Toon posts:

[javascript] onchange won't work?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb 2 comboboxen, 1 daarvan (subbranche) moet geupdate worden als de andere combobox (Branche) geselecteerd wordt.

nu wou ik dat doen met een onChange, en heb daar de volgende code voor gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<select name="branche" onchange="submit()">
<option value="">&lt;----- kies -----&gt;</option>
   <%
   While (NOT branche.EOF)
%>
   <option value="<%=(Branche.Fields.Item("Branche").Value) %>"><%=(branche.Fields.Item("branche").Value)%></option>
<%
   branche.MoveNext()
   Wend

nu doe hij het niet, en geeft hij de foutmelding: (in de brouwser: De eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object.

Kan iemand me vertellen wat er mis is, en wat eraan gedaan kan worden.

bedankt

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 11 april 2002 13:49 schreef PindaBit het volgende:
code:
1
<select name="branche" onchange="submit()">

..
Kan iemand me vertellen wat er mis is, en wat eraan gedaan kan worden.
onchange="this.form.submit()" lijkt me beter te werken, immers, een select zelf kan zich idd niet submitten.

verder neem ik aan dat die select wel afgesloten is (niet in je copypasted code nl.)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, dit moest er nog achter aan komen:

If (branche.CursorType > 0) Then
branche.MoveFirst
Else
branche.Requery
End If
%>
</select>

maar zelfs na dit lukt het ook niet? misschien nog meer surgesties?

• Blue-eagle
  • Niet online
Misschien zit je voor die laatste vraag in het verkeerde forum (hint!) :)

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik zal het in die andere forum proberen.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 11 april 2002 14:07 schreef Blue-eagle het volgende:
Misschien zit je voor die laatste vraag in het verkeerde forum (hint!) :)
nee hoor, client-side javascript hoort toch echt in /13,

je kunt om te checken of het form-object bestaat in de onchange zetten:
code:
1
2
<select name="blaat" onchange="alert(this.form.action)">
</select>

daaruit zou de pagina waarnaar je het form laat submitten moeten komen.

als zelfs dat niet lukt moet je kijken of werken in netscape 3x wel de juiste keuze is ;)
vanaf de version4 browsers wordt het onchange event alswel de form.submit() ondersteund ...

edit: PindaBit, je kunt beter niet te snel een nieuw topic in een ander forum starten, dat wordt al snel als 'dubbelposten' gezien (blue-eagle's replie was dan ook nogal een misslag, zeker voor iemand die hier al langer rondloopt)
mocht je het vermoeden hebben een vraag in het verkeerde forum gesteld te hebben, kun je altijd een 'move' aanvragen in [forum=26]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
<select name="blaat" onchange="alert(this.form.action)">
</select>
nou dit doet het wel, maar waarom die de submit nou niet oppakt??.. echt een raadsel... het moet zo iets simpels zijn??!!

enuhh... zal het niet eer in 2 forums posten.

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 14:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee hoor, client-side javascript hoort toch echt in /13,
[...]
Ik dacht dat ik serverside ASP zag staan :{ ;)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 11 april 2002 15:01 schreef PindaBit het volgende:

[..]

nou dit doet het wel, maar waarom die de submit nou niet oppakt??.. echt een raadsel... het moet zo iets simpels zijn??!!
als this.form.action bestaat zou hij ook de submit()-method moeten ondersteunen (zie msdn, this method applies to FORM)
kijk nog eens goed op mogelijke spelfouten (subnit() ofzo) en anders kun je misschien een linkje naar de code posten.

eventueel zou document.forms[0].submit() of document.forms['naamvanjeform'].submit() ook moeten werken, maar dat verklaard niet waarom this.form.submit() hier fout gaat (ik vermoed sterk fouten in de html-code)

blue-eagle, natuurlijk, ik zie ook ASP-code, maar ook als je javascript door een parser laat genereren blijft een onchange clientside (zeker tot http2.0 :) )

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, het is gelukt.

Wat nou het geval was dat ik ook een knop in me form had zitten, met de naam submit.

op de een of andere manier werkte dit niet., maar na het renamen van de knop deed hij het wel.

i.i.g. bedankt voor de hulp.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Pagina: 1