Toon posts:

PC boot regelmatig niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
25% van de keren dat ik mijn PC aan zet geeft de BIOS een melding dat hij niet kan booten en dat ik in de setup moet kijken. Daar aangekomen zie ik een aantal voltages in het rood staan, ze zijn te laag (+5 volt en VCORE zijn te laag).
Ik heb de computer (ZONDER harddisk) naar de winkel gebracht en daar konden ze het probleem niet vinden of reproduceren. Het verschil is dus dat ze hem daar zonder harddisk en op een geaarde aansluiting hebben gehad. Heeft iemand hier een idee?

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 14:07 schreef Kurzweil het volgende:
25% van de keren dat ik mijn PC aan zet geeft de BIOS een melding dat hij niet kan booten en dat ik in de setup moet kijken. Daar aangekomen zie ik een aantal voltages in het rood staan, ze zijn te laag (+5 volt en VCORE zijn te laag).
Ik heb de computer (ZONDER harddisk) naar de winkel gebracht en daar konden ze het probleem niet vinden of reproduceren. Het verschil is dus dat ze hem daar zonder harddisk en op een geaarde aansluiting hebben gehad. Heeft iemand hier een idee?

Bij voorbaat dank
die bios misschien ff resetten? heeft dat geen zin? Of ff proberen opgeaarde en niet geaarde aansluiting kijken wat verschil is he?

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Bios resetten en anders nieuwste versie bios even flashen. Aangezien je die pc niet geboot krijgt, misschien hot flash? In andere pc na booten BiosROM omwisselen en flashen?