Welke hd kan in deze oude pc?

Pagina: 1
Acties:

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-03 17:06

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Ik heb een oude pentium 233 van de vobis er zit een merkloos moederbord type PA-2010+ in. Er zit een vrij kleine 3 gig hd in en ik wil dus graag een ander erbij. Ik heb in de pricewatch gekeken naar schijven van rond de 15 gb en die vond ik wel te betalen, zullen die in mijn computer werken of is hij daar te oud voor en moet ik een tweedehands harde schijf hebben?

#StopBurningStuff

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alles kan erin, HD's zijn al tientallen jaren hetzelde, qua aansluiting e.d.

zorg wel voor een bios update en voor tenminste win98se en alles doet het

als je geen bios update kan krijgen, deel je hd dan in op een pc die wel grote schijven aankan en zet em dan terug, bios heeft dan moeite, maar windows doet et gewoon

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op donderdag 11 april 2002 13:24 schreef Cookiemonstar het volgende:
Ik heb een oude pentium 233 van de vobis er zit een merkloos moederbord type PA-2010+ in. Er zit een vrij kleine 3 gig hd in en ik wil dus graag een ander erbij. Ik heb in de pricewatch gekeken naar schijven van rond de 15 gb en die vond ik wel te betalen, zullen die in mijn computer werken of is hij daar te oud voor en moet ik een tweedehands harde schijf hebben?
Dit is geen merkloos moederbord. Dit mobo is van FIC. Bios updates zijn te vinden op de website van FIC. Dat is een grote oem leverancier.

• Leon_The_Pro
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08-2023
Toen ik in m'n huidige Pentium2-350 een nieuwe harddisk schroefde merkte ik echt ontzettend veel verschil in snelheid. Eerst had ik een WD 4,3Gb uit '98 en die geniet nu van z'n ouwe dag terwijl ik nu een 40 Gb gebruik.

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

Verwijderd

Voor meer info en/of een biosupdate voor je mobo:
http://www.fica.com

• _WgV_
  • Laatst online: 30-03 17:06

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
thnx voor de reacties so far

#StopBurningStuff

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik denk dat tot de 32GB op jouw systeem sowieso geen probleem is.. En mocht er toch een probleem zijn, en er is geen bios-update voorhande: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2
Op donderdag 11 april 2002 13:28 schreef floduR het volgende:
alles kan erin, HD's zijn al tientallen jaren hetzelde, qua aansluiting e.d.
Beetje offtopic, maar da's ook niet helemaal waar natuurlijk.. Kijk bijv. nu maar eens naar de ATA133 drives.. Ze hebben inderdaad wel een 40 pins connector, maar je hebt toch echt een nieuwe controller nodig om meer dan 128GB aan te kunnen spreken..
En kijk eens naar de wijzigingen op scsi-gebied.. (van SCSI1 naar UW-SCSI-3 of fiberchannel). En de standaarden van misschien 10-15 jaar geleden bestaan eigenlijk ook allang niet meer.. (MFM, RLL, en bijv. ESDI).
Dus echte compatibiliteit is er niet :)

• spacy
  • Laatst online: 13-04 16:04

spacy

+++

mijn p2 350 met packardbell moederbord, herkende ook de 40G ata133 7200rpm van maxtor niet,
zo'n tx2 pci kaartje was de oplossing.

nee ik heb geen nieuwe updates kunnen vinden voor me bios. :(

Verwijderd

Nee een pII 233 moet met gemak een grote harde schijf aankunnen. Als je niet van plan bent om een aparte controler te kopen moet je bv geen ata100 kopen, want die kan je IDE poort toch niet aan en zal de snelheid terugzakken naar 33. Hij doet het dan wel, maar op een veel lagere transfer snelheid.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op donderdag 11 april 2002 16:36 schreef polydipsia het volgende:
Hij doet het dan wel, maar op een veel lagere transfer snelheid.
Valt op zich ook wel mee.. UDMA33 kan theoretisch tot de 33MB /s leveren.. De nieuwe hdd's zijn wel iets sneller, maar niet veel.. Alleen de bursts kunnen wat hoger uitvallen..

Overigens denk ik dat het nog vrij lastig is om nieuwe hdd's te vinden die geen UDMA100 of sneller zijn!
Pagina: 1