Toon posts:

KT333CE of KT266A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft ff geduurd, maar ik mag nu echt me pc bestellen..

Ik had al lang gekozen voor een:
Asus A7V266-EX, SocketA,KT266A,3xDDR,Audio,ATA-133
2 x 256Mb PC2100 CAS 2.0 RAM (PC266)
393 Euro

Maar zie nu voor hetzelfde geld:
EPoX 8K3A, SocketA, KT333CE, 3xDDR, Audio, ATA133 +
2 x 256Mb PC2700 RAM (PC333)
399 Euro

Volgens informatique.nl is die plank leverbaar.. heeft er iemand al ervaringen mee??
En wat raad de tweaker mij aan..
De KT333CE is toch een verbeterde KT333?
De KT333 levert toch een aardige performance boost?
Is dit moederbord net zo betrouwbaar als de Asus A7V266-EX?

Als ik NU zou moeten beslissen zou ik toch de asus nemen omdat ik zeker weet dat het een prima board is. Maar als het echt een aardig performanceverschil zou opleveren als ik een KT333CE + PC333 RAM neem.. tot nu toe is Epox toch altijd goed geweest?

<edit>Ik ben een gamer, wil dus veel fps.. maar ik wil ook een betrouwbaar systeem! Dat laatste staat nu ff voorop, want ik ga voor de eerste keer voor een AMD wat toch een slechtere reputatie heeft als het daar om gaat (no flame)
En ik ga die bak NIET OC-en!

Verwijderd

met het oog op de toekomst zou ik een bord nemen met een KT333 chipset, preformence boost op dit moment valt wel mee

maar lees ook ff het groote EPoX 8K3A topicje voordat j um aanschaf ;)

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 13:23 schreef PorscheS2 het volgende:
met het oog op de toekomst zou ik een bord nemen met een KT333 chipset, preformence boost op dit moment valt wel mee

maar lees ook ff het groote EPoX 8K3A topicje voordat j um aanschaf ;)
[topic=446549/1/40]

deze dus :)

maar ik zou voor de EPoX gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.overclockersrip.com:

"EPoX 8KHA+ was one of the best selling KT266A boards for the past months. If you have been following our reviews, EPoX 8KHA+ is one of the best selling and performing boards. This time round, they threw in HightPoint HPT372RAID on board which provides ATA-133 RAID. The EPoX 8K3A+ is an improved version of 8KHA+ based on the VIA KT333 chipset. The Southbridge is VT8233A which supports ATA-133 HD. A 6 channel audio chipset ALC201A is also implemented on board for digital audio.
This is probably the only board that allows Vcore to be adjustable up to a high of 2.2v. Normal mainboard usually stop at a maximum of 1.85v. CPU Ratio is selectable from 5.5x ~ 12.5x. DDR voltage is selectable too up to 3.2v. CPU Clock is adjustable from 133 ~ 250Mhz at 1Mhz stepping. The BIOS used is dated March 12, 2002"
mmm :P

Is de KT333CE nou de final?

Verwijderd

Topicstarter
Nu ff over het geheugen..
Op Tom`s Hardware Guide zeggen ze:
However, optimal performance with the VIA KT333 is only attainable when used in conjunction with a fast DDR333 module and CL2.0
Geld die uitspraak ook voor de KT333CE?

Ik zie nu bij informatique.nl
Kingston Dimm 256Mb DDR Sdram PC2700 333Mhz
staan.. is dat dan CL2.5?
Zou ik er dan maar PC2100 CL 2.0 bij nemen als ik die Epox neem?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

De KT333CE is de allerlaatste en de laatste versie van de KT333.
De KT333A komt er niet dat wordt de KT400.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Ondersteunt de Epox 8K3A ook C.O.P.??
Of is dat alleen van Asus?

Verwijderd

Heb gister ook een systeem met de epox 8k3a besteld bij informatique. Had eerst ook een epox met de kt266A in gedachten maar de ondersteuning voor pc2700 geheugen gaf de doorslag.Ik geloof dat de kt333CE iets beter presteert. Die plank hebben ze trouwens gewoon op voorraad, mijn systeem is binnen 6 dagen klaar :9~

Verwijderd

Topicstarter
Zou het verder nog uitmaken voor een CPU-upgrade later? voor de Thoroughbred bijv.

Verwijderd

Topicstarter
wat is het stil?

Verwijderd

ik denk het niet, zolang AMD zo aardig is om de socket hetzelfde te houden!! :)

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Als niet niet van een gokje houdt, zou ik ondanks de specs toch voor een 8KHA+ kiezen, de 8KHA+ heeft zijn stabilietit bewezen en is in mijn ogen nog steeds een beter bord. Als je wel van een gokje houdt zou ik de 8K3A+ aanraden, dit bord heeft in principe alles wat een 8KHA+ heeft EN ATA-133, RAID, 2.2Vcore, (Waarschijnlijk) 1/5 Divider. Het bord heeft nog wel wat problemen, zo kan ik bijvoorbeeld niet op hogere timings dan normal stabiel draaien, maar aan de andere kant heeft de 2.2Vcore m'n duron een redelijk stuk omhoog geholpen :). Een bios-update kan die problemen oplossen, en EPoX kan goede biossen maken, en snel :). De keuze tussen die PC2100 en PC2700 is simpel, ga altijd voor PC2700 RAM hier zul je ook op het 8KHA+ bord goed gebruik van kunnen maken :)
Pagina: 1