Zeer binnenkort wil ik een nieuwe comp aanschaffen. De bedoeling is een AMD XP 2000+ als processor. Daarop wil ik dus graag een goede en stille koeler. En ja ik weet dat dit soort vragen (te) vaak worden gepost maar ik heb behoorlijk uitgebreid gezocht op Google en de search hier ook gebruikt. Daaruit komt eigenlijk al een beetje een antwoord. Deze koeler gaat tot 1,5 GHz staat eigenlijk op alle sites. Maar ik heb een plaatje gezien met de verschillende draadjes die je erbij geleverd krijgt. Daarop staat dat het 8V draadje bedoeld is tot en met de 1,5 GHz. Er zit ook nog een 10V draadje bij voor "speciale" doeleinden en als je hem direct op je mobo aansluit zou je zelfs 12V krijgen. Maar ik wil dus weten heeft iemand hier ervaring mee? Koelt hij op 12V ook echt goed genoeg voor een XP 2000+???
Als ik het me goed herriner draait een xp2000= sneller dan 1500 Mhz
Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD
Een silverado kan makkelijk jou 2000+'je koelen hoor..
Mijn 1400 draait op 1533 met 1.825volt, en dat ding houdt hem op 10 volt zelf makkelijk goed. ( het zal nog wel ff duren voordat er een CPU komt, die meer vermogen trekt dan deze
)
Kijk maar op http://www.noisecontrol.de/info/silverado/spec_frameset.htm
Dan weet je goed..
Perfecte koeler, maarja, daar betaal je ook voor.
Mijn 1400 draait op 1533 met 1.825volt, en dat ding houdt hem op 10 volt zelf makkelijk goed. ( het zal nog wel ff duren voordat er een CPU komt, die meer vermogen trekt dan deze
Kijk maar op http://www.noisecontrol.de/info/silverado/spec_frameset.htm
Dan weet je goed..
Perfecte koeler, maarja, daar betaal je ook voor.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
kijk dat is nou eens een reply waar ik iets aan heb thx wierdo. Enne ik weet dat ik er een flink prijsje voor betaal maar dat heb ik over voor zo een relaxte koeler
Hij is zeker relaxed..
( ALS ie er eenmaal opzit, want het is echt hardwerken om hem erop te krijgen. )
Maar met een beetje airflow, en ff proberen welk voltage genoeg is, heb je een net systeem. I know
( ALS ie er eenmaal opzit, want het is echt hardwerken om hem erop te krijgen. )
Maar met een beetje airflow, en ff proberen welk voltage genoeg is, heb je een net systeem. I know
Verwijderd
Ik heb hier een AMD XP 2000+ met een Silverado erop. (12V)
De cpu is niet overgeklokt.
Case = 22 graden
Idle = 35/36 graden
Stressed = 39/40 graden
(btw op 10V koelt ie ook goed en maakt ietsje minder geluid)
De cpu is niet overgeklokt.
Case = 22 graden
Idle = 35/36 graden
Stressed = 39/40 graden
(btw op 10V koelt ie ook goed en maakt ietsje minder geluid)
Geluid is voor mietjes
Zo kun je tenminste horen of je koeler ermee gekapt is of niet
veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)
Krijg je weer zo'n reactieOp donderdag 11 april 2002 19:48 schreef Bigfoot48 het volgende:
Geluid is voor mietjesZo kun je tenminste horen of je koeler ermee gekapt is of niet
Ik heb ook zo'n silverado (zelfs 2
Als je iemand bent die regelmatig lans bezoek, neem dan niet zo'n Silverado. Constant eraf halen en erop zetten is niet leuk
Drom heb ik nu een andere
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Verwijderd
waarom ?Op donderdag 11 april 2002 21:31 schreef Scyth het volgende:
Als je iemand bent die regelmatig lans bezoek, neem dan niet zo'n Silverado. Constant eraf halen en erop zetten is niet leukDrom heb ik nu een andere
Verwijderd
Hij schijnt ook te zwaar te zijn om erop te kunnen, maarja, men swiftech is zwaarder, en daarmee gaat vervoeren ook goedOp donderdag 11 april 2002 21:41 schreef T-1o0o het volgende:
[..]
waarom ?
Nou zeg, wat een vergelijking. Een SWIFTECH is zowieso een veel betere heatsink dan een SILVERADO en daarbij zit een SILVERADO met de standaard klem vast (wat dus gaat afbreken) en de SWIFTECH zit vast met bouten door de gaten rondom de socket. (dit breekt dus never nooit niet af)Op donderdag 11 april 2002 21:44 schreef Lomu het volgende:
[..]
