[Servlets] reloaden

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Hallo,

Ik ben ff aant pielen met servlets, best leuk, maar ik vind het een beetje irritant hoe die server omgaat met een nieuwe versie van je classes. In m'n server.xml (van Tomcat4) heb ik "<DefaultContext reloadable="true" />" gezet zodat de server altijd de nieuwste classes laadt, maar in m'n ervaring gebeurt dat pas na zo'n 2 a 3 keer op F5 (reload) drukken. Kan dat niet gewoon meteen na de eerste keer?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Misschien is ie nog druk bezig ze te recompilen ?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

cached je Browser de pagina's niet?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
nah aant compilen kan het niet liggen, ik compileer en deploy alles nu nog even handmatig. het kan natuurlijk zijn dat de server nog druk bezig is met de nieuwe classes inladen...

wel cool allemaal hoor die servlets...maar wel ff een hoop overhead in vergelijking met PHP. Zo maar es ff kijken naar JSP, vast ook prachtig

edit:

thankx wasigh, nieuw OS geinstalled, vergeten "Always check for new content" in IE aan te zetten...

bdw ik heb nu een servlet die MySQL queries kan verwerken, maar de character-encoding van de resultset is een beetje gaar, o met umlaut wordt ? enzo...is dat gemakkelijk te verhelpen?

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op donderdag 11 april 2002 13:56 schreef Genoil het volgende:
wel cool allemaal hoor die servlets...maar wel ff een hoop overhead in vergelijking met PHP. Zo maar es ff kijken naar JSP, vast ook prachtig
Tijd voor de boektip: op Javalobby kun je een gratis PDFje van "Core Servlets and JSP" downloaden. Aanrader.

Overhead is er behoorlijk in een J2EE omgeving, zeker als je de eerste keer iets oproept. Daarna is het een groot feest wat mij betreft: je kunt gewoon alle dingen die in Java kunnen in een server side component hangen.

With the light in our eyes, it's hard to see.