytes ipv bits zijn, dus zul je nog een conversie moeten maken; als je op 'bit' nivo zit en je hebt DAT met de hand getiept, DAN kun je er een .exe van maken.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Wat voor bestand mag dat dan wel zijn? nullen en enen :?
Als je daarmee bedoeld dat het al een binaire voorstelling is van een gecompiled programma hoef je 'm dus niet te compilen.
Als ie nog niet gecompiled is, zou ik niet weten in welke taal het dan geschreven is.

BTW: enen en nullen, zijn dat je bits, of zijn het tekens (Als je 1 en 0 ziet, zijn dat eigenlijk hele bytes : hex 30 en hex 31, dus eigenlijk is dan je binaire inf '00110000' en '00110001')

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Ja hoor... ff renamen na .exe en je kunt een OS starten zo vanuit windows :) het leven is zo makkelijk...

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Op donderdag 11 april 2002 14:32 schreef Markiedam het volgende:
hij beweert een OS te hebben geschreven in nullen en enen
Dan heeft die klasgenoot van je een serieus probleem (ik zou aan autisme denken) of hij neemt je in de maling...

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:46

The End

!Beginning

waarschijnlijk heeft ie een os (zo'n dier) getekent in nullen en enen....

edit:

misschien kan je het 'compileren' in paint :)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

1 April is allang voorbij hoor..

Waarschijnlijk heeft ie dan ook 2 hele lamme vingers en 2 doorgesleten knoppen op z'n keyboard >:)
edit:
ohwja was dit nog ff vergeten: Pijn in z'n buik van het lachen

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 14:39 schreef Dido het volgende:

[..]

Dan heeft die klasgenoot van je een serieus probleem (ik zou aan autisme denken) of hij neemt je in de maling...
Klopt ook wel hoor.... :P :P :P :P (He Marcel!!)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 14:41 schreef DenniZ-X het volgende:
1 April is allang voorbij hoor..

Waarschijnlijk heeft ie dan ook 2 hele lamme vingers en 2 doorgesleten knoppen op z'n keyboard >:)
edit:
ohwja was dit nog ff vergeten: Pijn in z'n buik van het lachen
Ik meen het serieus... hij heeft echt iets gemaakt in nullen en enen.... (te veel tijd over)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Hij zal wel iets hebben gemaakt in ASM (een virus ofzo :P) en het gecompiled en gerenamed naar .txt :P jah zo kan ik ook wel in 1 en 0 proggen :)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:05 schreef Markiedam het volgende:

[..]

Ik meen het serieus... hij heeft echt iets gemaakt in nullen en enen.... (te veel tijd over)
IETS, maar geen os jongen :D
Daar ben je, ik gok, erm, dat durf ik niet eens :D

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

Gerco

Professional Newbie

Even een serieuze noot... HOEVEEL nullen en enen?

Upload dat bestand eens ergens, als het IETS doet, wil ik het zien :) Al betwijfel ik ernstig dat het ook maar IETS doet als je het weet te compileren... (wat ik wel even kan doen, ben toch op mn werk, dus ik heb tijd zat voor iets volslagen nutteloos :P )

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

hij heeft misschien naar mercury rizsing liggen kijken. Fruits ..... nullen en enen... kweenie maar er zit vlgs mij nog een layer boven het systeem niveau assembler enzow...

oplossing Ik zou die klasgenoot mishandelen zo lang tot ie de matrix kan zien

"there is no spoon"

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Eh... als je nog steeds denkt dat-ie inderdaad een OS geschreven heeft (binair nog wel), vindt je het dan niet een beetje vreemd dat hij zelf niet zou weten hoe hij het binair op kan slaan en een .exe (of .com) extensie moet geven?
En inderdaad: hoe groot is die code?

