Toon posts:

Monitoren met optische ingang

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey peepz,

Ik ben van plan om een terratec 6fire te kopen,
En ik wil ook graag actieve monitoren kopen (niet al te dure).
Nou heb ik bij Dirk Witte in Amsterdam, mooie monitors gezien met digitale ingang.....aangezien de 6fire dig output heeft leek het wel passend.

Is zo'n monitor met dig ingang nou noodzakelijk scheelt dat qua kwaliteit veel????

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 12:50
In principe is digitaal beter als analoog, dit omdat er bij analoog conversies van digitaal naar analoog plaats vinden en bij conversies treed verlies op... van digitaal naar digitaal is dus beter aangezien het signaal dan niet meer geconverteerd hoefd te worden.

Maar met goede apparatuur en goede kabels is dat verlies te verwaarlozen mits je geen audiofiel bent.

TIP: Gebruik de GoT search maar eens op "digitaal analoog"... dan krijg je genoeg info terug om zelf te bepalen wat voor jou de beste keus is...

Succes! ;)

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
Een monitor met digitale ingang is trouwens niet een monitor met optische ingang!!

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Ik dacht dat de meeste monitoren optische uitgang hadden :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 11 april 2002 16:31 schreef TeknoGecko het volgende:
In principe is digitaal beter als analoog, dit omdat er bij analoog conversies van digitaal naar analoog plaats vinden en bij conversies treed verlies op... van digitaal naar digitaal is dus beter aangezien het signaal dan niet meer geconverteerd hoefd te worden.
Wrong, in de speakers wordt het signaal net zo hard weer analoog gemaakt met converters...Misschien wat betere, maar verschillen zullen verwaarloosbaar klein zijn. Dit is meer marketing dan echt beter...

Verder heeft je geluidskaart maar een digitale uitgang, dus zal maar een speaker een digitale ingang hebben en zal die het signaal analoog naar de andere speaker sturen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 12:53 schreef playa het volgende:
Hey peepz,

Ik ben van plan om een terratec 6fire te kopen,
En ik wil ook graag actieve monitoren kopen (niet al te dure).
Nou heb ik bij Dirk Witte in Amsterdam, mooie monitors gezien met digitale ingang.....aangezien de 6fire dig output heeft leek het wel passend.

Is zo'n monitor met dig ingang nou noodzakelijk scheelt dat qua kwaliteit veel????
Maak je nou een grapje!?

Je vergelijkt nu appels met peren. Je hebt een geluidskaart gekocht voor Geluid met een digitale audio uitgang.
Een monitor is voor beeld en heeft dus niets met audio te maken.
Een digitale monitor ingang is om een digitale video uitgang op aan te sluiten.
Eigenlijk hebben alleen LCD schermen een digitale ingang omdat hier geen analoge techniek voor nodig is.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Op donderdag 11 april 2002 16:41 schreef jochie het volgende:

[..]

Maak je nou een grapje!?

Je vergelijkt nu appels met peren. Je hebt een geluidskaart gekocht voor Geluid met een digitale audio uitgang.
Eigenlijk hebben alleen LCD schermen een digitale ingang omdat hier geen analoge techniek voor nodig is.
Ging het hier om een monitor dan stond hij wel in videoplanken en beeldkannonen, een monitor is meer dan datgene waar je dit op leest.

Canon Digital Ixus V3

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Maak je nou een grapje!?

Als je niet weet waar je het over hebt, wees wijs en houd je mond dan dicht. :)

OK, on-topic: Of de monitor met digitale ingang betere kwaliteit levert dan een analoge monitor met D/A-converter die buiten de monitor ligt, dat hangt dus van de converter af (o.a.). Als je zelf een dikke Apogee converter kast hebt staan, dan zou ik toch kiezen voor een analoge setup. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09

Jag

Even afgezien het feit of het geluidstechnisch beter is om een analoge of digitale uitgang van de geluidskaatr te gebruiken, is het zoiezo zwaar onverstandig om rechtstreeks de eindversterker(s) van de monitor speakers aan de output van je geluidskaart te knopen. Windows wil nog wel eens de mixer standen ineens veranderen, en dan knal je de tent uit als je er geen volumeregeling tussen zit.
Bovendien ga je maar een hele kleine resolutie krijgen van de DA converter omdat je er een superlaag signaal instopt. Je kan veel beter dat digitale signaal op hoog niveau naar analoog converten en dan pas het signaal laag maken voor de eindversterkers (volumeknop zeg maar).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 april 2002 16:41 schreef jochie het volgende:De rest in ieder geval bedankt, ik zal nog ff verder kijken en bij de zaak zelf ff luisteren wat beter klinkt thx.....
Jochie?je bent nog maar een jochie

[..]

Maak je nou een grapje!?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

[..]

Maak je nou een grapje!?

HAHA :D Dit soort grappen moeten vaker gemaakt worden! :D

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

ik hoop maar voor dat jochie dat het een grap is!! :+

afijn. Als je geld hebt voor de Behringer Truth monitoren, zou dat ook niet verkeerd zijn. iig kunnen die monitoren het geluid begrenzen. Een te hard ingangssignaal niet te schadelijk is voor je speakers. Dus als je die aansluit en je hebt nog wel us last van een vervelende windows mixer, zal dat voor het behoud van je speakers niet zo'n probleem vormen. Ik weet trouwens niet of die Truth's ook een digitale ingang hebben.

Maarja dit weet ik alleen, omdat een famillielid die monitoren heeft. Een expert ben ik niet iig.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Roland heeft een set monitoren met digitale ingang, de DS-50A: http://www.rolandus.com/PRODUCTS/hardware/ds50a.htm
Echter volgens een aantal reviews is het geen topmonitor. De digitale ingang is zowel coaxiaal als optisch, en er zit nog een digital thru output op, die alleen coaxiaal is.
Hij is er trouwens ook in een wat zwaardere uitvoering, de DS-90A: http://www.rolandus.com/PRODUCTS/MI/MI_DMON.HTM#DS-90
Ze zijn trouwens niet echt goedkoop.

Wat betreft die Behringer Truth monitoren: de berichten daarover zijn wisselend, sommige mensen zeggen dat je beter dan net iets meer kunt uitgeven aan een monitor, bijvoorbeeld de Tannoy Reveal Active, die dan net wat beter schijnen te zijn.
Pagina: 1