Hij schijnt ook te zwaar te zijn om erop te kunnen, maarja, men swiftech is zwaarder, en daarmee gaat vervoeren ook goed
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G
Verwijderd
Welja , ik vin persoonlijk Silverado echt ROMMEL . Heb em getest en nee dankje , zo'n slecht performance komt der hier niet in . Heb nu een FOP32-1 maar moet m'n case nog eens modden om mij waterkoeling met Black Ice XTREME erin te krijgen .
Verwijderd
Alpha 8045
Ik heb een Delta 80HP op 5 volt, hoor je niet
Mocht het wat warmer worden, gaat ie op 7 volt (Tijdens games)
je kunt ook gewoon een Aplha met een papst fannie nemen natuurlijk
Verwijderd
Op die speed start mijn Panaflo 120mm HIGH niet eens goed . Ik ga voor op mijn WC voor een 7V/12V schakelaartjeOp donderdag 11 april 2002 23:40 schreef FuTaL het volgende:
Alpha 8045
Verwijderd
-1 overbodigOp donderdag 11 april 2002 23:31 schreef real_raichu70 het volgende:
Heb nu een FOP32-1 maar moet m'n case nog eens modden om mij waterkoeling met Black Ice XTREME erin te krijgen .
Our point beingOp die speed start mijn Panaflo 120mm HIGH niet eens goed . Ik ga voor op mijn WC voor een 7V/12V schakelaartje
7V / 12V schakelaartje op WC
[ochtendhumeurmodus
Verwijderd
Zeg dan nix...ik snap precies wat ie bedoeld...zo moeilijk is het niet...Op vrijdag 12 april 2002 08:38 schreef -Dissection- het volgende:
[..]
-1 overbodig
[..]
Our point being
7V / 12V schakelaartje op WC
[ochtendhumeurmodus]
In het vervolg iets eerder gaan slapen..krijgen we ook wat minder van dit soort onzinnige postst..
Ik weet het niet hoor... Maar LANs bezoek ik zat met m'n bakkies en nog steeds geen probs ermee met afbreken
Zelfs in m'n kofferMOD geen probs
ff op mijn nick zoeken em je vind alles over de silverado
Tot mijn verbazing is mijn Silverado ook nog niet afgebroken, en het ziet er niet naar uit dat dat gaat gebeuren ook..
Ik ben al naar genoeg LAN's geweest, en ook gewoon voor een paar uur bij maten van mij wezen gamen.
En hij koelt nogsteeds super.
Tjek het linkje.. en 55 graden, en alles zacht gesteld op 7 volt.. Ik vind het best zo.
Ik ben al naar genoeg LAN's geweest, en ook gewoon voor een paar uur bij maten van mij wezen gamen.
En hij koelt nogsteeds super.
Tjek het linkje.. en 55 graden, en alles zacht gesteld op 7 volt.. Ik vind het best zo.
Verwijderd
bij mijn handleiding van mijn Silverado wordt er inderdaad gewaarschuwd
dat hij eraf kan vall tijdens vervoer.
Ik bedoel hij zit ook maar aan 2 pinnetjes vast.
gewoon voorzichtig vervoeren.
Dus niet te hard over verkeersdrempels enzo
Dat bedoel ik... Ik heb nu 'n spire superrock, en die's 1: tien graden koeler, en 2: een heel stuk lichter en 3: maar 13 euro
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Liggend vervoeren is zowiezo een must met amd koelers vind ik. Ik vind het veel te link.Op vrijdag 12 april 2002 17:34 schreef -Dissection- het volgende:
bij mijn handleiding van mijn Silverado wordt er inderdaad gewaarschuwd
offtopic:
Komt er ooit nog eens een zatcc
Komt er ooit nog eens een zatcc
Die spire koelers schijnen idd niet slecht te zijn. Wat zijn je specs en temps?Op vrijdag 12 april 2002 20:23 schreef Scyth het volgende:
Dat bedoel ik... Ik heb nu 'n spire superrock, en die's 1: tien graden koeler, en 2: een heel stuk lichter en 3: maar 13 euro
Laat maar.
Maar mijn coolermaster hhc-001 koelt wel beter
zo het is nu een hele tijd later sinds dat ik dit topic startte en inmiddels heb ik dan mijn nieuwe systeem. Zie hieronder voor specs. Ik heb nu dus een gare Coolermaster cooler en mijn proc wordt gewoon 65 graden stressed
.