• MisterData
Ga maar na : In windows zitten x miljoen regels code als dat allemaal in nulletjes en enen moet dan heb je al tig keer zoveel nullen en enen :0 Zit je wel aan een paar gig :)

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Op donderdag 11 april 2002 17:07 schreef MisterData het volgende:
Ga maar na : In windows zitten x miljoen regels code als dat allemaal in nulletjes en enen moet dan heb je al tig keer zoveel nullen en enen :0 Zit je wel aan een paar gig :)
Het hoeft natuurlijk geen Windows te zijn... je hebt aan een paar tientallen KB genoeg voor een simpel OS. (Maar dan nog: stel 64KB (kun je'm op je C64 runnen :) )= 65536 bytes = 524288 bits, je (tekst)bestand wordt dus een halve MByte! (Da's bijna 110 velletjes vol met 01010100010111110 zooi (80x60))

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Op donderdag 11 april 2002 14:32 schreef Markiedam het volgende:
Ik moet effe van iemand uit de klas vragen hoe je een tekstdocument met nullen en enen kan compilen....

als je er een .exe van maakt werkt het niet :(

* Alarmnummer hij beweert een OS te hebben geschreven in nullen en enen
Zeg maar tegen die vent dat hij een leugenaar is want dit is domme onzin.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ach, de knul is niet wijs...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

als hij idd zoveel verstand van machinetaal heeft dat in enen en nullen kan programmeren (wat hem tot uber-dude van dit millenium maakt) en hij heeft een txt'tje van nullen en enen, dan moet je per acht karakters een byte genereren en dat naar je bootsector wegschrijven...

Omdat dit zulke onzin is, zijn hier (heel erg zeer) waarschijnlijk GEEN tools voor verschenen. Dus laat hem dat maar lekker zelf doen, zou ik zeggen.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 15:05 schreef Markiedam het volgende:

[..]

geen OS iig... als hij niet eens weet hoe hij het om moet zetten naar een 'uitvoerbaar iets' zal hij ongetwijfeld liegen over het feit dat hij een compleet OS (of wat dan ook) heeft geschreven in 0-etjes en 1-tjes... daar zou je trouwens ook nog eens jaren over doen, dus lijkt me in zijn geval onmogelijk... gelul dus...

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik kan me voorstellen dat je een "werkend" iets kan schrijven in enen en nullen, maar:
Hoe weet hij dat het werkt, als hij niet weet hoe hij het moet compileren :?

daar mag hij even op sabbelen, en dan magtie zelf komen vertellen hoe de vork in de steel zit :Y)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• razor-x
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op donderdag 11 april 2002 17:32 schreef drm het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je een "werkend" iets kan schrijven in enen en nullen, maar:
Hoe weet hij dat het werkt, als hij niet weet hoe hij het moet compileren :?

daar mag hij even op sabbelen, en dan magtie zelf komen vertellen hoe de vork in de steel zit :Y)
:D dies goed iid :)

Verwijderd

Tja wat een grappige wous, zo ken ik er wel meer... En als ie het wel geschreven zou hebben zou ie niet meer op school zitten denk. :)

• MisterData
Op donderdag 11 april 2002 17:13 schreef Dido het volgende:

[..]

Het hoeft natuurlijk geen Windows te zijn... je hebt aan een paar tientallen KB genoeg voor een simpel OS. (Maar dan nog: stel 64KB (kun je'm op je C64 runnen :) )= 65536 bytes = 524288 bits, je (tekst)bestand wordt dus een halve MByte! (Da's bijna 110 velletjes vol met 01010100010111110 zooi (80x60))
Dan is ut nog wel groot :) Ga dat maar es tikken zonder je toetsenbord helemaal weg te laten slijten :7

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op donderdag 11 april 2002 18:49 schreef MisterData het volgende:

[..]

Dan is ut nog wel groot :) Ga dat maar es tikken zonder je toetsenbord helemaal weg te laten slijten :7
code:
1
2
3
4
for(a = 0; a < 110*80*60; a++)
{
  echo round(rand());
}

;)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 14:40 schreef The End het volgende:
waarschijnlijk heeft ie een os (zo'n dier) getekent in nullen en enen....
allemaal OSsen in 1en en 0en :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2621222835

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

ik vind het toch wel geniaal om zo'n lange topic te krijgen door te zeggen dat ie een OS heeft geschreven in 1-en en 0-en :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik vind het geniaal dat jij dit een lang topic vindt :)

Mother, will they like this song?

• razor-x
  • Laatst online: 05-06 07:37
Op donderdag 11 april 2002 19:01 schreef Timpie het volgende:

[..]
code:
1
2
3
4
for(a = 0; a < 110*80*60; a++)