Toon posts:

Proggie om mijn fsb traploos op te schroeven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er geen proggie aka hack, bestaat waar ik de frontsidebus van m'n bx6 met kleine stapjes op kan voeren, dat vond ik wel mooi van die be6-2.

Verwijderd

www.h-oda.com heeft een proggie dat softfsb noemt. Ik weet niet vanbuiten of jouw plankie erbij staat, maar ik veronderstel van wel... Have fun.

Verwijderd

Topicstarter
Hee super! NCP-Viper

ik ga gelijk effe kijken bedankt!! 8)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Je blijft hoe dan ook vastzitten aan wat je moederbord kan. Op je moederbord zit namelijk een chip die het kloksignaal genereert. Of liever, er wordt een basis signaal gegenereerd dat dient als synchonisatie voor de rest.

De specificaties van die chip bepalen welke FSB snelheden je aankan. SoftFSB van H. Oda (zie www.h-oda.com ) stuurt alleen maar via software die chip aan, maar kan je niet meer FSB settings geven dan je al zou hebben.

Ik heb er trouwens nog wel een extra setting bij, want het blijkt dat de klokgenerator op mijn Asus P2B ook nog 50 MHz aankan... Extreem onderklokken dus... Zinloos :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Onderseund alleen de FSB settings die al op je mobo zitten volgens mij. Ik wou graag met een BH-6 bordje ergens tussen de 83 en 100 FSB proberen, ging mooi niet door.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ja zwaar deprimerend, ik zit met mijn Asus P3B-F nu op 140MHz FSB (980MHz), eerstvolgende stap daarna is 150MHz FSB en daar loopt ie niet stabiel meer op, khad hem toch liever mooi op 1 GHz afgerond gezien.
Ach ja.....life's a bitch :(

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Ughhh!!

Shit man da's jammer.......
Pagina: 1