Euuuhhh... jongens... zullen we de magneten maar even buiten wegen laten?
Eventjes, ALS je de data van zo'n schrijf wegkrijgt, betekent dat je zodanige optater hebt gegeven aan de schrijf, dat hij waarschijnlijk nooit meer goed bruikbaar is... dat wil zeggen dat hij binnen de kortste keren weer fragmenteerd.
Het probleem ligt hem in het woord weekijzer. Dat is een HD niet... maar met een sterke magneet krijgt het wel die trekjes... de omhulsel wordt, weliswaar licht, magnetisch, en zal, heb ik zo het vermoeden, dat een ZEER lange tijd blijven... je krijgt dus last van spontane dataverlies, en nog meer van die keuren.
Okay, de data IS van de HD, dat moet ik ZONDER MEER toegeven... maar dan lijkt me een schoevendraaien en een leuke oven een VEEL snellere methode, en nog leuker ook... en dan ben je 100% zeker dat de data onherstelbaar is...
Dus laten we maar ophouden over die magneet, want ik neem aan dat hij zijn HD nog wil gebruiken... enne, als je het niet wil geloven dat het zoveel impact heeft, neem het dan maar van mij aan... kan het weten

Al eens geprobeerd... prachtig, dat je schroefjes op de HD blijven zitten! WERKELIJK WAAR! Je hangt hem in je kast, zonder schoefies, en hij blijft zitten! Maar ja... useful?
Gebruik maar lekker de ABC manier, die is, voor een huis, tuin en keuken gebruiker het wijste...
Btw, nog even: /dev/random is niet geadviseerd om te gebruiken... een computer random is alles behalve random... en aangezien de eerste paar punten van de random zijn af te lezen door de begin sectoren, is de random zo te achterhalen... en is die dus te composeren... ALS iemand het wil... zucht, magnetisme is rot spul... het is nooit in 1x weg... residue, achter-residu, zij-residu, influence, schrijfafbuiging (ja, zelf dat nog, blabla-woefwoef)... kut spel

Neem het van mij aan
Anyway, succes met je 40 HD's... zal je HARD nodig hebben heb ik het vermoeden
edit:
Btw... nog 1 nadeel van magnetisme: er zit ook nog ROM op die HD's... dat neem je gezellig mee... de koppen buigen af naar het magnetisme toe... zijn dus niet meer precies, en waarschijnlijk... neem je nog wel meer chipjes mee

Je moet wel HEEL goed weten wat je doet, als je dat doet (een rondmagneet zal wel de truuk doen btw... maar ja... die dingen kosten rond de 20.000 euro

)
(en JA, het is dus wel MOGELIJK alleen niet voor ONS, normaal volk

En dus NIET met normale magneten (aquariummagneten, pfff

))
[Edit2]
Oeh! Ben er nog eentje vergeten! Het tijdelijke geheugen op de HD is dan ook dagdag

Die kan er ook niet tegen.... lullig nou he

Met ouwe HD's heb je DAAR geen last van... vanaf 2 GB is dat pas een probleem

Voor de correcte info

[/Edit2]