NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
en een 800@1000, viel blok van de waterblok af
En een voodoo 3 2000 agp, omdat daar water oplekte en toen de geest gaf binnen een paar uur. Dat is allemaal tussen augusts 2001 en januari 2002 gebeurt
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
vraagje: toen je blok eraf donderde,Op donderdag 11 april 2002 13:32 schreef Cloontje het volgende:
2 AMD durons700@1200 kon me waterkoeling niet aan
En een voodoo 3 2000 agp, omdat daar water oplekte en toen de geest gaf binnen een paar uur. Dat is allemaal tussen augusts 2001 en januari 2002 gebeurt
brandde dus je duron door, was toen meteen ook je mobo vergald?
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
neeOp donderdag 11 april 2002 13:35 schreef schizofreen het volgende:
[..]
vraagje: toen je blok eraf donderde,
brandde dus je duron door, was toen meteen ook je mobo vergald?
Bedoel je dit topic, of het waterballetOp donderdag 11 april 2002 13:38 schreef Crash-Override het volgende:
ehmz.... [topic=399492/1/25]
Want dit is toch wel heel anders van opzet.
Er is in dit topic geen belang bij verkeerd aan gesloten hd's, of een uit de hand gelopen voltage mod, maar ik bedoel dit topic enkel voor het overklokken, dus meer specifieker, en informatief, begrijp je?
[quote]Dag mensen. Op het overclocking en casemodding gedeelte, kun je normaal alleen de successen zien. Het leek me daarom wel leuk om ook een topic over de mislukkingen van zowel het overclocken als het casemodden ook een keer ergens te posten. Om te laten zien dat er niet alleen voordelen aan overclocken zitten. Graag met foto's:). [quote]
NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com
ben niet een van de slimste he...
mjah, ik heb nog nix gesloopt met overclocken aangezien ik nog nix heb overgeklocked
unlocken ging beetje verkeerd
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
fsb op 152 (systeem draaide wel stabiel btw)
voltage was 1.950
kwam uit aug 2001 (dacht ik)
Was wel een beetje dom maarja, ik had hem over
je waterkoeling niet aan?Op donderdag 11 april 2002 13:32 schreef Cloontje het volgende:
2 AMD durons700@1200 kon me waterkoeling niet aan
Dan heb je iets gruwelijk verkeerd gedaan, want aan de koeling ligt het dan nie.
En als er water lekt op je voodoo kaartje moet dat geen probleem zijn. Water geleid namelijk niet. En hoe krijg je het voor elkaar om het te laten lekken???
Naja, dit is pure lompheid om eerlijk te zijn
Hoort er toch ook bijOp donderdag 11 april 2002 15:52 schreef epsilon het volgende:
Ik denk dat jij zelf de beste bent en nog nooit fouten hebt gemaakt!!! NOFI..Op donderdag 11 april 2002 15:52 schreef epsilon het volgende:
[..]
je waterkoeling niet aan?
Dan heb je iets gruwelijk verkeerd gedaan, want aan de koeling ligt het dan nie.
En als er water lekt op je voodoo kaartje moet dat geen probleem zijn. Water geleid namelijk niet. En hoe krijg je het voor elkaar om het te laten lekken???
Maargoed 1 ding nog water geleid wel
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
nee wedde van nie?Op donderdag 11 april 2002 16:03 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Ik denk dat jij zelf de beste bent en nog nooit fouten hebt gemaakt!!! NOFI..
Maargoed 1 ding nog water geleid wel
gedestileerd water (PUUR!! water
enne, ik heb heus welles wa fout gedaan hoor. Kloten met fans en dan kortsluiting maken tussen die draden. HD verneukt. Die hd in sig is nu RIP, draai tijdelijk op een 20gb seagate vliegmachine
1x TB1000 omdat ik de ventilatordraadjes gewoon in de molex had gestopt met wat plakband eromheen.. was dus losgegaan.
dat was het
edit: bij de 1e t-bird ging de voeding er ook aan de rest heeft het wel allemaal overleeft
waarom? het water loopt langs metaal van o.a. het koelblok dus lost er wat van op en dus heb je ionen... en dus geleidt het daarna
anyway, hoe kan het dat ze bij tom's hardware een p4 op 3.0GHz klokken met waterkoeling en jij (Cloontje) geen duron op 1GHz ("maar" +200MHz) kan laten lopen?