Dat vind ik dus echt niet acceptabel. Ik heb uiteindelijk trouwens niet voor de noisecontrol gekozen omdat ik daar gewoonweg geen geld meer voor had wilde ik dit systeem kunnen kopen. Hoewel het dus erg warm wordt voor mn comp draait hij trouwens rotsstabiel. Toch wil ik een beetje aan het overclocken gaan (ik weet het xp2100 is lastig wat multiplier betreft maar de fsb verhogen kan altijd) en ik wil ook veel meer uit mn geforce halen wat ik nu nog niet volop kan doen denk ik omdat het in mn case gewoon te warm is. Nu ik weer een paar maandjes geld heb verdiend na de aankoop van mijn systeem wil ik dus wat casefans aanschaffen en ook een nieuwe processor koeler. Nou zit ik nog steeds te kwijlen bij de vele positieve reacties hierover maar toch zijn er ook negatieve reacties waar ik even wat meer over wil weten. De ene heeft m op zijn xp2000 zitten en krijgt hele redelijke temps en de ander op zn tbird en krijg veel hogere temps. Dat ik voorzichting moet omgaan met de silverado weet ik nu wel en aan een lan party heb ik nog nooit meegedaan (overigens wil ik dat wel eens gaan doen maar niet super vaak ofzow). Dus even geen gezeik over de wat mindere montage van deze koeler ok
Graag dus nog wat meer ervaringen/meningen (GEEN geflame) over de noisecontrol silverado. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of hij nou echt zo stil is. Ik weet dat je hem op verschillende voltages kan aansluiten tot max 12 volt. Heeft iemand een ervaring op deze hoogste stand en wat is het geluid bij deze stand? En ohja wat aanraders voor casefans kan ik ook best gebruiken.
Dat vind ik dus echt niet acceptabel. Ik heb uiteindelijk trouwens niet voor de noisecontrol gekozen omdat ik daar gewoonweg geen geld meer voor had wilde ik dit systeem kunnen kopen. Hoewel het dus erg warm wordt voor mn comp draait hij trouwens rotsstabiel. Toch wil ik een beetje aan het overclocken gaan (ik weet het xp2100 is lastig wat multiplier betreft maar de fsb verhogen kan altijd) en ik wil ook veel meer uit mn geforce halen wat ik nu nog niet volop kan doen denk ik omdat het in mn case gewoon te warm is. Nu ik weer een paar maandjes geld heb verdiend na de aankoop van mijn systeem wil ik dus wat casefans aanschaffen en ook een nieuwe processor koeler. Nou zit ik nog steeds te kwijlen bij de vele positieve reacties hierover maar toch zijn er ook negatieve reacties waar ik even wat meer over wil weten. De ene heeft m op zijn xp2000 zitten en krijgt hele redelijke temps en de ander op zn tbird en krijg veel hogere temps. Dat ik voorzichting moet omgaan met de silverado weet ik nu wel en aan een lan party heb ik nog nooit meegedaan (overigens wil ik dat wel eens gaan doen maar niet super vaak ofzow). Dus even geen gezeik over de wat mindere montage van deze koeler ok
Graag dus nog wat meer ervaringen/meningen (GEEN geflame) over de noisecontrol silverado. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of hij nou echt zo stil is. Ik weet dat je hem op verschillende voltages kan aansluiten tot max 12 volt. Heeft iemand een ervaring op deze hoogste stand en wat is het geluid bij deze stand? En ohja wat aanraders voor casefans kan ik ook best gebruiken.
*kick* komop mensen er zijn toch wel tweakers hier die hun mening willen geven over hun noisecontrol silverado ervaringen???
Koop gewoon een Alpha Pal 8045 of Swiftech.
Als je stil wilt... Sunon op 7v of papst op 12v www.papst.de .
Als je performance wilt... Delta Hp @ 12v (=herrie)
Als je stil wilt... Sunon op 7v of papst op 12v www.papst.de .
Als je performance wilt... Delta Hp @ 12v (=herrie)
ach heb zelf een silverado en ik ga gegregeld naar een lan.
geen probleem met bevestigen.
altijf ff uitkijken of die goed zit na het vervoeren.
verder perfecte koeler.
lekker stil
geen probleem met bevestigen.
altijf ff uitkijken of die goed zit na het vervoeren.
verder perfecte koeler.
lekker stil
In m'n MOD1 zit een silverado en hij is aanzienlijk stiller geworden vergeleken met m'n vorige koeler (SuperOrb). Dan wordt hij aanzienlijk stiller
(duh, mag ook wel voor die prijs
)
Voor warmte afvoer heb ik dan nog een slotkoeler erbij gepropt en dat rooster (van de onderkant) van de PSU eruit gehaald.
Niet zozeer een airflow erin, omdat die Silverado genoeg luchtbeweging voortbrengt
Met die koffer maakt hij wel meer herrie (ook op 12V). Maar dat kan ook omdat die deksel dan openstaat Niet zozeer van Xtra warmte afvoer, maar voor de lichies wat erin zit
.
Dat is dus een XP2000+ wat eronder ligt. Temps zijn wel te bespreken.
Deksel dicht: 52 Graden stressed
Deksel open : 46 Graden stressed
Ook niet echt een 'airflow' erin.
