Al mijn OS'en overzetten op nieuwe HD... hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik krijg morgen een nieuwe harrdisk en nou vraag ik me af of het mogelijk is om mijn volledige bestandsstructuren van mijn oude (10 gig) naar mijn nieuwe (20gig) HD te zetten.

Ik heb twee partities. Mijn c is 8 gig fat32 en daar staat Me op. Mijn d is 2 gig ntfs en er staat 2000 op.

Ik hoop dat iemand een goed antwoord weet, want dat bespaart me veel tijd.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 18:24

Bergie

Lekker belangrijk...

Misschien werkt Norton Ghost maar ik weet het niet zeker of die met meerdere partities en bestandssystemen overweg kan.

Yamaha MT-09

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

met ghost 6.0 is dit mogelijk, enige probleem kan je ntfs partitie geven, maar zolang dit niet je boot partitie is ( of de eerste partitie op je schijf) mag dit geen probleem geven. Maak een Image van je disk (niet van je partitie) en zet dit op cd en dan weer terug vanaf cd of maak een diskcopy (met ghost) ik geloof dat dit clone disk heet in ghost.

suc6

I play my enemies like a game of chess...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Wat zeker ook het proberen waard is, is met Ghost een diskcopy. Gewoon de nieuwe harde schijf in het systeem hangen. Boetvlop, ghost en diskcopy 1-op-1. Schaadt het niet, dan baat het niet :? Ik bedoel, als het niet werkt, dan heb je iig geen schade aan de originele data gedaan, dus kun je een ander advies volgen. ;)

!! Natuurlijk wel met Ghost VAN de 'oude' schijf NAAR de nieuwe schijf doen, want anders ... :(

En wel na afloop, de nieuwe schijf als master instellen, want anders gaat het natuurlijk niet werken! *)

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb eergister een nieuwe Harddisk ontvangen,een IBM 30 GiG 7200tpm.Ik dacht ik doe ook met Ghost Disk to Disk copy.Eeerst geprobeerd om een partitie met win98se over te zetten dat lukte prima,en wekte nog ook!! Toen alles weer geformateerd en disk to disk copy gedaan met Ghost.Nou vergeet het maar allemaal problemen krijg je ervan.Het werkt voor geen meter.Ik zou alles lekker opnieuw erop gaan zetten.Dan is alles weer lekker snel.Ghost is leuk om een Partitie Image mee te maken maar dan houdt het echt op.bij mij tenminste.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 21:28
Heb vaak genoeg hele disks gecopied met Ghost, en het werkt goed. Maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen. Daar doe je nix aan. PC's zijn nou eenmaal niet hetzelfde.

Verwijderd

Als reaktie op het gebruiken van ghost met ibm harddisks,ik had hetzelfde probleem, keek later op de site van norton en wat bleek: norton ghost kan niet gebruikt worden met ibm dtta schijven.Het probleem ligt dus aan norton ghost.Nu vraag ik mij wel af welke andere programma,s te gebruiken zijn om hele harddisks te kopieren,iemand een idee.Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Als reactie op meerdere..
Ik moet voor mijn werk nogal eens een image maken van het een of ander. Overzetten vanNTFS of niet s tot op heden nog geen probleem voor mij geweest. Het enige waar ik norton op heb kunnen betrappen is dat het met NTFS een schijf boven de 8 GIG erg vervelend vind en dan moet je veel kloten om het weer goed te krijgen.

Als aanrader mag je misschien eens spelen met Image cast. [url="http://www.imagecast.com"> <a href="http://www.imagecast.com"]www.imagecast.com[/url] </a> geeft je de mogelijkheid tot het downloaden van een trailversie. Als je slim bent dan kijk je gewoon even op <a href="http://www.bsa.nl">www.bsa.nl</a> voor een serial maker.

Met dit programma kan in een soort explorer vorm ook images maken zoals je het bij Ghost gewend bent. Ietsje moeilijker OF misschien wel makkelijker dat is maar net wat je gewend bent....

Ok succes

Wim

Verwijderd

Een keer op SUBMIT drukken Wim ... hmmmm

Verwijderd

Sawwy
Pagina: 1