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
Verwijderd
ej... dit komt toch niet door overklokken? dit soort post dus in die andere topic...Op donderdag 11 april 2002 16:57 schreef Kick het volgende:
Diskettespeler gemolt. Zag ineens allemaal vonkjes. En ik heb pas mijn beeldscherm zilver gespoten, hij deed het een tijdje goed maar opeens viel hij uit (zal wel door een verkeerd aangeslote draadje komen
de kans dat het water puur is is idd 0,0Op donderdag 11 april 2002 16:37 schreef Termy het volgende:
hoe groot is de kans denk je dat hij er "puur" water in had? 0,00000000000%
waarom? het water loopt langs metaal van o.a. het koelblok dus lost er wat van op en dus heb je ionen... en dus geleidt het daarna
anyway, hoe kan het dat ze bij tom's hardware een p4 op 3.0GHz klokken met waterkoeling en jij (Cloontje) geen duron op 1GHz ("maar" +200MHz) kan laten lopen?
maar water uit de kraan (op plaatsten met minder hard water) heeft al een lage geleiding. Het is echter NET genoeg om kortsluiting op laagspanning te veroorzaken. Maar als je gedestileerd water gebruikt is de geleiding niet genoeg. Tuurlijk zitten er wat ionen in, en tuurlijk geleid het wel een beetje. Maar lang niet genoeg voor kortsluiting.
Gedestileerd water geleid dus wel, maar niet GENOEG om gevaarlijk te zijn. Bij een lek met gedestileerd water (liefst met nog water waterwetter erin) is er dus amper gevaar voor kortsluiting.
Verwijderd
maar gelukkig zijn ze daar bij powerline niet slim en kreeg ik gewoon een Asus P3V4X mee
Verwijderd
Redelijke overclock, werd een paar keer te warm.
Foutje, hangt nu aan de muur...
Quakkie
Dat kwam omdat ik iets teveel koelpasta eraan had gedaan. Nu heb ik een Duron650 geleend die ik binnenkort ga opfokken
Ik heb ook wel eens gehad dat ik een K6-2 400 teweinig koelde en er tijdens een spelletje een dikke brandplek ontstond.
Heb jij ff mazzel gehadOp donderdag 11 april 2002 17:17 schreef MeTaLBART666 het volgende:
uhh, ik heb een half jaartje geleden me'n Abit BE6-II kapot gemaakt doordat ik vergeten was de heatsink op me'n northbridge te zetten,![]()
maar gelukkig zijn ze daar bij powerline niet slim en kreeg ik gewoon een Asus P3V4X mee
Op donderdag 11 april 2002 18:14 schreef Extra300s het volgende:
LEES A.U.B. EERST DE FIRST POST!! LEES A.U.B. EERST DE FIRST POST!!
Het is natuurlijk wel leuk, maar eigenlijk was dit topic bedoeld om erachter te komen, welke hadware kapot kan gaan door overklokken, dus niet door mechanische schade, zoals vallen/water/geen koeler geplaatst enz..
LEES A.U.B. EERST DE FIRST POST!! LEES A.U.B. EERST DE FIRST POST!!
So en? Maar mijn water koeling is gewoon zwaar RUK! 47 Graden idleOp donderdag 11 april 2002 15:52 schreef epsilon het volgende:
[..]
je waterkoeling niet aan?
