ijdod schreef op 20 augustus 2002 @ 09:24:
[...]
We hebben het neem ik aan over het typen in een applicatie die over die verbinding draait? Wat is de load over de verbinding? Ping response? Is die constant? Is er packet loss? Wat is de load op de server?
Het probleem is dat 1 filiaal in een andere plaats staat dus bepaalde dingen controleren is gewoon moeilijk aangezien dat veel tijd (en geld) gaat kosten die we niet allemaal op de klant kunnen verhalen Ze maken verbinding naar een citrix server en naar een unix bak mbv TUNEmul dus zoveel load mag dat niet zijn (ong 15 gebruikers
[...]
Wat noem je uitval?
Verbinding volledig weg waardoor de citrix verbinding wegvalt.
Ik zou de problemen in elk geval niet bij de duplex mode zoeken. Nog niet zo heel lang geleden was FDX bij Cisco alleen maar op de echte high-end routers. de 2500 en 4000 dozen konden het bv niet. Toch waren deze uitstekend in staat (meerdere) huurlijnen aan te sturen, zonder problemen. En dat in situaties waar switching lang niet zo vanzelfsprekend was als het nu is.
We hebben een aantal dingen gecontroleerd en we zitten nu bij het puntje duplexing. Dus vandaar mijn vragen.
[...]
Wat is de load van die verbindingen?
Ik begrijp dat je niet 'bij' die 1600 kan/mag komen. Mocht je dat wel bij die 2600, of was het op FDX zetten daarvan trial & error? Bij die 2600 kan ik me namelijk wel problemen met FDX voorstellen, als gevolg van beroerde duplex/speed negotiation.
De 2600 hebben we zelf geplaatst en dus ook het beheer erover. die staat standaard op FDX dus die hebben we al teruggezet naar HDX. De problemen zijn wel iets minder maar we blijven het gek vinden dat een 56k analoge lijn sneller ervaren wordt dan een 256k lijn.
Weet iemand toevallig hoe MultiKabel de verbinding garandeert? Ik weet inmiddels dat ze via een VPN tunnel naar alkmaar gaan en van daar uit naar de andere lokatie (mogen we eigenlijk niet weten, maar jah als er een monteur van MK komt en die legt de Visiotekening van de verbinding op een buro dan laat ik wel even een blikje vallen natuurlijk) Ze hebben met Fluke testers de snelheid gemeten van hun router naar de andere router die van hun is en daar stond dus netjes als eindresultaat dat de verbinding 256kb is. Nu ben ik alleen benieuwd of die fluke testers de GEMIDDELDE waarde aangeven of de daadwerkelijke snelheid. Ze hebben geprobeerd om die testers in het netwerk te hangen maar dat lukte ze niet
Als ik met een simpel programmatje (DUmeter) ga kijken terwijl ik 10 mb over die lijn schop zie ik elke keer dat de verbinding omhoog gaat en dan weer tot 0k inzakt. Dan kan ik namelijk wel begrijpen waarom de verbinding af en toe zo 'hapert'