Netwerk radio

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25
Omdat mijn buren gaan linken met mijn netwerk wil ik een interne netwerk radio maken.

En dan wil ik op de een of andere manier dat iedereen op mn linux server ken inloggen en daarop kan luisteren en miskien via een website nummers kan aanvragen (of op een andere manier).

Heeft iemand een goed idee

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 14:08
mp3's op de server zetten, dan apache, php en mysql draaien op de server.

alle nummers met albums en artiesten in de database zetten, en dan met behulp van php op het netwerk aanbieden, php kan dan een playlist naar buiten sturen, zodat de mp3's gestreamed kunnen worden en afgeluisterd met bijvoorbeeld winamp.

zo werkt het in ieder geval ongeveer op de mp3 server waarop ik kan inloggen :)

edit:

Kijk anders even bij sourceforge.net en zoek dan op mp3 en stream, zijn een hele stapel projectjes te vinden

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
Shoutcast :?

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25
ik heb dus een beetje lopen zoeken naar iets goeds... maar het ging niet echt lekker. Heeft een van jullie hier ervaring mee?? Kan iemand misschien zeggen van JA DIE IS GOED!!!

dat shoutcast werkt niet want dat werkt niet via webinterface.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

KICK

Interessant topic, jammer genoeg zonder antwoorden...

Een progje wat dit doet kan ook zeer handig zijn op LANs om alle aanwezige speakers optimaal te gebruiken :)

Dus, iemand die weet waar dit is te vinden?

Het gaat om een progje wat alleen via het netwerk werkt, en dus niet eerst via internet [shoutcast oid...]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

shoutcast werkt ook via lan hoor :?

[ Voor 5% gewijzigd door Jimbolino op 06-10-2003 19:37 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

* Scatman_II kucht }:O

Had uit de topics die ik vond opgemaakt dat shoutcast juist niet voor netwerk geschikt was...

[ Voor 68% gewijzigd door Scatman_II op 06-10-2003 19:47 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Moet je hier nou een oud topic voor omhoog kicken? :{ Kijk naar de antwoorden die reeds gegeven zijn, en vooral Shoutcast.

Als je echt niets kunt vinden kun je met een degelijke topicstart een topic in Software Algemeen starten. Vermeldt hier dan wel in welke software je al hebt geprobeerd en waarom deze niet aan je eisen voldeden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.