kde3 debian files

Pagina: 1
Acties:

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 23:31
Jow,
ik draai nu tijdje debian en wilde nu eigenlijk ook maar eens kde3 gaan uitproberen. Zoals vele debian gebruikers al gemerkt hebben zijn er nog geen officiele kde3 deb files uit. Nu kan ik kde wel zelf gaan compilen, maar wilde eigenlijk mijn package management niet verneuken. Nu is er een mogelijkheid om zelf me .deb files te compilen maar hier heb ik 0.0 ervaring mee en heb ook geen flauw idee hoe dat moet.
Mijn vraag is dus: heeft iemand kant en klare kde3 .deb files voor me?
Zoniet graag wat extra nfo over het maken van kde3 .deb files

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kijk eens naar de packages die banaan-X heeft gemaakt, misschien dat je die kunt installeren. Zie de search voor die dingen, er staat een link in een van de andere KDE3-topics. Succes niet gegarandeerd >:)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• viper
daar heb ik dus na gekeken. maar die link van banaan-x werkt dus niet. Ik kom er in ieder geval niet op.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dan vrees ik dat je even moet wachten tot hij dit topic leest. Overigens is het ook best mogelijk om KDE3 te installeren zonder je package management overhoop te gooien, bijvoorbeeld door in /usr/local te installeren. Dat is een directory die niet door het package management beheerd wordt en waar je dus dit soort dingen in zou kunnen plaatsen. Ik heb het hier zelf gedaan (in /usr/src, die is ook vrij veilig) en mijn KDE3 draait prima...

* odysseus moet wel weer even wennen...had ik net een lange reply ergens getypt, druk ik linksboven in het venster omdat dat bij twm minimaliseren is...helaas zit daar bij mijn KDE nu zo'n handig kruisje...:7.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ze zijn er mee bezig bij Debian, hou iig deze thread in de gaten. ;)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• viper
k tnx. kwam weer op de server.. Nu nog ff kijken hoe ik die .deb geinstalleerd krijg.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 22:51 schreef viper het volgende:
k tnx. kwam weer op de server.. Nu nog ff kijken hoe ik die .deb geinstalleerd krijg.
met dpkg -i :)
Pagina: 1