Nou hopen dat de temps niet (te) hoog worden als ik op campzone zit
Ik hoop dat ik je hierbij wat meer heb geholpen. Je moet dus je kast dicht hebben, dat scheelt zowiezo wel geluid.
Voor warmte afvoer heb ik dan nog een slotkoeler erbij gepropt en dat rooster (van de onderkant) van de PSU eruit gehaald.
Niet zozeer een airflow erin, omdat die Silverado genoeg luchtbeweging voortbrengt
Met die koffer maakt hij wel meer herrie (ook op 12V). Maar dat kan ook omdat die deksel dan openstaat Niet zozeer van Xtra warmte afvoer, maar voor de lichies wat erin zit
Dat is dus een XP2000+ wat eronder ligt. Temps zijn wel te bespreken.
Deksel dicht: 52 Graden stressed
Deksel open : 46 Graden stressed
Ook niet echt een 'airflow' erin.
Nou hopen dat de temps niet (te) hoog worden als ik op campzone zit
Ik hoop dat ik je hierbij wat meer heb geholpen. Je moet dus je kast dicht hebben, dat scheelt zowiezo wel geluid.
Ik kan je van harte een Alpha 8045T met delta Xtreme 80x80x38mm aanraden, op 2,2v haalt mijn xp1900+@2200+(1800mhz) 60 graadjes idle, met 5v, met 7v nog steeds vrij stil, 55 graden, op 12v pokkeherrie maar 42 graden ofzo.
Bedenk dus wel dat mijn proc meer dan 100W vreet door het voltage van 2,2v, op 1,6v en originele snelheid blijf ik op 5v ruim onder de 40 graden.
Bedenk dus wel dat mijn proc meer dan 100W vreet door het voltage van 2,2v, op 1,6v en originele snelheid blijf ik op 5v ruim onder de 40 graden.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Ja, de Noisecontrol Silverado is stil. Ik heb 'm op 8v draaien, en m'n voeding en harddisk maken meer kabaal. Tevens koelt ie best goed. Stressed temp ong 45 graden, idle 38-40 ofzo. En ik heb niet eens zo gek veel airflow in m'n kast. Ik heb 'm nu op een XP1800 zitten, en aangezien ik nog uit 10v of 12v kan kiezen, moet ie tot ver over de 2000 gaan. Dan maakt ie wel wat meer herrie, maar is nog steeds heilig in vergelijk met sommige andere straaljager fans 
Mijn advies: gewoon doen.
Ik heb er in elk geval geen spijt van, ondanks de wat hoge prijs.
En een tip: probeer NOOIT het zilveren schijfje te verwijderen. Hierover zijn al diverse topics geweest van mensen die hier spijt van hadden
Mijn advies: gewoon doen.
En een tip: probeer NOOIT het zilveren schijfje te verwijderen. Hierover zijn al diverse topics geweest van mensen die hier spijt van hadden
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
100% met je eensOp donderdag 11 april 2002 19:48 schreef Bigfoot48 het volgende:
Geluid is voor mietjesZo kun je tenminste horen of je koeler ermee gekapt is of niet
Verwijderd
PFFFFFFFFFFFOp vrijdag 21 juni 2002 21:53 schreef erikv1983 het volgende:
[..]
100% met je eens
Erg vermoeiend zulke opmerkingen.
Ik heb slechte ervaringen met de silverado , hij zit er nou 2 dagen in bij me en ik heb nou al een nieuwe besteld (zalman)
Het word veel te warm met mijn XP 2100+ , hij draait gewoon op 12 V en dan is ie ook niet erg stil
Het word veel te warm met mijn XP 2100+ , hij draait gewoon op 12 V en dan is ie ook niet erg stil
kingfriko
Verwijderd
Ik draai m'n XP1800+ op 1900+ (1600 MHz), met een Silverado op 6 volt. En dat gaat.
Het is wel een lager voltage dan wordt aangeraden, maar zelfs dit gaat dus gewoon. Alleen je moet niet huiverig zijn voor temperaturen van 65C.
Het is wel een lager voltage dan wordt aangeraden, maar zelfs dit gaat dus gewoon. Alleen je moet niet huiverig zijn voor temperaturen van 65C.
is een artic supersilent pro niet iets voor jou 
[url="http://www.arctic-cooling.com"]http://www.arctic-cooling.com[/url]
ik koel er mijn 2200+ mee en die is idle 41 en stressed max 48 graden en hij is ook heerlijk stil met zijn 20 dB.
[url="http://www.arctic-cooling.com"]http://www.arctic-cooling.com[/url]
ik koel er mijn 2200+ mee en die is idle 41 en stressed max 48 graden en hij is ook heerlijk stil met zijn 20 dB.
Die ziet er ook wel goed uit ja , heb nou die zalman al besteld .
Ach , die is ook stil
Ach , die is ook stil
kingfriko
Pagina: 1