Toon posts:

pentium4 1600mhz northwood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers, ik heb sinds gisteren een pentium4 1,6ghz en 512kb cache, ik hem hem overgeclockt tot 2128mhz. Hij kan waarschijnlijk nog verder, maar hoe warm mag zo'n pentium4 worden nu wordt hij overgeclockt 54graden. En hij loopt nou stabiel (16x133mhz)

en in de bios kan ik ook zijn multipier verzetten, werkt dit bij een pentium, of zal ik dat moeten proberen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als maximum temp zou ik 60 graden aanhouden, wordt het meer dan moet je een extra casefan plaatsen.
Multiplier veranderen kan _NIET_.

Verwijderd

Ik heb zelf P4 1.6A op een Asus P4B266.
De FSB wilde tot 140 voor het zaakje in de soep liep, vermoedelijk het geheugen(Hynix).
Maar wat ik ook deed, het beestje werd niet warner dan 40 graden celcius. Laagje alluminium van de boxed cooler afgehaald met heel sterk schoonmaak spul, toen ASII er tussen gesmeerd.
Maar als jouw proc nu al 54 graden word zou ik niet veel verder gaan, afhankelijk van wanneer deze temp is gemeten(idle of stressed).

En waarom je een multiplier in de bios kunt selecteren zal me een raadsel wezen, deze is al sinds de P2 gelocked geloof ik.

Dan heb ik ook even een vraag, welk merk geheugen gebruik je, en welk merk chippies zitten erop?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 11 april 2002 13:13 schreef Roefoes het volgende:
Maar wat ik ook deed, het beestje werd niet warner dan 40 graden celcius. Laagje alluminium van de boxed cooler afgehaald met heel sterk schoonmaak spul, toen ASII er tussen gesmeerd.
Waarom eigenlijk als hij toch niet warmer wordt dan 40C?
En waarom je een multiplier in de bios kunt selecteren zal me een raadsel wezen, deze is al sinds de P2 gelocked geloof ik.
Er zijn speciale versies die wel unlocked zijn. Maar die krijg je als 'gewone gebruiker' niet. Die zijn er om te testen. En in de bios kost dat nauwelijks extra code om dat te laten zien. Immers de bios moet al die multipliers wel aankunnen. Als ze dat zouden afluiten dan beperken ze zich. En wie weet komt er morgen iemand uit met een verloopvoetje dat de multiplier kan unlocken. Dan wil je de mogelijkheden ook hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf P4 1.6A op een Asus P4B266.
De FSB wilde tot 140 voor het zaakje in de soep liep, vermoedelijk het geheugen(Hynix).
Maar als jouw proc nu al 54 graden word zou ik niet veel verder gaan, afhankelijk van wanneer deze temp is gemeten(idle of stressed).

Dan heb ik ook even een vraag, welk merk geheugen gebruik je, en welk merk chippies zitten erop?
Het is een ABIT moederboard, en in zijn bios heb ik zijn fsb op 133mhz gezet, en zijn pci en agp kon ik op standaart laten staan dat was geloof ik 66/88 ofzo iets

Verwijderd

Topicstarter
trouwens ik was vergeten dat die 54graden wel stressed is, dus das niet slecht

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

wat voor mobo heb je?
Hier een epox 4sda+ op fsb 148 stabiel, helaas geheugen dan ook. Op fsb 144, divider 4:5 geheugen op 180.(max)
Loopt nu al 3 dagen op die instelling stabiel, wel heet bij 100% load 55/56 graden in speedfan (mbm werkt bij mij niet)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 03:01
Maar wat ik ook deed, het beestje werd niet warner dan 40 graden celcius.
Dan zou ik maar eens de laatste versie van MBM of asusprobe downloaden....

Dan zie je dat de temp weldegelijk toeneemt.

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 03:01
Ik heb een asus p4b266-e ook met een 1.6A
en als ik hem overklok dan begint hij boven de 50 graden stabiliteits problemen te geven (dit is natuurlijk nooit de werkelijke temp, dit is gewoon wat een sensor ergens in de buurt van de proc. weergeeft.)

(verder dan 138 fsb (2208 mhz) (1.7 v) krijg ik hem niet 100% stabiel met de boxfan.)

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Ik zou als max ongeveer 65 graden aanhouden (stressed). Moet nog wel kunnen denk ik.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 12 april 2002 12:19 schreef Keyser het volgende:
Dan zou ik maar eens de laatste versie van MBM of asusprobe downloaden....

Dan zie je dat de temp weldegelijk toeneemt.
Asusprobe gaf inderdaad een foute melding bij temperaturen beneden de 40 C. Dan gaf hij gewoon 40 aan. Bij mij lukt het haast niet om die temperatuur te halen. Als ik hem heel erg pest dan haalt hij wel eens 38C. Gewoon met de standaard Intel koeler en 1600@2000. Als ik nog hoger ga zie je temperatuur iets oplopen. Een Northwood wil hgewoon niet echt heet worden. In het begin dacht ik ook dat er iets mis was. Hiervoor had ik nl een Athlon 900.
(dit is natuurlijk nooit de werkelijke temp, dit is gewoon wat een sensor ergens in de buurt van de proc. weergeeft.)
Het is geen Athlon, een P4 heeft een sensor op de chip zelf zitten

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Wist niet eens dat dit draadje nog gaande was :)
Maar om nog even terug te komen op m'n eigen P4 1.6A, ik meet de temp met MBM, gebruik geen Asus PCProbe.
Hij wordt echt niet veel warmer dan 40 graden, da's dus op 2200Ghz of hoger, op 1600Mhz blijft ie onder de 40 graden.
Niet dat het ook maar iets uitmaakt, want P4's(vooral northwoods) worden gewoon niet warm, mits je de cooler goed assembeerd natuurlijk. ;)
Pagina: 1