Toon posts:

[ASP.NET] pop-up in datagrid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iki ben er wederom in geslaagd om een interessante vraag voor u allen te ontwikkelen:
De bedoeling is om een kolom van een datagrid te krijgen, waarbij je, als je op een entry uit die kolom klikt, een pop-up te zien krijgt met enkele extra details over de bijbehorende rij. Dit is de code voor de desbetreffende kolom.

<asp:HyperlinkColumn DataNavigateUrlField="Position" DataNavigateUrlFormatString="javascript:window.open('detail.aspx?rat={0}',null,'width=192,height=50');" HeaderText="Details" DataTextField="Detail" Target="_new" />

Bovenstaande code zorgt ervoor dat er idd. een pop-up te voorschijn komt.Het probleem is, dat er daarvoor een nieuw window met de (body)tekst [OBJECT] en 't bovenstaande Javascript in de adresbalk, geopend wordt, van waaruit dan pas de pop-up wordt aangeroepen.
Als je bv. Target=_self kiest, dan gebeurt 't hierboven beschrevene in het main window met de datagrid,waarna je datagrid dus vervangen is door de tekst [object].Hoe zorg ik ervoor dat (dat window met) de tekst [object] niet verschijnt?

Verwijderd

Als ik je vraag goed begrijp, krijg je dus 2 pop-ups ipv 1 :?

Als je nou eens de eerste (die het goede window opent) meteen weer sluit? Of als je zorgt dat detail.aspx zelf géén nieuw window opent?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 18:56 schreef KoenM het volgende:
Als ik je vraag goed begrijp, krijg je dus 2 pop-ups ipv 1 :?

Als je nou eens de eerste (die het goede window opent) meteen weer sluit? Of als je zorgt dat detail.aspx zelf géén nieuw window opent?
Dat window sluiten gaat niet, want wat er gebeurt is eigenlijk het volgende:
Het programma opent een window (wanneer Target=_new), en kopieert deze code in de adresbalk:
javascript:window.open('detail.aspx?rat={0}',null,'width=192,height=50'). Verder is dit window helemaal leeg op de tekst [OBJECT] na.
Vervolgens, "drukt het programma op enter" en dan opent hij pas details.aspx in weer een nieuw window.
Als je target=_self zou gebruiken, dan opent hij wel de details.aspx pop-up, alleen is dan de pagina van waaruit je hem opent 'verdwenen' en vervangen door witte pagina met de tekst [OBJECT].
Ik heb ook al geprobeerd window.navigate te gebruiken, alleen dan is er natuurlijk geen sprake meer van een pop-up

:'(

Verwijderd

En als je target weg laat?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 12 april 2002 11:53 schreef Zef het volgende:
En als je target weg laat?
Dan verschijnt de pop-up inderdaad, alleen is de datagrid in 't main window dan vervangen door die irritante witte achtergrond met als enige tekst: [object]