Alleen op elke lanparty komt er zoon dupe patsertje "hey hoeveel heb je hem overgeclockt"
ik "Niet, overclocken is ruk"
patser "Sukkel wilt alleen maar stoer doen"
dan denk ik "nee snotjong mij gaat het niet alleen om performance ik wil ook gewoon fun hebben, eikelbreier"
Verwijderd
LOLOp donderdag 11 april 2002 18:48 schreef Cloontje het volgende:
[..]
So en? Maar mijn water koeling is gewoon zwaar RUK! 47 Graden idlebeetje jammer terwijl een zalmannetje 5005+AL zich gewoon idle op 24 heeft. Beetje jammer maar ja wel stoer dat ik kan showen met mijn waterkoeling
Alleen op elke lanparty komt er zoon dupe patsertje "hey hoeveel heb je hem overgeclockt"
ik "Niet, overclocken is ruk"
patser "Sukkel wilt alleen maar stoer doen"
dan denk ik "nee snotjong mij gaat het niet alleen om performance ik wil ook gewoon fun hebben, e2ikelbreier"
veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)
Oei, zijn die zo gevoelig?Op donderdag 11 april 2002 17:19 schreef Masterdam het volgende:
Asus GF1DDR, mem iets te zwaar overgeclockt (300-->360 ofzo) vond ie niet zo fijn
Ik zit hier vaak urenlang achter elkaar te gamen op 140/350 (core/mem) met m'n Creative GF1DDR..(geen extra koeling) Heb hem nog wel ooit hoger gehad, maar dan krijg ik inderdaad toch wel flink wat artifacts.. Toch maar eens wat voorzichtiger zijn dan
#
Verwijderd
Toch nog 105 Euro
I reject your reality, and substitute my own.
Verwijderd
dat denk jij he, en ondertussen clockt ie heel ver terugOp donderdag 11 april 2002 17:21 schreef Go0s het volgende:
* Go0s heeft nog nix gemod met oc'en.
Toch loopt me P4 1700 @ 1930!!Met standaard intel koeler
moet nog terugkeren van herstelling
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
http://www.student.kun.nl/h.vandijk/videokaart.htm
en
http://www.student.kun.nl/h.vandijk/nogmeervidkrt.htm
was 399,- guldens
En ja ik heb laatst bij een vriend dat rode knopje achter op de voeding per ongeluk omgezet ;-) hahahahaha maja na half uurtje op me gescholden te hebben deed ie het gelukkig weer
Verwijderd
Multiplyer op 10x gezet. Toen voor de grap de FSB op 200 Mhz. Koeler was stil gevallen....
Dus als ik een bad had met PUUR gedestileerde water kan ik een haardroger die aanstaat in die bad gooien en dan zou er nix gebeuren ?Op donderdag 11 april 2002 16:06 schreef epsilon het volgende:
gedestileerd water (PUUR!! water) geleid nie omdat er geen ionen in zitten
dikzak
http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/images/dead%20proc.jpg
AMD 1200@1404Mhz (13*108) op een A7V. Poef, bleu screen. Alle OPEN L bruggetje zwart!
Kortom ik ben onverbeterlijk
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Nee, tot de ionen van het metaal van de haarddroger enzo in het bad belanden. Ut kan redelijk goed gaan. Zou het niet proberen. Zeker lagere spanningen heeft natuurlijk minder weerstand nodig..Op donderdag 11 april 2002 20:29 schreef Chello200 het volgende:
[..]
Dus als ik een bad had met PUUR gedestileerde water kan ik een haardroger die aanstaat in die bad gooien en dan zou er nix gebeuren ?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!
- Sommige type's WD's en Maxtor's. Ibm bij mij minste prob's
- Realtek en 3com netwerkkaartjes deden bij mij vaak raar.
- Videobewerkingskaarten
- SCSI kaarten
en dingen waar een koeler op hoort zonder koeler doen het niet goed. Nog nooit flam in de pan gehad.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!
Verwijderd
En hji maar denken dat zn thermometer in zn proc dood is...