• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 15:53

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb tot vandeweek een Nokia 8310 gehad (is nu dood, don't ask...) en ik wil een nieuw toestel. Ik wil wederom een klein en licht toestelletje hebben, gimmicks boeien me niet zo heel veel (spelletjes doe ik nooit)

Ik twijfel nu tussen de Nokia 6510, de Motorola V66 en de Samsung a300. Ik was benieuwd wat jullie zouden doen in dit geval. "Openklaptelefoons" hebben lichtelijk mijn voorkeur, aangezien dat makkelijker in de hand ligt met bellen terwijl hij klein blijft in je broekzak.

Hoe zijn de ervaringen met deze toestellen? Ik heb al een beetje gezocht en over de a300 wordt over het algemeen gezegd dat hij een beetje buggy is en dat er wat schoonheidsfoutjes inzitten (geen spelletjes, geen trillen bij sms enz.). De Nokia's staan erom bekend dat ze buggy zijn.

Hoe zijn de klapmechanismes van deze telefoons? En ook wel een belangrijke vraag voor mij: Hoe goed zijn ze in het gebruik icm een handsfreekit? Ik heb een universele van HaMa met een los kabeltje dat je in je telefoon klikt, dus niet zoeen met een klemmetje op de luidspreker ofzo.

alvast bedankt voor eventuele reacties

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:43
de 6510 is iets sjieker dan de 8310
voor de rest ongeveer zelfde functies
aangezien je de 8310 heb t gehad weet je of je dit fijn vind
en de headset van de 8310 kun je zo op de 6510 gebruiken

telefoontjes met klepjes hebben nooit mijn voorkeur gehad

Tijd van werken, tijd van rusten

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb de V66, bevalt erg goed... Staat meer over in de search...

Denk overigens wel dat ik de A300 boven de mijne zou kiezen, beide voelen best fijn aan. Alleen de A300 heeft wat groter scherm als ik 't goed heb, voelt ook wat steviger aan. Klepjes zijn wel erg fijn, geen last van windgeruis tijdens het bellen.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 13:57 schreef Timmey het volgende:
Ik heb de V66, bevalt erg goed... Staat meer over in de search...

Denk overigens wel dat ik de A300 boven de mijne zou kiezen, beide voelen best fijn aan. Alleen de A300 heeft wat groter scherm als ik 't goed heb, voelt ook wat steviger aan. Klepjes zijn wel erg fijn, geen last van windgeruis tijdens het bellen.
Maar waarom heb je dan de v66 gekocht? uiterlijk of functies ofzo?

Of was de a300 nog niet uit misschien?

• Hero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:45

Hero

Duck power!

Gezien het lijstje van je vind ik de Ericsson T39m (met klepje) en de Ericsson T68i (kleurenscherm, geen klepje) ook wel opties. Hebben zelf nog meer functies (oa Bluetooth).
Zelf heb ik de T39m en ik vind het een heel fijn telefoontje. Het klepje is ook goed, voelt wel degelijk aan. Iets dat evt een nadeel kan zijn, is het niet zo grote scherm. Maar er passen toch wel 5 regels tekst op.
Veel succes met het bepalen van je keuze!

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb zeker ook aan de Ericssons gedacht. Alleen is de t68(i) weer een stuk groter (en duurder) en vind ik van de t39m het klepje zo fragiel.

Ik ga zo even langs de telecomzaak om me goed te laten informeren en dan zal ik de verschillende telefoons ook even in de hand houden. Getalletjes over afmetingen zeggen ook niet alles...

Verwijderd

Als je moest kiezen tussen 6510 en A300 zou ik voor de eerste gaan. A300 heb ik voor mijn huidige telefoon (6510) gehad en deze bevalt echt 10x beter :)

V66 heb ik geen ervaring mee, maar:

Nokia 6510
Samsung A300
Motorola V66

:)

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 14:01 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Maar waarom heb je dan de v66 gekocht? uiterlijk of functies ofzo?

Of was de a300 nog niet uit misschien?
Ik kon 'm voor weinig krijgen :)

Maar de v66 bevalt erg goed hoor, lekker menu'tje, klein en compact. Ik heb de telefoon nu een paar maanden en alleen maar lof, prima dingetje!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ben net even langs een aantal telecomzaken geweest en heb voor mezelf het volgende geconcludeerd:

V66: voelt vreselijk goedkoop aan, valt voor mij af eigenlijk
6510: leuk telefoontje, lekker zakelijk maar mist iets.. hij is TE gewoon eigenlijk.
a300: vreselijk mooi! hij klapt ver open en de toetsen voelen heel goed aan. Beeldscherm is ook lekker groot. Hij loopt echter wat achter in de techniek.
t68:: mooi, klein, kleur, maar duur

Ik denk dat ik voor de Nokia 6510 ga. De a300 wint het op smaak, maar ik wil niet teveel achteruit gaan. Ook heb ik er iets te veel negatieve verhalen over gehoord.

Bovendien mag ik een nieuwe uitzoeken met als prijs maximaal de nieuwwaarde van een 8310 (moeder heeft de telefoon gesloopt...) dus het is eigenlijk zonde om dan een telefoon te kopen van €324 als ik €440 te besteden heb.

Bovendien past hij gewoon in de carkit (zelfde aansluiting) en heb ik nog een handsfreeset/koptelefoon liggen die bij de 8310 zat zodat ik er radio mee kan luisteren ed.

• Xandrios
  • Laatst online: 11:57
Op donderdag 11 april 2002 17:47 schreef Razorfist het volgende:

6510: leuk telefoontje, lekker zakelijk maar mist iets.. hij is TE gewoon eigenlijk.
[
'k vind hem ERRUG :9 :9 om eerlijk te zijn :D

wordt m'n volgende telefoon ben ik bang ;)

• jwbagger
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

advies: neem een waterdichte :X

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 19:21 schreef jwbagger het volgende:
advies: neem een waterdichte :X
ach.. liever een mooie niet-waterdichte dan een stuitermaardoorkoelkast ;)

• jwbagger
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

maar de mijne overleeft een wasmachinebeurt waarschijnlijk wél tenminste >:)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Update

Ik heb zojuist de t68 gekocht. Het is de grijze geworden (gouden is zo kitch) en tot nu toe bevalt hij prima! Het menu is helemaal niet traag, ook al is dat de meest gehoorde klacht volgens mij.

Hij is vooral :9~ :9~ :9~

Verwijderd

ik ga denk die nec i-mode telefoon halen ik weet niet wat jullie daar van vinden??
Pagina: 1